Η McLaren παρουσίασε την F1 το 1992, δημιουργώντας τα θεμέλια για την κατηγορία των hypercars παγκοσμίως. Το 2012, οι Βρετανοί έφεραν τον διάδοχο της F1, την P1, η οποία αποτέλεσε το πρώτο υβριδικό μοντέλο υψηλών επιδόσεων της εταιρείας. Τώρα, 12 χρόνια αργότερα, η P1 υποδέχεται τον δικό της διάδοχο, την W1.
Πρόκειται για το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής της McLaren. Φέρει έναν ολοκαίνουργιο twin turbo κινητήρα V8 χωρητικότητας 4,0 L που αποδίδει 928 PS και συνοδεύεται από έναν ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει επιπλέον 347 PS. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στα 1.257 PS και 1.340 Nm ροπής, επιτρέποντας στην W1 να κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 2,7 sec.
Αντίστοια, τα 0-200 km/h ολοκληρώνονται σε 5,8 sec, ενώ τα 0-300 km/h έρχονται σε λιγότερο από 12,7 sec κι η τελική ταχύτητα έχει περιοριστεί ηλεκτρονικά στα 350 km/h, σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία. Η McLaren αναφέρει επίσης ότι η W1 είναι 3 sec ταχύτερη ανά γύρο σε σχέση με τη θρυλική Senna, τοποθετώντας το μοντέλο στο «πάνθεον» των δημιουργημάτων της.
Οι Βρετανοί έχουν καταφέρει να περιορίσουν το βάρος των μερών του υβριδικού συστήματος στα 20 kg, μειώνοντάς το κατά 40 kg σε σχέση με εκείνο της P1, κι έτσι το συνολικό βάρος του οχήματος ανέρχεται στα 1.399 kg, μόλις 4 kg μεγαλύτερο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η αναλογία ισχύος/βάρους έχει εκτοξευτεί στα 911 PS / τόνο, δηλαδή την υψηλότερη όλων των μοντέλων στην ιστορία της McLaren.
Σύμφωνα με την εταιρεία, χρειάστηκαν περισσότερες από 350 ώρες δοκιμών στην αεροσήραγγα προκειμένου να τελειοποιηθεί το αεροδυναμικό πακέτο της W1. Όλα δείχνουν ότι ο κόπος της McLaren δεν πήγε χαμένος, αφού πρόκειται για το πιο αεροδυναμικά ικανό μοντέλο της, παράγοντας έως 1.000 kg κάθετης δύναμης.
Γι αυτήν την επίδοση ευθύνεται τόσο η πίσω αεροτομή, την οποία η εταιρεία αποκαλεί «Active Long Tail» κι ο σχεδιασμός της έχει εμπνευστεί από την F1 GTR του 1997, όσο και το πτερύγιο εκτροπής της ροής του αέρα που έχει τοποθετηθεί στην οροφή. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που το συγκεκριμένο αεροδυναμικό βοήθημα χρησιμοποιείται σε νόμιμο για τον δρόμο μοντέλο.
Η McLaren έχει προικίσει την W1 με ελαστικά Pirelli P Zero Trofeo RS, μεγέθους 265/35 για το μπροστινό και 335/30 για το πίσω μέρος. Υπάρχουν και λιγότερο hardcore επιλογές, όπως τα πιο καθημερινά P Zero R και τα χειμερινά Pirelli P Zero Winter 2.
Στο εσωτερικό, η W1 έχει δεχτεί μια οθόνη αφής 8 ιντσών που προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ έχουν επίσης τοποθετηθεί θύρες USB-A και USB-C. Πίσω από τα καθίσματα των δύο επιβατών που μπορεί να φιλοξενήσει η καμπίνα υπάρχει ένα μικρό ράφι που λειτουργεί ως αποθηκευτικός χώρος.
Σύμφωνα με τη McLaren, μόλις 399 μονάδες του νέου της hypercar θα κατασκευαστούν, οι οποίες φυσικά έχουν ήδη λογοδοθεί στους ιδιοκτήτες τους. Η ήδη sold-out McLaren W1 έχει τιμή εκκίνησης στα 2 εκατ. ευρώ, ενώ υπάρχουν πολλές επιλογές εξατομίκευσης μέσω του προγράμματος MSO της αυτοκινητοβιομηχανίας που μπορούν να εκτοξεύσουν ακόμη περισσότερο το κόστος.