Επίσημο: Αποκάλυψη για το νέο Dacia Bigster, το μεγαλύτερο SUV της φίρμας (photos)


Μετά την απόλυτη κυριαρχία στο B-Segment, η Dacia μπαίνει και στα «χωράφια» των C-SUV παρουσιάζοντας το επιβλητικό Bigster.

  • ΦΩΤ.: DACIA
  • 9/10/2024

Μόλις λίγα 24ωρα πριν το άνοιγμα του Paris Motor Show, στο οποίο η Dacia θα έχει δυναμική παρουσία, το κάλυμμα έφυγε και αποκαλύφθηκε επισήμως το μεγαλύτερο SUV στη γκάμα της φίρμας. Με το Bigster η Dacia μπαίνει μετά από μεγάλη αναμονή στην κατηγορία των C-SUV και με όπλο την κορυφαία σχέση τιμής-ποιότητας στοχεύει να κατακτήσει ένα σημαντικό μερίδιο των πωλήσεων.

Η σχεδίαση έχει πατήσει στο ομώνυμο πρωτότυπο που είχε αποκαλυφθεί πριν από μερικά χρόνια, με τις γενναιόδωρες διαστάσεις να τονίζονται από τις ρέουσες γραμμές και τα μεγάλα φτερά πάνω από τους τροχούς. Η γενική εικόνα είναι δυναμική και το σίγουρο είναι ότι το Bigster δεν θα περνά απαρατήρητο στους δρόμους.

Το μήκος είναι 4,54 m, το πλάτος 1,81 m, το ύψος 1,71 m, το μεταξόνιο 2,7 m και η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 22 cm. Στο μπροστινό μέρος η μάσκα είναι φαρδιά και συμπληρώνεται ιδανικά με το ανάγλυφο καπό, τα λεπτά φωτιστικά σώματα σε σχήμα Y αλλά και το νέο λογότυπο της εταιρείας.

Το Bigster πατάει πάνω σε τροχούς που ξεκινούν από τις 17 ίντσες και φτάνουν μέχρι τις 19 ενώ στις κορυφαίες εξοπλιστικές εκδόσεις οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν διχρωμία με μαύρη οροφή, κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά σε μοντέλο της Dacia.

Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές έδωσαν προσοχή στα βασικά, δηλαδή στους μεγάλους χώρους, την εργονομία και την άνεση για όλους τους επιβάτες. Το ταμπλό έχει τοποθετηθεί ψηλά για να αυξηθεί ο διαθέσιμος χώρος στην πρώτη σειρά καθισμάτων ενώ στο κέντρο βρίσκεται η οθόνη του συστήματος infotainment με διαγώνιο 10,1 ίντσες που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό.

Την ίδια στιγμή μια ακόμα οθόνη βρίσκεται πίσω από το τιμόνι έχοντας επωμιστεί τον ρόλο του πίνακα οργάνων και είναι διαθέσιμη σε 7 ή 10 ίντσες, ανάλογα την έκδοση. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 667 L ενώ όσοι δεν μείνουν ικανοποιημένοι με αυτόν τον αριθμό υπάρχουν οι ράγες στην οροφή που μπορούν να δεχτούν φορτίο 80 kg.

Από εκεί και πέρα στο κομμάτι των κινητήρων έχουμε την έκδοση Hybrid 155 που αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο μοτέρ, δύο ηλεκτροκινητήρες (ο ένας δίνει κίνηση και ο άλλος λειτουργεί σαν γεννήτρια) και μια μπαταρία 1,4 kWh. Με αυτό το σετάρισμα το Bigster έχει ισχύ 155 ίππων και είναι σε θέση να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για το 80% των αστικών διαδρομών.

Παράλληλα υπάρχει η έκδοση TCe 140 με έναν turbo τρικύλινδρο κινητήρα 1,2 L που λειτουργεί σε κύκλο Miller, συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία και αποδίδει 140 ίππους. Το σύνολο «παντρεύεται» με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και η κίνηση περνάει στον δρόμο είτε από τον μπροστινό άξονα είτε και από τους δύο, ανάλογα την έκδοση.

Από τους κινητήρες δεν θα μπορούσε να λείπει και η LPG έκδοση. Ονομάζεται ECO-G 140, έχει ως βάση τον ίδιο τρικύλινδρο κινητήρα με την ίδια ισχύ και μπορεί να προσφέρει με φουλαρισμένα τα δύο ρεζερβουάρ (50 L βενζίνη, 49 L LPG) αυτονομία έως 1.450 km!

Το Bigster έρχεται με μια σειρά από λειτουργίες που στόχο έχουν να κάνουν τη ζωή των επιβατών πιο εύκολη. Μεταξύ άλλων έχουμε ηλεκτρική πόρτα στον χώρο αποσκευών, πανοραμική ηλιοροφή, θέση για ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, adaptive cruise control, διζωνικό κλιματισμό αλλά και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού. Επίσης υπάρχει και το προαιρετικό Sleep Pack μέσω του οποίου η καμπίνα μπορεί να μεταμορφωθεί σε διπλό κρεβάτι σε λιγότερο από δύο λεπτά.

Οι πρώτες τιμές του νέου Dacia Bigster θα ανακοινωθούν στις αρχές του 2025 και εφόσον η εταιρεία μείνει πιστή στο «δόγμα» VFM τότε είναι πολύ πιθανό το Bigster να αγγίξει την εμπορική επιτυχία του μικρού του αδελφού, του Duster.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Jeep αποκαλύπτει τη νέα γενιά του Compass - Σε ποια χώρα θα κατασκευάζεται

Renault 4: Τελευταία εμφάνιση στον δρόμο πριν τα επίσημα αποκαλυπτήρια (photos)

Τέτοιους ταχυφορτιστές θέλουμε! Με μίνι μάρκετ, τουαλέτες, security και όχι μόνον…