BMW M8: Η Manhart μάς δίνει αυτό που δε μας έδωσε ποτέ η BMW (photos)


Η BMW Σειρά 8 δεν απέκτησε ποτέ έκδοση που να έχει επιμεληθεί το τμήμα M. Η Manhart έρχεται να διορθώσει αυτήν την αδικία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: MANHART
  • 26/5/2024

Η BMW παρουσίασε την πρώτη γενιά της Σειράς 8 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 1989, φέρνοντας τα πάνω κάτω στον χώρο της αυτοκίνησης, τόσο εξαιτίας της εμφάνισης του μοντέλου, όσο και της τεχνολογικης υπεροχής του.

Ο κινητήρας V12 χωρητικότητας 5,0 L συνοδευόταν από ένα ηλεκτρονικό πεντάλ επιτάχυνσης και συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και σταθερότητας. Το coupe δεν είχε Β κολόνα, κάτι αρκετά πρωτοποριακό για την εποχή του, ενώ στο εσωτερικό τα σπορ καθίσματα είχαν ενσωματωμένες ζώνες.

Παρόλο που η Σειρά 8 γεννήθηκε ως ένα δυναμικό, τεχνολογικά εξελιγμένο και κατά κορον σπορτιφ όχημα, δεν τέλεσε ποτέ τον ρόλο του ως πραγματικό sportscar. Ρεπορτάζ της εποχής ήθελαν την BMW να εξελίσσει μια M8 που θα βασιζόταν σε εκείνη τη γενιά, όμως τα πλάνα δεν υλοποιήθηκαν ποτέ. Στην κορυφή της γκάμας παρέμεινε η 850 CSi, με τον κινητήρα V12 5,6 L των 380 PS

Τώρα, η Manhart εκπληρώνει τη μοίρα της Σειράς 8, προσφέροντάς της επιτέλους, 35 χρόνια μετά από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς της, το μοντέλο που θα μπορούσε να σταθεί αντάξια ως η M8 στους καταλόγους της BMW.

Οι Γερμανοί επέλεξαν την 850i του 1990 για τη μετατροπή, αντικαθιστώντας όμως τον V12 των 5,0 L με τον ίδιας χωρητικότητας κινητήρα S62B50 της BMW E39 M5, ο οποίος όμως έχει 4 κυλίνδρους λιγότερο. Μετά από αρκετές τροποποιήσεις, η κινητήρια μονάδα παράγει 420 PS, που μεταδίδονται στους πίσω τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων.

Η Manhart MH8 5.0 V8 Limited 01/05, όπως είναι το πλήρες όνομά της, είναι πλέον κατά περίπου 120 PS ισχυρότερη από την M5, από την οποία δανείστηκε τον κινητήρα της, αλλά και 40 PS πιο ισχυρή από την κορυφαία έκδοση της Σειράς 8.

Εκτός από τις τροποποιήσεις στον κινητήρα, η Manhart έχει επαναπροσδιορίσει και την εμφάνιση του μοντέλου. Έχουν τοποθετηθεί ζάντες κράματος αλουμινίου Manhart Concave One, μεγέθους 9×20 και 10,5×20 ιντσών, στο μπροστινό και το πίσω μέρος, αντίστοιχα, οι οποίες συνοδεύονται από ελαστικά Continental Sport Contact 7 μεγέθους 255/30R20 εμπρός και 295/25R20 πίσω.

Στο εσωτερικό, τα μπροστινά καθίσματα, το παγκάκι στο πίσω μέρος, τα πάνελ των θυρών αλλά κι η κεντρική κονσόλα έχουν επενδυθεί με δέρμα. Το τιμόνι, ο λεβιές ταχυτήτων και το χειρόφρενο έχουν ντυθεί με ύφασμα alcantara, ενώ το ίδιο ύφασμα υπάρχει και στις λεπτομέρειες γύρω από το ταμπλό, τα πλαίσια των παραθύρων και το πίσω μέρος των σπορ καθισμάτων.

Η Manhart δεν έχει κάνει γνωστή την τιμή της MH8 5.0 V8 Limited 01/05, όμως, όπως υποδεικνύει κι η ονομασία της, μόλις 5 μονάδες θα κατασκευαστούν συνολικά, κι έτσι το κόστος αναμένεται να είναι αρκετά υψηλό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ο 'Thor' παίρνει τη μορφή μίας BMW XM από τη Manhart (photos)

Η BMW M2 Competition αλλάζει επίπεδο μετά την «περιποίηση» της Manhart (photos)

Η Manhart καταπιάνεται με την BMW X6 M και δημιουργεί μία μοναδική έκδοσή της (photos)