Το Paris Motor Show επέστρεψε δυναμικά το 2024 και έγινε η σκηνή για να αποκαλυφθούν πολλά νέα μοντέλα ευρωπαϊκών αλλά και κινεζικών εταιρειών, με το Car and Driver να ταξιδεύει στη Γαλλία και να σας μεταφέρει όλες τις πληροφορίες.
Η Renault, παίζοντας «εντός έδρας», έκλεψε τις εντυπώσεις από την πρώτη κιόλας ημέρα και παρουσία του Luca de Meo τράβηξε το κάλυμμα και αποκάλυψε το νέο Renault 4 E-Tech.
Μαζί του ήταν ο άνθρωπος που έχει βάλει τις βάσεις ώστε η Renault να παρουσιάζει εντυπωσιακά στην όψη αυτοκίνητα. Αναφερόμαστε στον κ. Laurens van den Acker ο οποίος εκτελεί χρέη Chief Design Officer στο Renault Group και μαζί με την ομάδα του δίνουν μορφή στα γαλλικά μοντέλα.
Το Car and Driver είχε την ευκαιρία να κάτσει μαζί του στο ίδιο τραπέζι και να του θέσει μερικά ερωτήματα. Η κουβέντα ξεκίνησε με τον μεγάλο star στο περίπτερο της Renault, το νέο 4άρι, το οποίο έρχεται για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του.
Καλησπέρα κ. den Acker. Σήμερα είδαμε για πρώτη φορά το νέο Renault 4 E-Tech. Ήταν εύκολο να μεταφέρετε σχεδιαστικά στοιχεία από το αρχικό μοντέλο στη νέα εκδοχή;
«Ήταν πιο δύσκολο σε σχέση με το Renault 5. Με κάθε σεβασμό στο αρχικό Renault 4 και στην ιστορία του, είναι αλήθεια ότι δεν το θυμόμαστε για την ομορφιά του. Ήταν πολύ επιτυχημένο και πάρα πολύ πρακτικό αλλά το αρχικό μοντέλο ήταν τοποθετημένο κάτω από το Renault 5. Η νέα έκδοση έπρεπε να τοποθετηθεί από πάνω. Χρησιμοποιήσαμε την ίδια πλατφόρμα, την AmpR Small, αλλά έπρεπε να βρούμε τρόπους να δημιουργήσουμε περισσότερους χώρους και να το κάνουμε πιο πρακτικό».
«Πράγματι, προσπαθήσαμε σκληρά να μεταφέρουμε ρετρό στοιχεία από το αρχικό 4 και ένα από αυτά είναι η μπροστινή γρίλια. Ένα αυτοκίνητο σαν το Renault 4 αποτελεί ''γέφυρα'' ανάμεσα σε ένα μοντέλο του χθες και ένα μοντέλο του αύριο. Δεν μπορούμε να κοιτάζουμε μόνο πίσω. Είμαστε υποχρεωμένοι να κοιτάζουμε και προς τα μπροστά».
Είναι η σχεδίαση ο παράγοντας-κλειδί για την επιτυχία των μοντέλων της Renault;
«Ως σχεδιαστής πιστεύω ακράδαντα ότι το design είναι ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους για την αγορά ενός αυτοκινήτου. Η αλήθεια, ωστόσο, είναι ότι αυτό από μόνο του δεν αρκεί. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η σχεδίαση αντιπροσωπεύει σχεδόν το 50% για την επιλογή ενός μοντέλου αλλά αν δεν οδηγείται ευχάριστα, δεν έχει ποιοτικά υλικά, δεν έχει επιδόσεις, τότε η εικόνα του, όσο ελκυστική κι αν είναι, καταρρέει».
Είστε ο σχεδιαστής που οραματίστηκε και υλοποίησε το R5 Prototype. Πόσο κοντά είναι το αρχικό όραμά σας με την έκδοση παραγωγής.
«Πάρα πολύ κοντά. Με αυτή την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω τους μηχανικούς που το κράτησαν τόσο κοντά στο αρχικό σχέδιο ενώ χρωστάω και ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Luca de Meo που μόλις είδε το πρωτότυπο είπε: ''Το θέλω όπως αυτό, μην αλλάξετε ούτε χιλιοστό''».
Έχουμε δει πολλά διαφορετικά χρώματα για το Renault 5 E-Tech. Ποιο είναι το αγαπημένο σας;
«Θα έλεγα το κίτρινο και το πράσινο. Το πράσινο δεν είναι εύκολο χρώμα για ένα αυτοκίνητο αλλά στην περίπτωση του 5 μπορώ να πω ότι δείχνει φανταστικά. Η αλήθεια είναι όμως ότι περισσότερο μου αρέσει το κίτρινο γιατί μου θυμίζει καλοκαίρι».
