Πρώτη επαφή στην Ελλάδα με την πέμπτη γενιά του MINI Cooper (τιμές-εκδόσεις)


Το Πόρτο Ράφτη διάλεξε η MINI για την πρώτη πανελλαδική παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού Cooper και της θερμικής έκδοσης, η οποία θα είναι πιθανότατα η τελευταία στη μακρά ιστορία του μοντέλου. Το Car and Driver ήταν εκεί και σας μεταφέρει τις λεπτομέρειες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: BMW GROUP, Κ.Μ.
  • 5/6/2024

Τις πρώτες ημέρες του περασμένου Σεπτεμβρίου το Car and Driver ταξίδεψε στη Γερμανία για να γνωρίσει μέσα από την έκθεση του Μονάχου (ΙΑΑ 2023) το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper. Στο μέσο της διαδρομής μέχρι να φτάσουμε στο σήμερα, η MINI αποκάλυψε και την θερμική εκδοχή του μοντέλου και πλέον αμφότερα βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους, με τoν εγχώριο εισαγωγέα να πραγματοποιεί στο Πόρτο Ράφτη την πρώτη πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση, παρουσία του Car and Driver.

Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group Hellas, Christopher Puth, καλωσόρισε τους εκπροσώπους του Τύπου στην παρουσίαση. Ο κ. Puth εντάχθηκε στο δυναμικό του BMW Group το 2003, όπου εργάστηκε σε διάφορες θέσεις που σχετίζονται με τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ σε πολλές τοποθεσίες στη Γερμανία και σε ολόκληρη την Ευρώπη.  Στην Ελλάδα ανέλαβε καθήκοντα από την 1η Μαΐου 2024, ενώ δήλωσε ενθουσιασμένος από το γεγονός ότι είδε πάρα πολλά MINI να κυκλοφορούν στους δρόμους από την πρώτη στιγμή που ήρθε στη χώρα μας. 

Σχεδόν 65 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, γεννημένο από το πενάκι του Αλέξανδρου Ισιγόνη, το MINI Cooper μπήκε στην 5η γενιά και παραμένει πιστό στην παράδοση που δημιούργησαν οι προκάτοχοί του αλλά ταυτοχρόνως ενσωματώσει όλα τα στοιχεία που θα βάλουν τον κατασκευαστή στη νέα εποχή που ξημερώνει για την αυτοκίνηση.

Η σχεδίαση του νέου MINI Cooper συμπυκνώνεται στις λέξεις μοντέρνα, ψηφιακή και ξεκάθαρη. Στο μπροστινό μέρος δεσπόζουν οι στρογγυλοί προβολείς και η νέα οκταγωνική μάσκα, με το φιλιγκράν περίγραμμα που τονίζει το «πρόσωπο» του αυτοκινήτου με πιο δυναμικό τρόπο, σε σχέση με την εξαγωνική του προκάτοχου του. Και αν στο μπροστινό μέρος τα στοιχεία είναι λίγο-πολύ γνώριμα, στο πίσω μέρος έχουμε την πιο τρανταχτή σχεδιαστή παρέμβαση, με τα νέα, τριγωνικής σχεδίασης, φωτιστικά σώματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ηλεκτρικές και οι θερμικές εκδόσεις έχουν ελάχιστες σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις. Μία εξ' αυτών εντοπίζεται στις χειρολαβές των θυρών, οι οποίες στο ηλεκτρικό Cooper είναι ενσωματωμένες στο αμάξωμα ενώ στο θερμικό έχουν την «παραδοσιακή» μορφή. Μία άλλη διαφορά συναντάμε στην οροφή, με το EV να διαθέτει shark fin και το θερμικό κλασική κεραία.

Σημαντική αναβάθμιση έχει γίνει και στο εσωτερικό όπου έχουν τοποθετηθεί υψηλής ποιότητας υλικά -σε έναν βαθμό ανακυκλωμένα- τονίζοντας τον ecο-friendly χαρακτήρα του. Το μεγάλο σε μέγεθος κυρτό ταμπλώ υιοθετεί για πρώτη φορά υφασμάτινες επιφάνειες ενώ στο πλαίσιο της μείωσης των περιττών στοιχείων το εσωτερικό έγινε πιο «μίνιμαλ» και με μικρότερο αριθμό εξαρτημάτων.

Πάμε όμως και στο σήμα κατατεθέν των MINI Cooper, διαχρονικά, το μεγάλο κυκλικό όργανο στο κέντρο του ταμπλώ που έχει «εξελιχθεί» σε μια εξαιρετικής ευκρίνειας οθόνη OLED, διαμέτρου 24 cm, η οποία φιλοξενεί τόσο τον πίνακα οργάνων (στο πάνω μέρος της) όσο και το λειτουργικό σύστημα «MINI Operating System 9», επιτρέποντας στον οδηγό να ελέγχει τις λειτουργίες του οχήματος.

Το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper (σ.σ. το μπλε στις φωτογραφίες) έρχεται με ένα νέο σύστημα κίνησης, σε δύο εκδόσεις: τη βασική Cooper E και την Cooper SE με μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία. Ο ηλεκτροκινητήρας των 135 kW/184 ίππους του E παράγει ροπή 290 Nm, επιταχύνοντας το όχημα από στάση στα 100 km/h σε 7,3 sec.

Με ισχύ 160 kW/218 ίππων και μέγιστη ροπή 330 Nm, το MINI Cooper SE επιταχύνει στο 0-100 km/h σε 6,7 sec. Η αυτονομία φτάνει έως 305 km για το MINI Cooper E με βάση την μπαταρία υψηλής τάσης με χωρητικότητα 40,7 kWh, ενώ στο SE, η εκτιμώμενη αυτονομία αυξάνεται σε 402 km με τη συνεισφορά μιας μπαταρίας με χωρητικότητα 54,2 kWh.

Στο βενζινοκίνητο μοντέλο (σ.σ. το πράσινο στις σχετικές λήψεις) η εισαγωγική έκδοση είναι η Cooper C και φέρει έναν turbo τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,5 L που αποδίδει 156 ίππους και 230 Nm ροπής, επιτρέποντας στο μοντέλο να κάνει τα 0-100 km/h σε 7,7 sec. Αντίστοιχα, η ισχυρότερη έκδοση Cooper S διαθέτει έναν turbo τετρακύλινδρο κινητήρα 2,0 L με 204 ίππους και 300 Nm ροπής. Εδώ, τα 0-100 km/h γίνονται σε 6,6 sec.

Τις επόμενες ημέρες θα έχουμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το νέο MINI Cooper και στη συνέχεια θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας. Μείνετε συντονισμένοι στο caranddriver.gr.

Όσο για τις τιμές του νέου MINI Cooper, μπορείτε να τις δείτε στον παρακάτω πίνακα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το ηλεκτρικό μοντέλο, στη βασική του έκδοση, με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» είναι πιο φθηνό από το θερμικό.

ΕΚΔΟΣΗΤΙΜΗΤΙΜΗ ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ
Cooper E33.450 €25.350 €
Cooper SE37.450 €28.450 €
Cooper C25.500 €-
Cooper S30.870 €-

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πρόωρη αποκάλυψη για το «καυτό» MINI John Cooper Works - Πότε παρουσιάζεται (photos)

MINI Aceman: Το νέο πολυτελές crossover με 218 PS και 406 km αυτονομίας (photos)

Οδηγούμε στην Πορτογαλία το MINI Countryman Electric