Το 'Dieselgate' κλόνισε τη σκηνή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας πριν από σχεδόν δέκα χρόνια, όταν η Αμερικανική Αρχή Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) απεφάνθη μετά από έρευνα ότι η Volkswagen είχε προγραμματίσει τους ντιζελοκινητήρες της, ώστε τα δεδομένα που αφορούσαν τους ρύπους να εμφανίζονται αλλοιωμένα στις εργαστηριακές δοκιμές.
Τώρα, ρεπορτάζ των The Times αναφέρει ότι το Τμήμα Μεταφορών του Ην. Βασιλείου (DfT) ερευνά το ενδεχόμενο ενός πιθανού 'Dieselgate 2.0'. Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα, το DfT εξετάζει 11 κατασκευαστές αυτοκινήτων και συνολικά 20 εταιρείες αναφορικά με το αν έχουν χρησιμοποιήσει αντίστοιχες συσκευές παρακώλυσης των δοκιμών ρύπων.
Πιο συγκεκριμένα, στο στόχαστρο έχουν μπει συνολικά 47 μοντέλα, των οποίων τα στοιχεία εκπομπών CO2 ενδέχεται να έχουν αλλοιωθεί, προκειμένου τα οχήματα να υπακούουν στους αυστηρούς κανονισμούς ρύπων που έχουν τεθεί σε ισχύ σε ΕΕ και Ην. Βασίλειο.
Το DfT διερευνά, μετά από παρακίνηση του περιβαλλοντικού οργανισμού ClientEarth, αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν από τον Σεπτέμβριο του 2009 μέχρι τα τέλη του 2019, με την εν λόγω την περίοδο να αποτελεί εκείνη, κατά την οποία υπάρχουν υποψίες ότι χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον οι επίμαχες συσκευές. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Volkswagen εξαιρείται της έρευνας, αφού έχει ήδη αποδειχθεί ότι έκανε χρήση αυτών μέχρι και το 2015.
Σε ανακοίνωσή του, εκπρόσωπος του DfT δήλωσε στο Auto Express: «Οι συσκευές αλλοίωσης είναι παράνομες, παραπλανητικές για τους οδηγούς και μπορούν να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών. Πραγματοποιούμε συστηματικούς και κατηγορηματικούς ελέγχους σε οχήματα, αναφορικά με τους κανονισμούς ρύπων κι έχουμε δράσει γρήγορα ώστε να ερευνήσουμε αυτό το ζήτημα. Θα συνεργαστούμε με τους κατασκευαστές ώστε να επιλύσουμε όποια θέματα προκύψουν.»
Αν πράγματι βρεθεί ότι υπάρχουν αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν ή συνεχίζουν να χρησιμοποιούν αντίστοιχες συσκευές και μηχανισμούς, δεν υπάρχει νομοθεσία που να τις αναγκάζει να προχωρήσουν σε ανακλήσεις, όμως το πιθανότερο είναι ότι θα δράσουν καθ' αυτόν τον τρόπο αυτοβούλως. Το μόνο σίγουρο είναι, ότι σε κάθε περίπτωση θα κληθούν να αποζημιώσουν τους αγοραστές που επηρεάστηκαν. Ενδεικτικά, η VW χρειάστηκε να πληρώσει περισσότερο από 200 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις με το Dieselgate του 2015.
Πηγή: Auto Express
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ευρωκοινοβούλιο: Υπό αμφισβήτηση η κατάργηση των θερμικών κινητήρων το 2035
Μετρήσεις στις εκπομπές ρύπων: Ποια εταιρεία είναι πιο κοντά στις πραγματικές συνθήκες