Αποστολή στο Goodwood: Καθίσαμε πίσω από το τιμόνι του MG Cyberster (photos)


Επισκεφτήκαμε το περίπτερο της MG στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood κι είδαμε από κοντά το Cyberster, το νέο Cyber GTS Concept και το EXE 181 Concept.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ / ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ
  • 11/7/2024

Το Car and Driver ταξίδεψε στην Αγγλία και βρίσκεται στην Έπαυλη Goodwood για το περίφημο Φεστιβάλ Ταχύτητας που άνοιξε τις πύλες του στις 11 Ιουλίου, φιλοξενώντας μερικά από τα πιο λαμπερά «διαμάντια» των αυτοκινητοβιομηχανιών. Η τιμώμενη εταιρεία στη φετινή έκδοση του θρυλικού Φεστιβάλ είναι η MG, η οποία γιορτάζει τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της.

Η έντονη παρουσία της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ιδιαίτερα εμφανής. Στην είσοδο της Έπαυλης έχει τοποθετηθεί το γλυπτό του Βρετανού καλλιτέχνη, Gerry Judah, το οποίο επιδεικνύει το ολοκαίνουργιο Cyberster κι έναν από τους πιο εκθαμβωτικούς του προγόνους, το MGB, που κυκλοφορούσε από το 1962 έως το 1980 κι αποτελεί μέχρι και σήμερα ένα από τα σημαντικότερα δημιουργήματα της MG.

Στο περίπτερο της εταιρείας είχαμε την ευκαιρία να «γνωριστούμε» με το ολοκαίνουργιο Cyber GTS Concept, από το οποίο θα προκύψει η τετραθέσια έκδοση του Cyberster. Το νέο μοντέλο της MG θα αποτελέσει τον μακρινό διάδοχο του MGB GT κι αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2025, στα πλαίσια των εορτασμών των 60 ετών από την παρουσίασή του.

Ο Josef Kaban, επικεφαλής σχεδιασμού της MG, μαζί με το Cyber GTS Concept
Ο Josef Kaban, επικεφαλής σχεδιασμού της MG, μαζί με το Cyber GTS Concept

Η coupe σιλουέτα του concept είναι ήδη αρκετά κοντά στη μορφή που θα πάρει το μοντέλο παραγωγής, φυσικά με κάποιες μικρές τροποποιήσεις στο πίσω μέρος, όπως για παράδειγμα στο πορτπαγκάζ, κι άλλες μικροαλλαγές.

Από την κεντρική σκηνή δε θα μπορούσε να λείπει και το Cyberster, το οποίο άλλωστε είναι το βασικό έκθεμα της MG για το Φεστιβάλ, αφού βρίσκεται και στο γλυπτό της κεντρικής εισόδου της Έπαυλης Goodwood.

Η αυτοκινητοβιομηχανία επιβεβαίωσε πριν μερικές εβδομάδες, κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασης του υβριδικού MG3, στην οποία έδωσε το παρών και το Car and Driver, ότι το αμιγώς ηλεκτρικό roadster της αυτοκινητοβιομηχανίας θα κάνει την είσοδό του στην ελληνική αγορά σύντομα, όχι αργότερα από τον Σεπτέμβριο του 2024.

Στην Κίνα, όπου το μοντέλο έκανε το ντεμπούτο του ήδη από τον Ιούλιο του 2023, είναι διαθέσιμες τρεις διαφορετικές εκδόσειςδύο πισωκίνητες με έναν ηλεκτροκινητήρα και μία τετρακίνητη με δύο μοτέρ.

Για τις πισωκίνητες έκδοσεις διατίθεται δύο μπαταρίες, χωρητικότητας 64 kWh και 77 kWh, αντίστοιχα. Στην πρώτη, η ισχύς αγγίζει τα 314 PS και 475 Nm ροπής, ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 193 km/h. Στη δεύτερη, η ισχύς σκαρφαλώνει στα 340 PS με τη ροπή να παραμένει ίδια και την τελική ταχύτητα να ανεβαίνει ελαφρώς, στα 195 km/h. Και στις δύο περιπτώσεις, τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 4,9 sec.

Περνώντας στην τετρακίνητη εκδοχή του Cyberster, που είναι κι η ισχυρότερη, είναι εξοπλισμένη με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 77 kWh κι οι δύο ηλεκτροκινητήρες που φέρει της προσφέρουν 544 PS και 725 Nm ροπής. Εδώ, η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 200 km/h, ενώ τα 0-100 km/h γίνονται σε μόλις 3,2 sec.

Εκτός αυτού, είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε από κοντά και το άκρως εντυπωσιακό EXE 181 Concept. Ένα μονοθέσιο hypercar που έχει λάβει την ονομασία του από το MG EX181 το οποίο οδήγησαν οι Phil Hill και Stirling Moss το 1959 και κατάφεραν να αγγίξουν τα 400 km/h, πετυχαίνοντας κάτι που τότε έμοιαζε ακατόρθωτο.

Το όχημα που οδήγησαν οι Hill και Moss έφερε έναν κινητήρα χωρητικότητας 1,5 L που απέδιδε μόλις 68 ίππους, όμως με την προσθήκη ενός supercharger, ο αριθμός αυτός έφτανε τους 300 ίππους. Είχε εξαιρετικά χαμηλό συντελεστής οπισθέλκουσας που άγγιζε το 0,12, κι αυτό ακριβώς ήταν που του επέτρεψε να φτάσει τέτοιες ταχύτητες.

Κι η σύγχρονη, ηλεκτρική εκδοχή του είναι εξίσου αεροδυναμική, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι μόλις 0,181. Ο οδηγός κάθεται σε ένα κεντρικά τοποθετημένο κάθισμα, το τιμόνι είναι τύπου yoke με ενσωματωμένη οθόνη, ενώ συνολικά το cockpit έχει σχήμα σταγόνας.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του concept δεν έχουν γίνει γνωστά, όμως παραμένει ένα εξαιρετικά εντυπωσιακό όχημα που, σύμφωνα με την εταιρεία, μπορεί να κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 1,9 sec.