Ford: Αποκάλυψε τα specs της Mustang GTD και... κήρυξε πόλεμο στην Porsche 911 GT3 RS


Η «καρδιά» του κτήνους είναι ο V8 των 5,2 L που γνωρίσαμε στην Mustang GT500 και ο οποίος με τις κατάλληλες μετατροπές αποδίδει 815 PS και 900 Nm ροπής.

  • ΦΩΤ.: FORD
  • 17/9/2024

Η Ford ανακοίνωσε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της «ακραίας» Mustang GTD εντυπωσιάζοντας τους πάντες αφού οι αριθμοί δείχνουν ότι έχουμε την πιο δυνατή Ford Mustang παραγωγής που υπήρξε ποτέ, δίνοντας παράλληλα μια υπόσχεση.

Εμπνευσμένη από την αποκλειστικά αγωνιστική Mustang GT3, η νέα GTD έρχεται με την υπόσχεση να σπάσει το φράγμα των 7 min για ένα πλήρη γύρο 21 km στην πράσινη κόλαση του Nurburgring (ο φακός την έχει συλλάβει πολλές φορές, μέσα στο ring, να δοκιμάζεται για το εγχείρημα αυτό) βροντοφωνάζοντας ότι μπορεί να έχει άδεια να κυκλοφορεί στους δρόμους αλλά στη πραγματικότητα πρόκειται για ένα … όπλο, όντας ένα σχεδόν αγωνιστικό αυτοκίνητο που σε ικανά χέρια μπορεί να κάνει θαύματα.

Η «καρδιά» του κτήνους δεν είναι άλλη από τον V8 κινητήρα των 5.200 κ.εκ που γνωρίσαμε και στην Mustang GT500. Με τις κατάλληλες μετατροπές (μικρότερο γρανάζι στον υπερσυμπιεστή, και ανασχεδιασμό στα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής) η ιπποδύναμη αυξήθηκε κατά 55 PS αγγίζοντας το εντυπωσιακό νούμερο των 815 PS, ενώ η ροπή άγγιξε τα 900 Nm.

Παράλληλα, πλέον, η λίπανση του κινητήρα γίνεται μέσω ενώ ξηρού συστήματος, το οποίο προσφέρει πολύ μεγαλύτερη αξιοπιστία στην χρήση εντός πίστας, αφού χάρη στον σχεδιασμό του το λάδι δεν μετατοπίζεται λόγω των αυξημένων πλευρικών G, διασφαλίζοντας έτσι την απρόσκοπτη λίπανση του κινητήρα.

Χάρη στο ίδιο ξηρό σύστημα τροφοδοσίας λαδιού οι μηχανικοί του τμήματος Ford Performance, το οποίο είναι υπεύθυνο για την δημιουργία της GTD, κατάφεραν να αυξήσουν τον κόφτη στροφών ο οποίος πλέον βρίσκεται στις 7.650 rpm.

Το μηχανικό αυτό σύνολο σε συνεργασία με την ενεργή αεροδυναμική (μεταβάλει τη πίσω αεροτομή και τα εμπρός σποίλερ αυτόματα ανάλογα τις συνθήκες), το ανθρακονημάτινο αμάξωμα, τις ζάντες μαγνησίου, τα κεραμικά φρένα αλλά και την άξια θαυμασμού πίσω ημι-ενεργή ανάρτηση (τα αμορτισέρ και τα ελατήρια είναι τοποθετημένα χαμηλά και ανάμεσα στους πίσω τροχούς και όχι εν σειρά και πάνω από αυτούς, ενώ συνδυάζονται με ένα ισχυρό, άκαμπτο και ελαφρύ σωληνωτό υποπλαίσιο) η οποία μάλιστα είναι τοποθετημένη μέσα σε “βιτρίνα” για να τη θαυμάζεις, προσφέρουν στο σύνολο του εκρηκτικές επιδώσεις.

Την Ford Mustang GTD θα έχουν την τύχη να την αποκτήσουν μόλις 2.000 πελάτες σε όλο τον κόσμο, παρά το γεγονός ότι οι προ παραγγελίες ξεπεράσαν τις 7.500. Όσον αφορά τη τιμή, στην αμερικάνικη αγορά το κόστος ανέρχεται στα 325.000 δολάρια.

Τέλος, θυμίζουμε ότι το περασμένο καλοκαίρι η Ford ξεκίνησε να δέχεται παραγγελίες και από Ευρωπαίους πελάτες για την GTD, με την τιμή της να διαφέρει από χώρα σε χώρα, ανάλογα με το φορολογικό πλαίσιο της καθεμιάς. Για παράδειγμα στην Αυστρία οι φόροι απογείωσαν την τιμή της στα 525.000 ευρώ ενώ στη γειτονική Γερμανία η τιμή ορίστηκε στα 359.000 ευρώ.