Πριν από λίγες ημέρες αναρτήθηκαν τα ειδοποιητήρια των Τελών Κυκλοφορίας 2025. Μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου, οι οδηγοί πρέπει να καταβάλουν τα ανάλογα ποσά, αλλιώς, σε περίπτωση που καθυστερήσουν, εκτός από τα Τέλη Κυκλοφορίας, θα πληρώσουν και το αντίστοιχο πρόστιμο. Και αυτό διότι με βάση τα όσα έχουν ανακοινωθεί ως τώρα, φέτος δεν θα υπάρξει παράταση. Κάτι, βέβαια, που τονίζεται κάθε χρόνο όταν γίνονται διαθέσιμα τα ειδοποιητήρια αλλά στο τέλος αποφασίζεται η διευκόλυνση των κατόχων οχημάτων...
Σύμφωνα με τα όσα έχουν αναφερθεί εκείνοι που έχουν θέσει το όχημά τους σε ακινησία δικαιούνται να μην πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας. Το ίδιο ισχύει και για όσους πρόκειται να καταθέσουν τις πινακίδες εντός του ορισμένου χρονικού πλαισίου. Διότι αυτό που εφαρμόζεται ακόμα είναι ότι οι οδηγοί που επιθυμούν να κινήσουν ξανά το αυτοκίνητό τους, καλούνται πρώτα να εξοφλήσουν τις οφειλές των Τελών Κυκλοφορίας.
Η τελευταία ημέρα για να κινηθούν οι όποιες διαδικασίες είναι στις 31/12, όμως μένει να δούμε αν θα υπάρξει κάποια παράταση. Ενδεχομένως να υπάρξει και κάποια νέα νομοθετική διάταξη που θα διευκρινίζει τι θα ισχύει εφεξής, σχετικά με το θέμα της άρσης (ή μη) ακινησίας, αφού ακομα είναι σε εφαρμογή η τρέχουσα νομοθετική διάταξη.
Πώς θέτει κανείς το όχημά του σε ακινησία
Τα τελευταία χρόνια, προκείμενου κάποιος να θέσει το όχημά του σε ακινησία ψηφιακά, μπορεί να χρησιμοποιήσει τους κωδικού Taxisnet και να συνδεθεί στην πλατφόρμας myCAR της ΑΑΔΕ. Παράλληλα, ο οδηγός καλείται να αφαιρέσει τις πινακίδες και να τις έχει στην κατοχή του, ωσότου κινήσει ξανά το όχημά του. Επιπλέον, χρειάζεται να διαθέτει έναν κλειστό και περιφραγμένο χώρο φύλαξης όπου θα το έχει τοποθετήσει εκεί. Ο χώρος αυτός πρέπει να είναι δηλωμένος.
Παράλληλα, όμως, σε συγκεκριμένες καταστάσεις, οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να απευθυνθούν στη Φορολογική Αρχή (Δ.Ο.Υ.) και να καταθέσουν σε αυτήν τις πινακίδες. Αυτή η «πρακτική» ισχύει μόνο για περιπτώσεις:
- Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος
- Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό
- Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί
- Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού
- Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή
- Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος ( ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση
- Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας
- Πλειστηριασμού του οχήματος
- Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου
- Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).
- Σε περίπτωση αποβιώσαντος ιδιοκτήτη/συνιδιοκτήτη ή κατόχου, οι νέοι κάτοχοι (κληρονόμοι στο όνομα των οποίων δεν έχει ακόμα εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας) θέτουν το όχημα σε ακινησία στη Δ.Ο.Υ.
Τι ισχύει για την άρση ακινησίας
Εάν κάποιος θέλει να κάνει άρση ακινησίας πρέπει να έχει πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους κατά το οποίο γίνεται η άρση. Ωστόσο, υπάρχει και η δυνατότητα καταβολής των Τελών με το μήνα, κάτι που υπάγεται στο πλαίσιο της προσωρινής άρσης ακινησίας. Φυσικά, είναι ένα σύστημα το οποίο μένει να φανεί και τις επόμενες ημέρες -με κάποια ανακοίνωση- αν θα εφαρμοστεί ξανά με τον ίδιο τρόπο. Πέρα από αυτό, ασφαλώς πρέπει το όχημα να είναι ασφαλισμένο.
Σχετικά με την προσωρινή άρση ακινησίας, αυτό που ισχύει -μέχρι στιγμής- είναι ότι εάν για παράδειγμα θελήσει κάποιος να κυκλοφορήσει ξανά το όχημά του για συγκεκριμένη περίοδο, μπορεί να πληρώσει ένα μέρος των Τελών Κυκλοφορίας. Δηλαδή, εάν θέλει να το οδηγήσει για ένα μήνα (π.χ. τον Ιούνιο) τότε θα πληρώσει το 1/12 του συνολικού ποσού των Τελών, εάν η προσωρινή άρση ακινησίας είναι για δύο μήνες, τότε θα καταβάλει τα 2/12 και αν ισχύσει για τρεις μήνες τότε θα πληρώσει τα 3/12 (κ.λ.π.).
Εδώ να τονιστεί ότι όταν λήξει το διάστημα για το οποίο εφαρμόστηκε η προσωρινή άρση ακινησίας ο οδηγός πρέπει να θέσει ξανά το όχημά του σε ακινησία. Επίσης, η προσωρινή άρση μπορεί να εφαρμοστεί μόνο για μία φορά μέσα στη χρονιά. Σε περίπτωση που η ημέρα δεν είναι εργάσιμη ή επίσημη αργία, τότε αυτό θα γίνει την επόμενη εργάσιμη.
Πάλι, για να κάνει κάποιος τη διαδικασία μπορεί να χρησιμοποιήσει τους κωδικούς Taxisnet και να την ολοκληρώσει μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας myCAR.
Τα πρόσιμα που προβλέπονται
Σε περίπτωση που οι αρχές εντοπίσουν το όχημα να κυκλοφορεί ή να φέρει πινακίδες, ενώ κανονικά έχει τεθεί σε ακινησία, τότε προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, δηλαδή ο κάτοχός του υποπέσει ξανά στο ίδιο παράπτωμα, τότε το ποσό τριπλασιάζεται και φτάνει τις 30.000 ευρώ! Το όχημα που είναι σταθμευμένο σε κάποιο άλλο μέρος, κι όχι στον δηλωμένο χώρο, θεωρείται ότι κυκλοφόρησε.
Επιπλέον, σε περίπτωση που το όχημα τεθεί σε ακινησία εκπρόθεσμα, τότε προβλέπεται πρόστιμο που είναι ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, αφαιρούμενου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων τελών κυκλοφορίας με το μήνα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Trump: Τι σημαίνει η επιστροφή του στον Λευκό Οίκο για την αυτοκινητοβιομηχανία
Skoda Kylaq: Αποκάλυψη για το νέο compact SUV των 8.700 ευρώ (photos)
ViaLider: Το κορυφαίο δίκτυο ελαστικών στην Ελλάδα με τη σιγουριά της Michelin