STLA Frame: Η νέα πλατφόρμα της Stellantis είναι... ελβετικός σουγιάς!


Η Stellantis ανακοίνωσε την τρίτη της πολυενεργειακή πλατφόρμα η οποία μπορεί να υποστηρίξει διαφορετικούς τύπους κινητήρων: ηλεκτρικούς, υβριδικούς, θερμικούς, ακόμα και υδρογόνου!

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: Stellantis Press
  • 20/11/2024

Αυτή η πλατφόρμα εντάσσεται στη στρατηγική της Stellantis για εξηλεκτρισμό, με στόχο την επίτευξη 50% πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) στις ΗΠΑ και 100% στην Ευρώπη έως το 2030. Αν και πρόκειται για μια εντελώς νέα και σύγχρονη πλατφόρμα, βασίζεται στη λογική της πλατφόρμας τύπου σκάλας, η οποία είναι η πιο παλιά πλατφόρμα στην ιστορία του αυτοκινήτου και που ακόμα χρησιμοποιείται σε οχήματα βαρέως τύπου καθώς και σε καθαρόαιμα off-road

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα μπορεί να υποστηρίξει διαφορετικούς τύπους κινητήρων: πλήρως ηλεκτρικούς, υβριδικούς, θερμικούς, ακόμα και υδρογόνου με τη στρατηγική της επεκτασιμότητα να προβλέπει την αξιοποίηση της για την ανάπτυξη μιας σειράς νέων οχημάτων τύπου pickups, μεγάλων SUV και μικρών Van από τις μάρκες του ομίλου, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα αναγκών και αγορών. Βασίζεται σε ανθεκτικά υλικά (ατσάλι υψηλής αντοχής) για μακροχρόνια χρήση σε απαιτητικές συνθήκες, που την καθιστούν ιδανική για επαγγελματική χρήση και εκτός δρόμου οχήματα (έχει την ικανότητα να περάσει μέσα από νερό το οποίο φτάνει τα 610mm σε βάθος), ενσωματώνοντας παράλληλα νέες τεχνολογίες βελτιστοποίησης της ενεργειακής αποδοτικότητας, μειώνοντας το συνολικό κόστος χρήσης.

Από πλευράς μεγέθους η νέα πλατφόρμα STLA μπορεί να διαμορφωθεί ως προς το μήκος από 5.488 έως 5.941mm, ως προς το πλάτος από 2.062 έως 2.124mm, με το μεταξόνιο να μπορεί να διαμορφωθεί και αυτό με τη σειρά του από 3.143 έως 3.690mm. Η απόσταση από το έδαφος κυμαίνεται μεταξύ 168 και 262mm με την μέγιστη διάμετρο των ελαστικών να είναι μεταξύ 834 και 838 mm.

Ενσωματώνει μια ποικιλία τεχνολογιών κίνησης, περιλαμβάνοντας πλήρως ηλεκτρικά (BEV), μεγάλης εμβέλειας (REEV), υβριδικά, ακόμη και κινητήρες εσωτερικής καύσης ή κυψέλων υδρογόνου. Οι μπαταρίες της πλατφόρμας κυμαίνονται μεταξύ 159-200 kWh και προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία έως 800 km ή 1.100 km με τη χρήση REEV. Υποστηρίζει 400V και 800V ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές, επιτρέποντας γρήγορη φόρτιση έως 350 kW. Με αυτή την ισχύ, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει ενέργεια για 160 km μέσα σε μόλις 10 min. Τα οχήματα που βασίζονται στην STLA Frame είναι εξοπλισμένα με λειτουργίες φόρτισης δύο κατευθύνσεων (bidirectional), διευκολύνοντας τη χρήση της ενέργειας για την φόρτιση εξωτερικών συσκευών. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο αγγίζει τα 1.224 kg, διαθέτει δυνατότητα ρυμούλκησης 6.350 kg, ενώ ενσωματώνει προχωρημένα συστήματα ανάρτησης για ομαλή οδήγηση σε διαφορετικές συνθήκες.

Οι ηλεκτροκινητήρες που ανέπτυξε η Stellantis για τη συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι τοποθετημένοι εσωτερικά μέσα σε κάθε άξονα, παρέχοντας συνολική ισχύ έως 680 PS και ανάλογα με το τύπο του οχήματος προσφέρουν επιτάχυνση των 4,4 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση.

Το νέο πλαίσιο STLA Frame ενισχύει τη δέσμευση της Stellantis για βιωσιμότητα, παρέχοντας μια πλατφόρμα που συνδυάζει υψηλή απόδοση, καινοτομία και πρακτικότητα για οχήματα που στοχεύουν στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών τόσο για επαγγελματική όσο και για ιδιωτική χρήση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Οριστικό: Ο Tavares δεν συνεχίζει στη Stellantis

Η Stellantis δε θα «σκοτώσει» καμία από τις 14 μάρκες

Stellantis: «Παγώνει» η παραγωγή σε ακόμα ένα θρυλικό μοντέλο της Fiat