Test Drive: Τα 10 αυτοκίνητα πόλης που οδηγήσαμε το καλοκαίρι


SUV, crossovers... μπουχτίσαμε! Το Car and Driver τους προηγούμενους μήνες οδήγησε μια σειρά από αξιόλογα supermini που προσφέρονται στην ελληνική αγορά και εδώ θα βρείτε τις εντυπώσεις που μας άφησε το καθένα.

  • ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
  • 14/9/2024

Δεν χρειάζεται να παρακολουθεί κανείς επισταμένως την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου και τους καταλόγους των εταιρειών για να αντιληφθεί ότι τα supermini τα τελευταία χρόνια έχουν... στριμωχτεί από την κυριαρχία των SUV που σαρώνουν στις πωλήσεις.

Παρά τη δύσκολη κατάσταση που επικρατεί στα αυτοκίνητα πόλης, η ελληνική αγορά συνεχίζει να προσφέρει μια σειρά από αξιόλογες προτάσεις και αρκετές από αυτές είχαμε την ευκαιρία να τις πάρουμε στα χέρια μας και να τις οδηγήσουμε το καλοκαίρι που μας πέρασε.

Πάμε να δούμε ποια μοντέλα δοκιμάσαμε τους τρεις προηγούμενους μήνες και ποιες ήταν οι εντυπώσεις που μας άφησαν.

Mini Cooper 204 PS

Κοιτώντας κανείς το νέο MINI Cooper S με το τρίθυρο αμάξωμα δύο όγκων και τα διαχρονικά στρογγυλά εμπρός φώτα, δεν έχεις καμιά απολύτως αμφιβολία: είναι Mini! Μπαίνοντας στο πολυτελές εσωτερικό, διαπιστώνεις ότι όλα είναι στη θέση τους: το στρογγυλό «καντράν» στη μέση του ταμπλώ δεν σου αφήνει καμία αμφιβολία για τις ρίζες του αυτοκινήτου, παρ΄όλο που έχουν περάσει 75 ολόκληρα χρόνια από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς την οποία σχεδίασε ο «δικός» μας Άλεξ Ισιγόνης.

Το DNA του Mini είναι διάχυτο παντού, με τη διαφορά ότι επειδή τα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει δεν είναι λίγα και επειδή πια το κόστος των πάσης φύσεων ηλεκτρονικών συστημάτων με τα οποία είναι εφοδιασμένο ένα σύγχρονο αυτοκίνητο είναι της τάξης του 40% του συνολικού κόστος του οχήματος, κάποια πράγματα γίνονται με κάπως διαφορετικό τρόπο, έχουν μία διαφορετική όψη και άποψη. Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του νέου τρίθυρου Mini Cooper S πατώντας ΕΔΩ.

Opel Corsa 1.2100PS Hybrid EDCT6

Δοκιμάζουμε Corsa στο CarandDriver εδώ και 35 χρόνια και ανέκαθεν υπήρχαν πολλές καλές κουβέντες για το μικρό μοντέλο της Opel που πάντα στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων της κατηγορίας των supermini. Το πρόσφατα ανανεωμένο μοντέλο ήρθε με μια λεπτεπίλεπτη αλλαγή στο αισθητικό κομμάτι με την ενδυνάμωση της εικόνας της φίρμας μέσω της κλειστού τύπου μάσκας Opel Vizor, ενώ, πιστή στην παράδοσή της, η Opel προίκισε το Corsa με εξαιρετικά φωτιστικά, τα προσαρμοζόμενα αντιθαμβωτικά φωτιστικά σώματα Intelli-Lux LED Matrix (πρώτο το Corsa τα εισήγαγε στην κατηγορία των supermini το 2019), αλλά, έχουν εξελιχθεί, καθώς πλέον συντίθενται από 14 στοιχεία LED.

