Πριν από λίγες ημέρες το Car and Driver δέχθηκε με χαρά την πρόσκληση της Alfa Romeo να ταξιδέψουμε στο Centro Stile στο Τορίνο και να γνωρίσουμε από κοντά τη νέα Junior. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τους σχεδιαστές του αυτοκινήτου που επαναφέρει την ιταλική φίρμα στο B-segment και πατώντας ΕΔΩ μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά όλα όσα μας είπαν, αλλά και για τη συνάντηση που είχαμε με τον «δικό» μας, Αλέξανδρο Λιώκη.
Ενώ περιεργαζόμασταν την Junior στο Centro Stile, εμφανίστηκε στον χώρο ο επικεφαλής σχεδιασμού της Alfa Romeo κ. Alejandro Mesonero-Romanos ο οποίος μάς κάλεσε να κάτσουμε μαζί του για το μεσημεριανό γεύμα και να συζητήσουμε τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που θέλει να εφαρμόσει. Η κουβέντα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και κράτησε αρκετή ώρα. Κάποια στιγμή, μεταξύ τυρού και αχλαδίου, ο Ισπανός μάς ρώτησε αν είχαμε ποτέ την ευκαιρία να δούμε από κοντά την Alfa Romeo 33 Stradale.
Πρόκειται για το supercar που παρουσίασε η Alfa Romeo τον περασμένο Αύγουστο και αποτελεί «αναβίωση» της θρυλικής 33 Stradale του 1967, ενός αυτοκινήτου - σύμβολο της δεκαετίας του ’60. H νέα πρόταση είναι νόμιμη να κυκλοφορεί στο δρόμο και θα παραχθεί σε μόλις 33 αντίγραφα, όλα κατασκευασμένα από την ίδια την ιταλική φίρμα και όχι από τη Stellantis, με τη συλλεκτική σειρά να γίνειται sold-out σε χρόνο dt! Η τιμή της δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως από την Alfa Romeo, ωστόσο, οι αναφορές που υπάρχουν κάνουν λόγο για ένα ποσό κοντά στα 2 εκατ. ευρώ!
Η απάντηση που δώσαμε στον κ. Mesonero ήταν προφανώς αρνητική αφού ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί ότι δεν είναι εύκολο να συναντήσεις στην Ελλάδα ένα τόσο σπάνιο αυτοκίνητο, ακόμα και αν κυκλοφορείς στις λεγόμενες «καλές περιοχές». Εκείνη τη στιγμή σήκωσε το τηλέφωνο, κάλεσε μία από τις επαφές του και ζήτησε να φέρουν την Alfa Romeo 33 Stradale στον χώρο που τρώγαμε!
Μέσα σε λίγα λεπτά μια τεράστια πόρτα άνοιξε και από μέσα εμφανίστηκε ένα σχεδιαστικό αριστούργημα. Βλέπετε, είναι εντελώς διαφορετικό να βλέπεις ένα supercar σε φωτογραφίες από να το έχεις μπροστά σου, να μπορείς να το αγγίξεις, να κάτσεις στη θέση του οδηγού και γενικά να ανακαλύψεις κάθε εκατοστό του.
H 33 Stradale δημιουργήθηκε στη Alfa Romeo «Bottega», όπου οι σχεδιαστές, οι μηχανικοί και οι ιστορικοί της μάρκας άκουσαν πρώτα τους πιθανούς αγοραστές και στη συνέχεια παρήγαγαν το αυτοκίνητο μαζί, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο όπως στα εργαστήρια της δεκαετίας του 1960 των καταξιωμένων Ιταλών αμαξοποιών.
Το εμπρός μέρος είναι δυναμικό και «μυώδες», με τον εμβληματικό θυρεό να δεσπόζει, μαζί με τα πολύπλοκα φώτα με την ελλειπτική τους βάση. Στο πλάι τα δυναμικά χαρακτηριστικά συνεχίζονται, με τις δύο μεγάλες εισαγωγές αέρα και τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω.
Το πίσω μέρος είναι πολύ πιο «άγριο» και είναι χαρακτηριστικό ότι το μέγιστο ύψος δεν βρίσκεται στο ύψος του παρμπρίζ, όπως σε κάθε άλλο sportscar, αλλά στο μέσο της οροφής. Ωστόσο, η πίσω πλευρά εκφράζει τη δύναμη της 33 Stradale με την «ιδιαίτερη» ουρά και τα στρογγυλά φώτα.
Στο εσωτερικό, η σχεδίαση είναι μινιμαλιστική και επικεντρωμένη στη μέγιστη οδηγική απόλαυση. Το πιλοτήριο σχεδιάστηκε με σκοπό την ελαχιστοποίηση των εξαρτημάτων που θα μπορούσαν να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού.
Στην «καρδιά» του μπορεί να υπάρξουν δύο επιλογές, μια θερμική και μία αμιγώς ηλεκτρική. Στην πρώτη, τοποθετείται ένας V6 twin-turbo κινητήρας 3,0 L, που αποτελεί εξέλιξη του αντίστοιχου 2,9 L των Stelvio και Giulia Quadrifoglio. Αποδίδει περισσότερους από 620 PS και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, που μεταδίδει την κίνηση στον πίσω άξονα.
Η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή έχει ισχύ άνω των 750 PS και εκτιμώμενη αυτονομία άνω των 450 km. Και στις δύο περιπτώσεις, οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές. Τα 0-100 km/h έρχονται σε λιγότερο από 3,0 sec. ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 333 km/h. Για την επιβράδυνση φροντίζουν τα κεραμικά φρένα της Brembo και το σύστημα brake-by-wire, ενώ για το κράτημα «αναλαμβάνει δράση» η ανάρτηση διπλού βραχίονα με ενεργά αμορτισέρ.
Τέλος, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η ανάπτυξη του supercar έγινε στο «μαγικό εργαστήριο» που γεννιούνται οι Alfa Romeo, στην πίστα του Balocco, με τον πιλότο της Formula 1 Valtteri Bottas να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο «στήσιμο». Μάλιστα, ζήτησε για λογαριασμό του τη μονάδα #17 επειδή αυτός ήταν ο αριθμός που είχε επιλέξει στον πρώτο αγώνα που έτρεξε στην καριέρα του.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο Frank Stephenson παίρνει πενάκι και διορθώνει τις «ατέλειες» της Alfa Romeo 33 Stradale (video)
Πωλείται «ελληνική» Alfa Romeo Alfetta GTV Turbodelta Stradale - Η ιστορία του οδηγού (photos)
Alfa Romeo Carabo: Το πρωτότυπο που βασίστηκε στη θρυλική 33 Stradale