Η Lamborghini Miura είναι ένα από τα πιο θρυλικά μοντέλα που έχουν δημιουργηθεί ποτέ αφού πρόκειται για το πρώτο πραγματικό supercar, όπως το περιγράφουν πολλοί. Ο Ferruccio Lamborghini το προόριζε για άκρως συναρπαστική οδήγηση στον δρόμο και σίγουρα όχι για να «κάθεται» στο σαλόνι κάποιου συλλέκτη.
Κι όμως, η συγκεκριμένη μονάδα του 1970, μια από τις μόλις 338 της έκδοσης P400 S που κατασκευάστηκαν, έμεινε στάσιμη για 40 ολόκληρα χρόνια και τώρα ψάχνει το νέο της σπίτι μέσω της Gooding & Company.
Το αμάξωμα της Miura έχει βαφτεί στην απόχρωση Luci del Bosco Metallizzato και φέρει ένα πιο στιβαρό σασί από τη «συμβατική» P400. Κάτω από το clamshell αμάξωμα, στο πίσω μέρος, βρίσκει κανείς τον αυθεντικό κινητήρα V12, χωρητικότητας 3,9 L, που συνοδεύεται από ένα μηχανικό κιβώτιο με 5 σχέσεις.
Έχει διανύσει περισσότερο από 42.000 km, που όμως έγιναν στα μόλις πρώτα 14 χρόνια της ζωής της, αφού από το 1984 μέχρι το 2024 έμεινε ακίνητη. Ο ιδιοκτήτης, που δεν έχει αλλάξει από το 1970, αγόρασε το όχημα εκείνη τη χρονιά και το εξήγαγε στις ΗΠΑ σχεδόν μετά από μια δεκαετία. Έκτοτε, η Miura καθόταν στο σαλόνι του στη Νέα Υόρκη, από όπου αφαιρέθηκε πρόσφατα, ώστε να διατεθεί στη δημοπρασία του οίκου στο Pebble Beach τον ερχόμενο Αύγουστο.
Το αριστούργημα της Lamborghini δεν έχει αποκατασταθεί ποτέ, με τους ειδικούς να υπολογίζουν ότι οι εργασίες πλήρους επαναφοράς στην αρχική κατάστασή θα κοστίσει περισσότερο από μισό εκατομμύριο δολάρια. Παρ' όλ' αυτά, η Gooding & Co αναμένει το κόστος της συγκεκριμένης Lamborghini Miura να αγγίξει έως και τα 2,5 εκατ. δολάρια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Marcello Gandini: Τα «διαμάντια» που εμπνεύστηκε ο μεγάλος Ιταλός σχεδιαστής