Ωστόσο, πολύ σημαντική είναι η αναβάθμιση στο μηχανολογικό πεδίο. Και αναφερόμαστε πρωτίστως στην έκδοση που βλέπετε εδώ, την 48βολτη υβριδική έκδοση που, για πρώτη φορά, τοποθετείται σε μοντέλο των Γερμανών. Είναι ένα σύστημα που έχουμε δει και δοκιμάσει πρόσφατα σε άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis και που αναπόφευκτά πήρε και τον δρόμο για τα μοντέλα της Opel. Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Opel Corsa 1.2T 100PS Hybrid EDCT6 ΕΔΩ και τις εντυπώσεις μας από την έκδοση 1.2T 100PS AT8 πατώντας ΕΔΩ.

Peugeot 208 Hybrid 100 e-DSC6

Πόσο καλύτερο μπορεί να γίνει το καλό, σκέφτεσαι αναπόφευκτα όταν έχεις απέναντί σου το νέο (για την ακρίβεια: ανανεωμένο) Peugeot 208, το αυτοκίνητο που έχει να επιδείξει σοβαρές περγαμηνές, όντας το πιο καλό πουλημένο αυτοκίνητο στη Γαλλία ανεξαρτήτως κατηγορίας; Και τι παραπάνω μπορεί να περιμένεις από ένα αυτοκίνητο που υποβάλλεται σε facelift, ένα supermini που έχει καταφέρει να κερδίσει την κορυφαία ελληνική διάκριση –«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020»– με το «καλημέρα», με το που λανσαρίστηκε, δηλαδή, στη χώρα μας; Με αυτές τις σκέψεις μπήκαμε στη διαδικασία να οδηγήσουμε το ανανεωμένο 208 σε μια εκδοχή που δεν υπήρχε στην γκάμα του μέχρι πρότινος. Ο λόγος για το «εξηλεκτρισμένο» Peugeot 208 Hybrid των 100 PS, που, εκτός των άλλων, εξασφαλίζει και «ελευθέρας» για τον δακτύλιο.

Ξεκινάμε, λοιπόν, αναγκαστικά, θα λέγαμε, την αναφορά μας στο καινούργιο μοντέλο από το χαρακτηριστικό του υβριδισμού, καθώς είναι από τα στοιχεία εκείνα που είναι άμεσα και έντονα αντιληπτά από τον οδηγό. Το ενδιαφέρον είναι ότι, παρ’ όλο που δεν έχουμε να κάνουμε με ένα full hybrid αυτοκίνητο, βλέπουμε ότι ο μικρός ηλεκτροκινητήρας μπορεί και κινεί από μόνος του το μικρό Peugeot, μπαίνοντας στο «παιχνίδι» συχνά-πυκνά αφήνοντας τον οδηγό να ακούει τον χαρακτηριστικό ήχο του, αντί του γουργουρητού του βενζινοκινητήρα, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 15%, κάτι που σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον επιτυγχάνεται. Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Peugeot 208 Hybrid 100 e-DSC6 ΕΔΩ καθώς και τις εντυπώσεις μας από την έκδοση με τον 1.2 Puretech 100PS ΕΔΩ.

Mazda Hybrid

Οι δεσμοί της Mazda με την Toyota είναι δεδομένοι και ισχυροί από το 2015. Έκτοτε αναπτύσσουν από κοινού τεχνολογίες για ηλεκτρικά οχήματα, τεχνολογία συνδεδεμένων αυτοκινήτων, προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας κ.ά. Και μέσα σε όλα, η πρώτη έπρεπε να καλύψει «εδώ και τώρα» τις υβριδικές ανάγκες της εποχής. Ιδού, λοιπόν, το Mazda 2 Hybrid που δεν έχει σχέση με το απλό Mazda 2 που γνωρίζουμε εδώ και χρόνια αλλά, όπως βλέπετε, με το Yaris. Και παρότι κυκλοφορεί μια διετία «ως έχει», σε ένα πρόσφατο φρεσκάρισμα για το 2024 η Mazda έπραξε τα αυτονόητα διαφοροποιώντας ελαφρά την εξωτερική σχεδίαση του… Yaris, προκειμένου να γίνει πιο εμφανής η σχεδιαστική συνάφεια αυτού του Mazda 2 με τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας από τη Χιροσίμα.

