Εκπομπές ρύπων: Σε ανοιχτό «πόλεμο» η Stellantis με τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό


Η διαμάχη ανάμεσα στην Stellantis και την Ένωση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, την ACEA, κλιμακώνεται με αφορμή τους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων για το 2025…

  • ΦΩΤ: ΑΡΧΕΙΟ CAR AND DRIVER
  • 18/9/2024

Είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια οι σχέσεις ανάμεσα στον Όμιλο Stellantis και την ACEA, την Ένωση των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων, δεν είναι καλές.

Άλλωστε από το 2022 η Stellantis έχει αποσυρθεί από την ACEA, έπειτα από απόφαση του διευθύνοντα συμβούλου της, Carlos Tavares. Όμως τώρα ένα νέο… επεισόδιο ήρθε να προστεθεί στο «σήριαλ».

Η ACEA πριν από μερικές ημέρες δημοσιοποίησε τη θέση της, σύμφωνα με την οποία «έχει επενδύσει δισεκατομμύρια στην ηλεκτροκίνηση για να διαθέσει οχήματα στην αγορά, αλλά τα άλλα απαραίτητα συστατικά για αυτή τη μετάβαση δεν υπάρχουν και η ανταγωνιστικότητα της ΕΕ διαβρώνεται».

Επί της ουσίας, η Ένωση ζητά να υπάρξουν μέτρα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να μπορέσει να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τα κινεζικά μοντέλα. Κι αυτό καθώς αυτή τη στιγμή η ACEA πέραν του ότι έχει να αντιμετωπίσει τα φθηνότερα μοντέλα από την Κίνα, βρίσκεται αντιμέτωπη με το υψηλό ενεργειακό κόστος και την μικρή καταναλωτική ζήτηση, με τις πωλήσεις να παραμένουν πολύ κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα.

Η Stellantis, ωστόσο, αντιδρά σε κάθε κίνηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να καθυστερήσει τους στόχους για τις εκπομπές ρύπων που θα τεθούν σε ισχύ το 2025.

«Θα ήταν σουρεαλιστικό να αλλάξουν οι κανόνες τώρα», δήλωσε ο Tavares στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, προσθέτοντας πως «όλοι γνώριζαν για τους κανόνες εδώ και πολύ καιρό και είχαν χρόνο να προετοιμαστούν, και έτσι τώρα ήρθε η ώρα να γίνει αγώνας δρόμου».

Ο Tavares δήλωσε ότι η Stellantis έχει ετοιμάσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έχει θέσει σε εφαρμογή τα μέσα για την πώλησή τους. Οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στοχεύουν σε συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του στόλου περίπου 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο το 2025, από 106,6 το 2023.

Από την πλευρά της, η ACEA ζητά από την Ευρωπαϊκή Ένωση να χρησιμοποιήσει ρύθμιση έκτακτης ανάγκης για να καθυστερήσει κατά δύο χρόνια τον στόχο εκπομπών του 2025 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η επίτευξη του στόχου θα απαιτούσε από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων είτε να σταματήσουν την παραγωγή περίπου 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων είτε να κινδυνεύσουν με πρόστιμα που θα μπορούσαν να φτάσουν τα 13 δισεκατομμύρια ευρώ για τα επιβατικά αυτοκίνητα και άλλα 3 δισεκατομμύρια ευρώ για τα φορτηγά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ACEA.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Επίσημο: Στον Απόστολο Τζιτζικώστα το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών της Ε.Ε.

KGM: Αυτά είναι τα μοντέλα της κορεατικής φίρμας που έρχεται στην Ελλάδα (τιμές)

Οι αλλαγές στον νέο ΚΟΚ: Όρια ταχύτητας, παρκάρισμα δικύκλων και «σβήσιμο» κλήσεων