Το Neta V, της κινεζικής Hozon Auto, έγινε αντικείμενο ευρείας συζήτησης όταν έλαβε μηδέν αστέρια στον τελευταίο γύρο δοκιμών ασφαλείας του ASEAN NCAP (New Car Assessment Program for Southeast Asia).
Αυτή η εξέλιξη προκάλεσε ανησυχία, δεδομένου ότι το αμιγώς ηλεκτρικό SUV προοριζόταν να προσφέρει μια οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον λύση μετακίνησης στην αναπτυσσόμενη αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Το αποτέλεσμα υπογραμμίζει σημαντικά προβλήματα στον σχεδιασμό και τις προδιαγραφές ασφαλείας του Neta V. To κινέζικο ηλεκτρικό SUV είναι σχεδιασμένο για αστική χρήση, με έμφαση στην οικονομία και τη βιωσιμότητα. Είναι εξοπλισμένο με μπαταρία 38,54 kWh, που προσφέρει αυτονομία περίπου 400 km σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών NEDC.
Το όχημα περιλαμβάνει βασικά χαρακτηριστικά τεχνολογίας, όπως ψηφιακό πίνακα οργάνων και σύστημα infotainment, ενώ η τιμή του το καθιστά ελκυστικό σε χαμηλό και μεσαίο εισοδηματικό κοινό. Ωστόσο, η έλλειψη προηγμένων συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και η χαμηλή ποιότητα κατασκευής έπαιξαν κρίσιμο ρόλο στην απόδοσή του στις δοκιμές ασφαλείας.
Το αποτέλεσμα στο ASEAN NCAP
Η ASEAN NCAP εξέτασε το Neta V σε τέσσερις κύριους τομείς: προστασία ενήλικων επιβατών (Adult Occupant Protection - AOP), προστασία παιδιών (Child Occupant Protection - COP), συστήματα υποστήριξης ασφαλείας (Safety Assist), προστασία ευάλωτων χρηστών δρόμου (Motorcycle Safety), δοκιμές στα πρότυπα του γνωστού μας EURO NCAP.
Το Neta V απέτυχε παταγωδώς σε όλους με τα αποτελέσματα να αναδεικνύουν σοβαρές ελλείψεις:
1. Προστασία ενηλίκων επιβατών (AOP)
Η διαδικασία αποκάλυψε σοβαρή αδυναμία στην απορρόφηση της ενέργειας κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης. Σε μετωπικές και πλευρικές συγκρούσεις, το πλαίσιο του οχήματος παρουσίασε μεγάλη παραμόρφωση, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών. Οι ζώνες ασφαλείας και οι αερόσακοι απέτυχαν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά.
2. Προστασία παιδιών επιβατών (COP)
Τα παιδικά καθίσματα που δοκιμάστηκαν στο Neta V δεν ήταν ασφαλή, καθώς τα συστήματα πρόσδεσης (ISOFIX) δεν πληρούσαν τα διεθνή πρότυπα. Επιπλέον, το όχημα δεν διέθετε επαρκείς δομές για την απορρόφηση της πρόσκρουσης στο πίσω μέρος.
3. Συστήματα υποστήριξης ασφαλείας (Safety Assist)
To κινέζικο SUV, δεν διαθέτει κανένα προηγμένο σύστημα ασφαλείας πέραν από ABS και ESP όπως π.χ. Σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB), Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (LDW) ή Σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού.
4. Προστασία ευάλωτων χρηστών δρόμου
Το Neta V έδειξε ανησυχητική αδυναμία στην προστασία πεζών και μοτοσικλετιστών σε περίπτωση σύγκρουσης. Ο μπροστινός σχεδιασμός δεν περιλαμβάνει τεχνολογίες όπως ενεργή κουκούλα ή δομές που μειώνουν τη σφοδρότητα της πρόσκρουσης.
Συνέπειες του αποτελέσματος
Το μηδενικό σκορ του Neta V έχει αρκετές επιπτώσεις. Αρχικά η φήμη της Hozon Auto πλήττεται σοβαρά, καθώς το αποτέλεσμα δείχνει ότι η εταιρεία δεν δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια. Σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπου τα πρότυπα ασφαλείας αναβαθμίζονται διαρκώς, το Neta V μπορεί να αντιμετωπίσει περιορισμούς ή ακόμα και απαγόρευση πώλησης.
Η Hozon Auto θα πρέπει να επενδύσει σημαντικά στην αναβάθμιση των προδιαγραφών ασφαλείας του οχήματος για να διατηρήσει τη θέση της στην αγορά. Αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα προς αποφυγή για το πώς η εστίαση στην οικονομία και τη μαζική παραγωγή μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές ελλείψεις στην ασφάλεια. Το μηδενικό σκορ στο ASEAN NCAP υπογραμμίζει την ανάγκη για αυστηρότερα πρότυπα ασφαλείας, ειδικά για οχήματα που προορίζονται για αγορές αναπτυσσόμενων χωρών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Crash test: Δείτε τι συμβαίνει όταν συγκρουστούν μετωπικά δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα (video)
BMW M Electrified: Το “Μ”έλλον των σπορ αυτοκινήτων (video)
Με την υπογραφή του Lewis Hamilton η πιο ισχυρή Mercedes-AMG G63 που κατασκευάστηκε ποτέ