Ταξινομήσεις Οκτωβρίου: Πτώση για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου - «Καλπάζουν» τα υβριδικά


Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων παρουσίασε τα αναλυτικά στοιχεία των ταξινομήσεων για τον μήνα Οκτώβριο στην Ελλάδα.

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 15/11/2024

Τις ταξινομήσεις για το μήνα Οκτώβριο στην Ελλάδα ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ η κατηγορία καινούργιων επιβατικών το φετινό Οκτώβριο σημείωσε πτώση κατά 14,3%. Αντίθετα, οι ταξινομήσεις για τα καινούργια λεωφορεία αυξήθηκαν κατά 266,7%.

 

Οκτώβριος 2024

Οκτώβριος 2023

Μεταβολή 2024/2023

Καινούργια επιβατικά

9.672

11.282

-14,3%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

1.042

937

11,2%

Καινούργια λεωφορεία

33

9

266,7%

 

Συνολικά, εντός του 2024, δηλαδή από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, η κατηγορία καινούργιων επιβατικών σημείωσε αύξηση κατά 1,7%, κάτι που σημαίνει ότι η ελληνική αγορά αυτοκινήτου πήρε θετικό πρόσημο. Το ίδιο ισχύει και για τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα), των οποίων το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε στο 1,6%. Οι ταξινομήσεις των καινούργιων λεωφορείων σε αυτό το διάστημα σημείωσαν αύξηση κατά 271,4%.

 

Ιανουάριος - Οκτώβριος 2024

Ιανουάριος - Οκτώβριος 2023

Μεταβολή

2024/2023

Καινούργια επιβατικά

117.707

115.792

1,7%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

9.360

9.211

1,6%

Καινούργια λεωφορεία

791

213

271,4%

 

Στις επιμέρους κατηγορίες των επιβατικών τον Οκτώβριο το C-Segment είχε αύξηση κατά 3,0%, σε αντίθεση με τον περασμένο Σεπτέμβριο όπου είχε καταγράψει πτώση κατά 2,8%. Αυτή τη φορά, συγκριτικά με τον Σεπτέμβριο, τo B-Segment είχε πτώση κατά 2,5%, λόγω του αρνητικού ποσοστού των B-SUV (-2,5%).

Segment

Οκτώβριος 2024

Οκτώβριος 2023

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος - Οκτώβριος 2024

Ιανουάριος Οκτώβριος 2023

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

5,0%

7,2%

-2,3

6,9%

7,7%

-0,8

A-SUV

2,7%

1,3%

1,4

4,0%

2,2%

1,8

(A TOTAL)

(7,7%)

(8,5%)

(-0,8)

(10,9%)

(9,9%)

( 1,0)

B

18,2%

16,7%

1,5

24,1%

26,3%

-2,2

B-SUV

29,3%

31,9%

-2,5

30,8%

26,0%

4,7

(B TOTAL)

(47,5%)

(48,6%)

(-1,1)

(54,8%)

(52,3%)

( 2,5)

C

10,5%

7,0%

3,5

6,9%

8,2%

-1,3

C-SUV

25,5%

26,0%

-0,5

19,3%

21,3%

-2,0

(C TOTAL)

(36,0%)

(33,0%)

( 3,0)

(26,2%)

(29,5%)

(-3,3)

D

1,7%

1,8%

-0,1

1,8%

1,4%

0,3

D-SUV

5,0%

6,4%

-1,3

4,1%

5,1%

-0,9

(D TOTAL)

(6,7%)

(8,2%)

(-1,5)

(5,9%)

(6,5%)

(-0,6)

E

0,1%

0,0%

0,1

0,1%

0,1%

0,0

E-SUV

0,4%

0,6%

-0,2

0,4%

0,4%

0,0

(E TOTAL)

(0,6%)

(0,7%)

(-0,1)

(0,5%)

(0,5%)

( 0,1)

F-G

0,1%

0,2%

-0,0

0,1%

0,1%

-0,0

F-G-SUV

0,2%

0,3%

-0,0

0,3%

0,3%

-0,0

(F-G TOTAL)

(0,4%)

(0,4%)

(-0,1)

(0,4%)

(0,4%)

(-0,0)

SPORTS

0,2%

0,2%

-0,0

0,2%

0,3%

-0,1

MPV

0,0%

0,0%

-0,0

0,0%

0,0%

-0,0

MPV-M/COMBI

1,0%

0,5%

0,5

1,1%

0,5%

0,5

(SUV TOTAL)

(63,2%)

(66,4%)

(-3,2)

(58,9%)

(55,3%)

( 3,6)

 

100,0%

100,0%

0,0

100,0%

100,0%

0,0

 

Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, όπως και το Σεπτέμβριο, η βενζίνη και το πετρέλαιο κατέγραψαν σημαντική πτώση, αλλά αυτή τη φορά τα ποσοστά τους έφτασαν στο 10,7% και στο 8,0% αντίστοιχα. Τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) και τα υβριδικά σημείωσαν ξανά μεγάλη αύξηση, κατά 3,5% και 14,1% αντίστοιχα.

 

Οκτώβριος 2024

Οκτώβριος 2023

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος –

Οκτώβριος 2024

Ιανουάριος –

Οκτώβριος 2023

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Σεπ. ‘24

Βενζίνη

26,9%

37,6%

-10,7

37,2%

42,6%

-5,4

34,4%

Πετρέλαιο

4,0%

12,1%

-8,0

7,6%

13,6%

-5,9

12,4%

Υβριδικά (HEV)

48,3%

34,2%

14,1

41,8%

30,3%

11,5

30,1%

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

17,3%

13,7%

3,5

11,3%

10,8%

0,5

20,0%

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,0%

0,4%

-0,4

0,0%

0,3%

-0,3

3,1%

Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

3,5%

2,1%

1,4

2,0%

2,4%

-0,4

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μια Chevrolet Corvette C1 βρίσκει τον παλιό της εαυτό μετά από 30 χρόνια (video)

Το Audi A3 Allstreet γίνεται PHEV κι εκτοξεύεται στα 204 PS (photos)

Αυτό το Tesla Model S Plaid, καλύτερα να μην το… συναντήσετε στον δρόμο!