Πριν από λίγες ημέρες σας ενημερώσαμε για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να θέσει σε ακινησία το όχημά του ή να κάνει άρση ακινησίας και να οδηγήσει ξανά. Είδαμε πώς μπορεί κάποιος να εισέλθει στην πλατφόρμα myCAR της ΑΑΔΕ και σε ποιες περιπτώσεις απευθύνεται κανείς στη Φορολογική Αρχή (Δ.Ο.Υ).
Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με ανακοίνωση που αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, από τις 15 Νοεμβρίου οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να θέσουν το όχημά τους σε ακινησία ψηφιακά χωρίς να χρειάζεται να προσκομίσουν την άδεια και τις πινακίδες.
Η «πρακτική» αυτή θα ισχύει για περιπτώσεις όπως η κλοπή και η υπεξαίρεση οχήματος, αλλά και για την περίπτωση που οι ιδιοκτήτες δεν βρίσκονται πια στη ζωή.
Πώς θέτει κανείς το όχημα σε ακινησία, χωρίς τα στοιχεία κυκλοφορίας (άδεια, πινακίδες, αριθμός κυκλοφορίας)
Πιο αναλυτικά, η θέση ακινησίας οχήματος, χωρίς να κατατίθενται στην ΑΑΔΕ η άδεια, οι πινακίδες και ο αριθμός κυκλοφορίας, θα γίνεται ως εξής:
- μέσω της ψηφιακής εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου» στην ψηφιακή πύλη myAADE, στη διαδρομή Τα Αιτήματά μου > Νέο Αίτημα > Φορολογία > Αυτοκίνητα > Ακινησία λόγω κλοπής, κ.λπ. ή θανάτου ιδιοκτήτη.
Αναλυτικά οι περίπτωσεις για τις οποίες ισχύει η θέση ακινησίας
Η διαδικασία θέση ακινησίας οχήματος που ξεκινάει από τις 15 Νοεμβρίου ισχύει για περιπτώσεις:
- λόγω κλοπής ή υπεξαίρεσης οχήματος
- κυκλοφορίας στο εξωτερικό
- κατάσχεσης ή περισυλλογής ή αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του από δημόσια αρχή
- ολοσχερούς καταστροφής
- πλειστηριασμού
- ανολοκλήρωτης μεταβίβασης
- παράδοσης για ανακύκλωση
- και κάθε άλλης περίπτωσης όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του
- αποβιώσαντος ιδιοκτήτη
Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, τα στοιχεία κυκλοφορίας φυλάσσονται από τον ιδιοκτήτη / κάτοχο (π.χ. κληρονόμο) με δική του ευθύνη.
Επιπλέον, οι πολίτες μπορούν να ενημερωθούν περαιτέρω μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ στο τηλέφωνο 213 162 1000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 7:30 - 17:00.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρευνα: 1 στις 3 μπαταρίες EV που κατασκευάζονται στην Ευρώπη καταλήγει στα σκουπίδια
Η πρώτη εταιρεία που βάζει μικρόφωνα καραόκε στο εξοπλισμό των αυτοκινήτων της