Νέο Citroen C3: Οι μεγάλες αναβαθμίσεις που έγιναν στον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης


22 χρόνια μετά το ντεμπούτο του στις εκθέσεις της Citroen και έχοντας πουλήσει περισσότερα από 5,6 εκατομμύρια μονάδες, το C3 πέρασε στην τέταρτη γενιά φέρνοντας μαζί σημαντικές αναβαθμίσεις που αυξάνουν την αξιοπιστία του Puretech κινητήρα βενζίνης των 1.2 λίτρων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: CITROEN, ΑΡΧΕΙΟ
  • 25/11/2024

Η νέα γενιά είναι εντελώς ανασχεδιασμένη και μεγαλύτερη, με εμφανείς επιρροές από την SUV κατηγορία οι οποίες από ένα συμπαγές supermini το μετατρέπουν σε ένα crossover…πόλης. Μεγάλωσε κατά 19 mm σε μήκος και 6 mm σε φάρδος από το προγενέστερο μοντέλο με τις συνολικές του διαστάσεις πλέον αν ανέρχονται σε 4.015 mm μήκος1.755 mm πλάτος και 1.577 mm ύψος. Αντίστοιχα αυξημένη είναι πλέον και η απόσταση του πατώματος από το έδαφος η οποία πλέον αγγίζει τα 163 mm.

Από πλευράς  εξοπλισμού, υπάρχουν τρία διαφορετικά επίπεδαYouPlus και Max . Η βασική You περιλαμβάνει βάση smartphone, η οποία μετατρέπει το κινητό σε κέντρο multimedia με υπηρεσίες τηλεφώνου, ραδιοφώνου, πλοήγησης και Music Apps μέσω ειδικής εφαρμογής και τεχνολογίας NFC. H κορυφαία έκδοση ΜΑΧ προσθέτει μια οθόνη αφής 10,25 ιντσών με ασύρματο Car Play, ζάντες αλουμινίου 17” και διακοσμητικά πρόσθετα στο εξωτερικό.

Εκτός από τη σχεδίαση και την φιλοσοφία του, το νέο C3 διαθέτει και μια μεγάλη αναβάθμιση στο κινητήρα βενζίνης 1.2 λίτρων ο οποίος πλέον πέρασε στη 3η γενιά του και είναι αποδοτικότερος, οικονομικότερος και πιο φιλικός για το περιβάλλον.  

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ EB2 GEN3

Μπορεί να φαντάζει απλός αλλά μόνον τέτοιος δεν είναι ο 1.200άρης PureTech κινητήρας των 100 PS. Κι αυτό γιατί οι μηχανικοί της Stellantis κράτησαν, μεν, την ονομασία (1.2 PureTech), άλλαξαν όμως πολλά στοιχεία του, καθώς αν και χωρίς υβριδική υποβοήθηση, επωφελείται από όλη τη βελτίωση της έκδοσης hybrid.

Έτσι, ο νέος 3κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας έχει σχεδιαστεί για να έχει καλύτερη απόδοση. Γίνεται πλέον χρήση κύκλου Miller (καθυστέρηση στο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής κατά τη φάση της συμπίεσης), κάτι που βελτιώνει τη θερμική απόδοση και επιτρέπει τόσο τη μείωση των εκπομπών CO2 όσο και την επίτευξη των κανονισμών εκπομπών ρύπων (Euro 6.4).

Σε σύγκριση με τον προηγούμενο κινητήρα EB2 gen2, οι άλλες κύριες διαφορές του νέου EB2 gen3 είναι: αλυσίδα χρονισμού με ειδική σχεδίαση για αθόρυβη κίνηση αντί του λιπαινόμενου ιμάντα κάτι που βελτιώνει την ευρωστία του κινητήρα (ενώ μειώνει και το κόστος συντήρησης), turbo μεταβλητής γεωμετρίας για επέκταση του εύρους απόδοσης σε χαμηλές αλλά και υψηλές στροφές και τέλος ο μηχανισμός βαλβίδων περιλαμβάνει υδραυλική ρύθμιση με «κοκοράκια» αντί για μηχανικά ωστήρια για την προσαρμογή του ανοίγματος των βαλβίδων στον κύκλο Miller προσφέροντας συνάμα πιο αθόρυβη λειτουργία.

Επίσης το σύστημα άμεσου ψεκασμού λειτουργεί στα 350 bar (από 250 που ήταν πριν) ενώ υπάρχει και δευτερεύων αντικραδασμικός άξονας για την καταστολή του θορύβου που εγγενώς ένας τρικύλινδρος κινητήρας παράγει.

Το νέο Citroën C3 , είναι διαθέσιμο με κινητήρα βενζίνης, υβριδικό αλλά και αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο και στόχος του είναι να θέσει νέα στάνταρ στην κατηγορία των compact οχημάτων, συνδυάζοντας πρακτικότητα, στυλ και βιωσιμότητα.

Εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις εξοπλίστηκες εκδόσεις και τις τιμές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Ανακοινώθηκαν οι τιμές του νέου Citroen C4 στην Ισπανία (πίνακας)

First Drive: Οδηγούμε στην Αυστρία τα νέα Citroen C3 και e-C3?

Νέο Citroen C3 Aircross: Τώρα και 7θέσιο, με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (photos)