Νέα μάσκα, λοιπόν, και νέο πίσω μέρος χωρίς το φιλέτο που συνδέει τα πίσω φωτιστικά σώματα, τροποποιημένο στο ευρωπαϊκό Design Studio της Mazda για να ακολουθείται με ευλάβεια ο σχεδιαστικός κώδικας Kodo της μάρκας. Από κοντά τα σήματα της Mazda, η κωδικονομασία και… έτοιμο. Η μηχανολογία μας είναι γνωστή και θυμίζουμε ότι έχουμε το πιο ώριμο υβριδικό σύστημα της αγοράς, made by Toyota, με έναν τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό 1500άρη κινητήρα ισχύος 92 PS που με την ισχυρή παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα 59 kW (80 PS) αποδίδει 116 PS και συνδυαστική ροπή 120 Nm, σύστημα βασιζόμενο σε μια συστοιχία μπαταριών λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 0,76 kWh. Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Mazda 2 Hybrid πατώντας ΕΔΩ.

Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid 82PS

Γυρνώντας την πλάτη στη γενικότερη τάση που κυριαρχεί στην αυτοκινητοβιομηχανία για αύξηση των διαστάσεων κάθε νέου μοντέλου που μπαίνει στην αγορά, η Suzuki επιμένει να προσφέρει το Swift ως μία compact, ευέλικτη, αλλά και οικονομική πρόταση – με τη βοήθεια της mild hybrid τεχνολογίας. Ακόμα και αν σου κρύψουν τα σήματα, δεν θα δυσκολευτείς να αναγνωρίσεις το νέο μικρό Suzuki. Aκολουθώντας μία τακτική που έχουμε δει να εφαρμόζει και η Volkswagen στο Golf, οι Ιάπωνες έχουν καταφέρει να κάνουν κάθε γενιά του Suzuki Swift να παραπέμπει αισθητικά στην προηγούμενη. Έχουμε, λοιπόν, ένα αυτοκίνητο με μήκος σαφώς κάτω από τα τέσσερα μέτρα (για την ακρίβεια: 3,86 m) που έρχεται να επιβεβαιώσει ότι ανήκει στην κατηγορία των λεγομένων «supermini» (B-Segment), μια πολυπληθή ομάδα μοντέλων που περιλαμβάνει πολύ δυνατούς παίκτες.

Κάτω από το καπό αναπαύεται το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης «SHVS» που λειτουργεί με τάση 12V (ακόμα ένα στοιχείο διαφοροποίησης του Swift σε σχέση με τον κανόνα των 48V), βάση του οποίου αποτελεί ένας νέος τρικύλινδρος, χωρίς τούρμπο (ατμοσφαιρικός) κινητήρας 1.197 cc. Η ισχύς φτάνει στους 82 PS και είναι φυσικά επαρκέστατη για τις καθημερινές μετακινήσεις - πολύ περισσότερο που σε αυτή την ισχύ προστίθεται και η συνεισφορά του μικρού ηλεκτροκινητήρα ο οποίος παίζει, επίσης, τον ρόλο και της μίζας, και της γεννήτριας (ISG). Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid 82PS πατώντας ΕΔΩ.

