Μετρό Θεσσαλονίκης: Η μεγάλη διαφορά που θα έχει με το μετρό της Αθήνας


Δείτε πώς λειτουργεί το προηγμένο σύστημα PSD που διαθέτει το μετρό Θεσσαλονίκης και το οποίο δεν έχει εγκατασταθεί στο αντίστοιχο της πρωτεύουσας. 

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 18/6/2024

Η αντίστροφη μέτρηση για να αρχίσουν τα δρομολόγια στο Μετρό Θεσσαλονίκης έχει ξεκινήσει, αφού σύμφωνα με τις επίσημες αναφορές αυτό θα συμβεί στο τέλος του έτους.

Ένα από τα προηγμένα συστήματα που διαθέτουν οι σταθμοί επιβίβασης της συμπρωτεύουσας, και το οποίο δεν υπάρχει στο αντίστοιχο μετρό της Αθήνας, είναι το PSD (Platform Screen Doors) το οποίο όπως διαβάζουμε στο makthes.gr έχει τη δυνατότητα να απομονώνει τις σήρραγες, σε όλο το μήκος της αποβάθρας, εμποδίζοντας την πρόσβαση στις ράγες και στον χώρο που κινούνται οι συρμοί.

Για το συγκεκριμένο σύστημα είχε μιλήσει στο Car and Driver ο επιβλέπων μηχανικός του έργου, κ. Νίκος Δένης, όταν επισκεφθήκαμε πριν από μερικούς μήνες τον Σταθμό «Αγίας Σοφίας», στο πλαίσιο της δράσης Open House.

Εκεί είδαμε από κοντά για πρώτη φορά το σύστημα PSD. Ουσιαστικά μιλάμε για μία κατασκευή με γυάλινες πόρτες που χωρίζουν την αποβάβρα από τους συρμούς. Με αυτόν τον τρόπο, οι επιβάτες δεν έχουν πρόσβαση στις γραμμές, κι έτσι, σύμφωνα με τον κ. Δένη, μειώνεται η πιθανότητα για συμβεί κάποιο ατύχημα. Οι πόρτες του συρμού θα συντονίζονται με αυτές του σταθμού, θα ανοίγουν αυτόματα, κι έτσι θα επιβιβάζονται οι επιβάτες χωρίς να κινδυνεύουν.

Όπως αναφέρει η εταιρεία THEMA που θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης για τα επόμενα χρόνια, το σύστημα PSD παρέχει το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας κατά την παραμονή των επιβατών στην αποβάθρα.

Η αυτόματη λειτουργία που διαθέτει το Μετρό Θεσσαλονίκης διασφαλίζει ότι οι συρμοί σταματούν στα προκαθορισμένα σημεία που είναι τοποθετημένες οι ειδικές θύρες εισόδου-εξόδου της αποβάθρας, ευθυγραμμίζοντας πλήρως τις θύρες διέλευσης επιβατών της αποβάθρας και των τρένων, και στη συνέχεια συγχρονίζει το άνοιγμα και το κλείσιμο τους.

Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η ασφαλής μετακίνηση των επιβατών και αποκλείεται κάθε ενδεχόμενο πτώσης στη σήραγγα. Επιπρόσθετα το σύστημα προσφέρει:

  • Προστασία από το φαινόμενο του «Εμβόλου»: Οι αυτόματες θύρες αποτρέπουν τον ισχυρό αέρα που προκαλείται από τα τρένα που πλησιάζουν ή απομακρύνονται, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες που βρίσκονται στην αποβάθρα.
  • Σταθερή θερμοκρασία: Το σύστημα PSD βοηθά στη διατήρηση σταθερής θερμοκρασίας και αναβαθμίζει τις συνθήκες παραμονής μέσα στους σταθμούς.
  • Ποιότητα ήχου: Μειώνεται ο θόρυβος από τις σήραγγες και τα τρένα που κινούνται, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα ήχου των ανακοινώσεων στην πλατφόρμα και διευκολύνοντας την επικοινωνία των επιβατών.

Δείτε πώς λειτουργεί το σύστημα PSD στο παρακάτω video…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τέλος το «άγχος» των εισιτηρίων – Με τραπεζική κάρτα ή smartphone η επιβίβαση σε μετρό και λεωφορεία

Μετρό: Δείτε φωτογραφίες από τη συναρμολόγηση του Μετροπόντικα στη γραμμή 4

Σε αυτές τις χώρες η μετακίνηση με τα M.M.M είναι δωρεάν για όλους