Μπορεί το Renault 5 E-Tech να γίνει το αυτοκίνητο που θα κάνει τους «αρνητές» της ηλεκτροκίνησης να αλλάξουν γνώμη για τη συγκεκριμένη τεχνολογία;
«Το ελπίζω και το εύχομαι. Αν κάποιος επιλέξει το αυτοκίνητο βάζοντας πάνω από όλα τη σχεδίαση, τότε προσωπικά θα είμαι ευτυχής. Το ίδιο εύχομαι να γίνει και με το Renault 4. Αυτή είναι η μαγεία του design. Ένα αυτοκίνητο μπορεί να σε ''αποπλανήσει'' με την εικόνα του και στη συνέχεια το αποδέχεσαι ακόμα και αν χρειαστεί να κάνεις κάποιους συμβιβασμούς στα υπόλοιπα στοιχεία του».
Πώς βλέπετε την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη;
«Η μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορεί να είναι μια ευθεία γραμμή. Σήμερα έχουμε κάποια δεδομένα και σε 6 μήνες είναι πολύ πιθανό να έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό. Υπάρχουν διακυμάνσεις με τις οποίες θα πρέπει να συμπορευτούμε και να προσαρμοστούμε».
Αυτές οι διακυμάνσεις επηρεάζουν τη δουλειά ενός σχεδιαστή;
«Όχι ιδιαίτερα και ο λόγος είναι ότι από τη μεριά μας αναπτύσσουμε τα αυτοκίνητα αρκετά χρόνια πριν βγουν στην αγορά. Η αγορά είναι ο τομέας που επηρεάζεται περισσότερο από αυτές τις διακυμάνσεις».
Σήμερα είδαμε από κοντά και το Renault Emblème concept. Ποιος είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο προχωρήσατε με το σχήμα ενός shooting brake;
«Ας πάμε ένα βήμα πίσω. Όπως είδατε από τη μία μεριά είχαμε τα 4, 5 και το Twingo ενώ από την άλλη ήταν το Emblème. Στόχος μας είναι να παρουσιάζουμε εμβληματικά αυτοκίνητα. Το Emblème είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα της κινητικότητας έτσι όπως θα διαμορφωθεί στο μέλλον. Είναι ένα οικογενειακό όχημα με μοντέρνες αναλογίες».
«Έχει ενσωματώσει μια προηγμένη EV Hybrid τεχνολογία αφού μπορεί να κινηθεί με ρεύμα και με υδρογόνο. Για να μπορέσει να ταξιδέψει μακριά έπρεπε να είναι εξαιρετικά αεροδυναμικό, να έχει κλασική σπορ σιλουέτα, αν και είναι λίγο πιο ψηλό από ένα κλασικό αυτοκίνητο επειδή στο πάτωμα έχει τοποθετηθεί η μπαταρία. Το Embleme δείχνει προς τα που θα κινηθεί η κινητικότητα του μέλλοντος και συγκεκριμένα οι κατηγορίες C και D».
Θα θέλαμε ένα σχόλιο για την απόφαση της Renault να σταματήσει να κατασκευάζει κινητήρες για τη Formula 1.
«Είμαι παθιασμένος fan της Formula 1 και είμαι πολύ χαρούμενος που η Alpine συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Αυτή η απόφαση, ωστόσο, πάρθηκε με σκοπό το κέντρο που κατασκευάζονται οι κινητήρες της Formula 1 να γίνει ένα κέντρο υψηλής τεχνολογίας όπου θα σχεδιάζονται και θα αναπτύσσονται τα μελλοντικά μοντέλα της Alpine. Τα επόμενα χρόνια θα διαμορφωθεί μια συναρπαστική γκάμα αυτοκινήτων. Μέχρι σήμερα έχουμε δει την Α290 και την A390, ωστόσο κάντε υπομονή επειδή τα επόμενα χρόνια έρχονται ακόμα 5 νέα μοντέλα».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτό είναι το νέο αυτοκίνητο του προέδρου της Γαλλίας (photos)
Έρευνα: Αγορά ηλεκτρικού ή θερμικού αυτοκινήτου; Κι όμως, το αποτέλεσμα δεν βγάζει νικητή!
Alfa Romeo: Ο νέος CEO έχει την ευχέρεια να μη «σκοτώσει» τις ΜΕΚ