MG3 Hybrid Plus 195PS

Άλλο ένα μοντέλο από τη MG; Ε, ναι. Η εταιρεία έφερε πολλά ενδιαφέροντα αυτοκίνητα τους τελευταίους μήνες στη χώρα μας και η συνέχεια είναι ακόμα πιο αβανταδόρικη, καθώς έπεται πανσπερμία μοντέλων, ανανεωμένων και νέων. Ένα από αυτά είναι και τούτο το supermini που μπορεί μεν να έρχεται σε μία κατηγορία που πιέζεται αφόρητα από τα B-SUV, αλλά που, όπως θα δούμε στη συνέχεια, έχει όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει. Είναι η πρώτη φορά που το MG3 (αν και στην τρίτη του πλέον γενιά) περνά τη Μάγχη για τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές αφού μέχρι τώρα το αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο μόνον στη Μεγάλη Βρετανία. Και με αυτή την αφορμή να αναφέρουμε ότι είναι το μεγαλύτερο MG3… ever έρχεται με μήκος 4.113 mm, πλάτος 1.797 mm, ύψος 1.502 mm και μεταξόνιο στα 2.570 mm, κάτι που σημαίνει ότι είναι… μικρομέγαλο σε φυσικές διαστάσεις και μικρομεσαίο (και όχι απλώς supermini) σε χώρους.

Στο εσωτερικό, το MG3 ομοίως θυμίζει άλλα μοντέλα της φίρμας κι αυτό είναι καλό, μιας και, εκτός από την ταυτότητα, το αυτοκίνητο δείχνει να κερδίζει σε πλάτος και χώρους. Κυριαρχούν, βέβαια, τα σκληρά πλαστικά, αλλά η ποιότητά τους, όπως και η συναρμογή τους είναι υπεράνω κριτικής. Το υβριδικό σύστημα είναι πανομοιότυπο με άλλα, γνωστά μας power-split υβριδικά σύνολα, αλλά αυτό της MG έχει μερικούς «άσσους στο μανίκι». Αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο (και ήσυχο) βενζινοκινητήρα 1,5 L με θερμοδυναμική απόδοση στο 41%, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson απόδοσης 102 PS και 128 Nm ροπής ο οποίος έχει εξελιχθεί από τη μητέρα-εταιρεία SAIC και ενισχύεται από έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 136 PS και 250 Nm ροπής για συνολική ισχύ συστήματος 195 PS, μοναδική επίδοση στην κατηγορία. Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του MG3 Hybrid Plus 195PS πατώντας ΕΔΩ.

Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG vs Volkswagen Polo 1.0 TSI 95PS

Το κάθε ένα από τα Renault Clio και Volkswagen Polo θα μπορούσε να αφηγείται με τις ώρες τα κατορθώματά του στον στίβο των πωλήσεων (περισσότερα από 16 εκατ. μονάδες ο Γάλλος, και πάνω από 18 εκατ. μονάδες ο Γερμανός!) και των εντυπώσεων που μας συντροφεύουν τόσες και τόσες δεκαετίες. Έχουν πλέον ωριμάσει, έχουν φτάσει στο απόγειο της δόξας τους, αλλά και της αναγνωρισιμότητας ως δύο από τα καλύτερα supermini. Γι’ αυτό και τα βάλαμε σε σύγκριση.

Και παρά το γεγονός ότι τα δύο αυτοκίνητα δείχνουν να έχουν πολλά κοινά στοιχεία, έχουν και μερικά που τα διαφοροποιούν σημαντικά. Το ανανεωμένο Clio έχει δραματοποιήσει πολύ τη σχεδίαση του εμπρός μέρους φέρνοντάς τη σε νέα επίπεδα, εκσυγχρονίζοντας κατά πολύ την εικόνα του μοντέλου. Το Polo, από την πλευρά του, είναι αδιαπραγμάτευτα στιβαρό, με την αίσθηση της άνεσης να μην έρχεται στις γενναίες δόσεις του Clio, αλλά με την ποιότητα κύλισης να είναι εξαιρετική. Διαβάστε αναλυτικά τη συγκριτική δοκιμή των Renault Clio και VW Polo πατώντας ΕΔΩ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Nissan Juke 1.0 DiG-T 114 PS - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο σπορτίφ B-SUV

SUV του «κουτιού» με υγραέριο, αυτονομία 1.300 km και τιμή κάτω από 20.000€ - Δείτε ποιο είναι

BMW: Στην Ελλάδα η εκρηκτική M5 Touring με τους 727 PS - Δείτε την τιμή της