Σύμφωνα με δημοσίευση του κυπριακού autokinito.com.cy στο Instagram, ένα από τα 200 αριθμημένα Toyota GR Yaris Ogier βρίσκεται στις εγκαταστάσεις της κυπριακής Toyota και αφού περάσει από τη διαδικασία του PDI είτε θα τοποθετηθεί στη βιτρίνα κάποιας έκθεσης είτε θα μπει στο γκαράζ ενός τυχερού οδηγού.
Η τιμή του δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα από τη κυπριακή αντιπροσωπεία (δεν συζητάμε ακόμα για Ελλάδα γιατί παραμένει άγνωστο αν θα πατήσει έστω και ένα κομμάτι σε ελληνικό έδαφος), αλλά μπορούμε να πάρουμε μια ιδέα από τις τιμές του στην Αγγλία, όπου εκεί τόσο το GR Yaris Ogier Edition όσο και η δεύτερη επίσης αριθμημένη και «συλλεκτική» έκδοση Rovanpera, κοστίζουν έκαστες 60.000 λίρες, δηλαδή σχεδόν 71.000 ευρώ.
Η έκδοση Ogier έχει αναπτυχθεί με τη προσωπική συμβολή του οκτάκις παγκόσμιου πρωταθλητής (αντίστοιχα και η έκδοση Rovanpera από τον Kalle Rovanperä), οδηγού της επίσημης ομάδας ΤOYOTA GAZOO Racing World Rally Team.
Σαν βάση χρησιμοποιείται το εκρηκτικό GR Yaris με τον τρικύλινδρο κινητήρα του 1,6 L που αποδίδει 280 PS και 390 Nm, αφού στις συγκεκριμένες ειδικές εκδόσεις δεν έχει γίνει κάποια επέμβαση στο μοτέρ.
Αντίθετα μεγάλες αλλαγές υπάρχουν στην λειτουργία τους συστήματος τετρακίνησης στην οποία έχει γίνει επαναπρογραμματισμός. Έτσι στην έκδοση Ogier οι επιλογές «Gravel» και «Track» έχουν αντικατασταθεί από τις «Morizo» και «Seb» αντίστοιχα.
Η επιλογή Morizo (δια χειρός Akio Toyoda) υπόσχεται καλύτερο χειρισμό και επίτευξη σταθερών χρόνων σε αγώνες ενώ η έκδοση Seb (δια χειρός Ogier) εκμεταλλευόμενη τα Torsen διαφορικά και το μεταβαλλόμενο ποσοστό τετρακίνησης ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα, στέλνει το μεγαλύτερο μέρος της ροπής στους πίσω τροχούς, χαρίζοντας στον οδηγό καλύτερο έλεγχο του οχήματος σε υψηλές ταχύτητες, αλλά και ένα μόνιμο χαμόγελο στα χείλη, απόρροια της γνωστής φράσης στη πιάτσα των petrolheads: «Με το πλάι και όπου πάει...».
Εμφανισιακά η έκδοση Ogier ξεχωρίζει από το απλό GR Yaris χάρη στο Matt Stealth Grey φινίρισμα με τη γαλλική σημαία (χώρα καταγωγής του Ogier) να δεσπόζει στη μάσκα του ψυγείου καθώς και τις 18αρες ζάντες BBS, πίσω από τις οποίες οι δαγκάνες φρένων ξεχωρίζουν με το μπλε χρώμα τους.
Η τελική πινελιά δίνεται από την ανθρακονιμάτινη αεροτομή στο πίσω τμήμα και τα αναμνηστικά αυτοκόλλητα WRC στα εμπρός φτερά. Στο εσωτερικό η μεταλλική πλακέτα της έκδοσης στο ταμπλό αποτελεί «σφραγίδα γνησιότητας», τα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων έχουν αναβαθμιστεί με την εικόνα να συμπληρώνεται από τη ραφή στο τιμόνι στα χρώματα της γαλλικής σημαίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Manhart δημιούργησε την πιο ακραία εκδοχή της Supra πριν από την Toyota (photos)
Ούτε το Audi RS7 δεν μπορεί να πιάσει το Hyundai Ioniq 5 N στην ευθεία (video)
Toyota Celica GT-Four: Ένα «διαμάντι» που έμεινε στην ιστορία για λάθος λόγους