Είθισται οι αυτοκινητοβιομηχανίες να εξοπλίζουν τα κορυφαία μοντέλα τους με τα πιο μεγάλα και δυνατά κινητήρια σύνολα που μπορεί να προσφέρει η γκάμα τους.
Στην περίπτωση των supercars και hypercars, αυτό συνήθως σημαίνει ότι στη μέση του αυτοκινήτου θα εδράζεται ένας κινητήρας V12 με χωρητικότητας 5 ή 6 λίτρων.
Τα τελευταία χρόνια, όμως, το 'downsizing', η πρακτική δηλαδή της μείωσης της χωρητικότητας των μοτέρ για λόγους οικονομίας (κι οικολογίας), έχει επηρεάσει και εταιρείες όπως η Ferrari και η Lamborghini.
Αυτό κατέστη σαφές κι από την επιλογή της μάρκας του Μαρανέλο να βάλει στη διάδοχο της LaFerrari, την F80, έναν κινητήρα V6, συνδυασμένο με τρεις ηλεκτροκινητήρες. Θυμίζουμε πως η προηγούμενη ναυαρχίδα της εταιρείας έφερε κινητήρα V12, 6,5L.
Αναμενόμενα, οι Ιταλοί έσπευσαν να δικαιολογήσουν αυτήν τους την επιλογή, με τον επικεφαλής μάρκετινγκ Enrico Galliera να δηλώνει στο Auto Express ότι ο V6 προτιμήθηκε γιατί απέδιδε καλύτερα από τον V12:
Διερωτηθήκαμε αν θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε τον πιο εμβληματικό κινητήρα [σ.σ. τον V12] ή αυτόν με την καλύτερη απόδοση [V6], κι επιλέξαμε το δεύτερο. Αυτό κάναμε πάντα με τα supercars μας. Χρησιμοποιούμε πάντα την εναλλακτική που προσφέρει τις καλύτερες κι υψηλότερες επιδόσεις.
Αυτή η δήλωση έρχεται σε αντίθεση με όσα έλεγε μετά την παρουσίαση της 812 Superfast ο επικεφαλής σχεδιασμού Flavio Manzoni, ο οποίος ανέφερε ότι «ένας V8 turbo θα ήταν καλύτερος σε επίπεδο απόδοσης, αλλά από την άποψη του συναισθήματος, ο V12 είναι η καλύτερη επιλογή.»
Σε κάθε περίπτωση, και οι 799 F80 έχουν ήδη πωληθεί πριν καν γίνει η επίσημη παρουσίασή της, με τιμή πώλησης τα 3,6 εκ. ευρώ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δείτε έναν «στρατό» από Ferrari 288 GTO να κάνει παρέλαση στο Fiorano (video)
Αυτή η Ferrari 12Cilindri κοστίζει όσο ένα Hyundai i10 (photos)