Επίσημο: Δεν θα υπάρξει επόμενο θερμικό Abarth - Οι λόγοι


Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία θα εστιάσει στον ηλεκτρισμό, ενώ κι η υβριδική τεχνολογία βρίσκεται εκτός σχεδίων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: STELLANTIS
  • 19/11/2024

Η Abarth παρουσίασε για πρώτη φορά ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο τον περασμένο μήνα, με το 500e να εισάγει την αυτοκινητοβιομηχανία στην αγορά των ηλεκτρικών, «καυτών» hatchbacks. Ακολούθησε το μεγαλύτερο, 600e, με τους Ιταλούς να διευρύνουν την γκάμα EV τους.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Fiat και της Abarth στην Ευρώπη, Gaetano Thorel, δε θα υπάρξουν επόμενα μη-ηλεκτρικά μοντέλα στο μέλλον, λέγοντας ότι το κόστος τόσο για τον κατασκευαστή, όσο και για τον καταναλωτή, είναι εξαιρετικά υψηλό.

«Αν δημιουργήσεις ένα θερμικό σπορ hatchback που εκπέμπει 180 g/km κι είσαι στην Ιταλία, τότε πρέπει να πληρώνεις φόρο 1.000-2.000 ευρώ κάθε χρόνο είπε, μιλώντας στο Autocar. «Είναι δίκαιο, όταν μπορώ να δώσω στους πελάτες ένα ηλεκτρικό σπορ hatch με τον ίδιο χειρισμό και παρόμοιες επιδόσεις και προσφέρει τα ίδια επίπεδα απόλαυσης; Όλα αυτά στην ίδια τιμή; Πιστεύω ότι είναι καλύτερο να προσφέρουμε ηλεκτρικά οχήματα

Όταν ρωτήθηκε σχετικά με την υβριδική τεχνολογία, με δεδομένο ότι έχει ήδη επιβεβαιωθεί ο ερχομός του Fiat 500 Ibrida, ο Ιταλός απάντησε ότι μια τέτοια κίνηση δε θα ακολουθούσε την ταυτότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού δε θα υπήρχε η δυνατότητα δημιουργίας ενός πραγματικά ισχυρού κινητήρα.

«Πρέπει να μείνουμε πιστοί στο DNA της Abarth, κι ο κινητήρας που τοποθετήθηκε στο νέο 500 είναι ένας mico-hybrid κινητήρας που δε σου επιτρέπει να αντλήσεις την ισχύ για να δημιουργήσεις ένα αληθινό Abarth, οπότε δε θα ήταν εφικτό,» εξήγησε.

Ο Thorel μίλησε σχετικά και με την πιθανότητα εξέλιξης εντελώς νέων μοντέλων, που δε θα βασίζονται, δηλαδή, σε προϊόντα της Fiat, αποκλείοντας οποιοδήποτε τέτοιο σενάριο.

«Ο Carlo Abarth ποτέ δεν έφτιαξε ένα αυτοκίνητο από το μηδέν. Το DNA της Abarth είναι να παίρνει ένα συμβατικό αυτοκίνητο και να αυξάνει τις επιδόσεις του μέσω του κινητήρα, της δυναμικής και του ήχου, ώστε να το κάνει σπορ και προσιτό,» τόνισε.

«Θέλουμε να παραμείνουμε πιστοί σε αυτό το DNA, οπότε δε θα λανσάρουμε κάποιο αποκλειστικό μοντέλο προς το παρόν

Ωστόσο, ο επικεφαλής δεν έκλεισε την πόρτα στο ενδεχόμενο η Abarth να λανσάρει κάποιο SUV, πιθανώς βασισμένο στο Giga Panda που θα καταφτάσει το 2027.

«Για εμένα, ένα Abarth μπορεί να εξελιχθεί με οποιαδήποτε βάση, αρκεί να έχει το DNA της Abarth. Προσωπικά δε βλέπω κάποιο όριο στα αυτοκίνητα της Abarth όσον αφορά στην κατηγορία. Δεν περιορίζονται μόνο στα hatchback της κατηγορίας Α ή Β. Αν ένα SUV είναι εφικτό, γιατί όχι;» ολοκλήρωσε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

H Abarth γιορτάζει και μας δείχνει τον πιο γρήγορο «Σκορπιό» που έχει κατασκευάσει (photos)

Carlo Abarth: O ιδρυτής του Σκορπιού λάτρευε να ταπεινώνει τους «Γολιάθ» της αυτοκίνησης (videos)

Abarth Classiche 1300 OT: Το νέο sports car για τα 75 χρόνια του «Σκορπιού» (photos)