Αποστολή στo Τορίνο: Είδαμε από κοντά την Alfa Romeo Junior – Τι μας είπαν οι δημιουργοί της (photos)


Το Car and Driver ταξίδεψε στο «αρχηγείο» της Alfa Romeo, το Centro Stile, συνάντησε για πρώτη φορά το «διαβολάκι» με το οποίο επιστρέφει η εταιρεία στο B-segment και είχε την ευκαιρία να μιλήσει με τους ανθρώπους που εμπνεύστηκαν και υλοποίησαν την ιδιαίτερη σχεδίασή του.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: SIMONA ALAMPI/ ALFA ROMEO, Κ.Μ.
  • 11/5/2024

Είναι ένα μοντέλο που συζητήθηκε αρκετά, τόσο πριν την αποκάλυψή του, για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της Alfa Romeo στο B-Segment, όσο και μετά από αυτή, με την αλλαγή της ονομασίας του ως αποτέλεσμα της κόντρας που ξέσπασε με την ιταλική κυβέρνηση.

Η Alfa Romeo Junior αναπόφευκτα αποτελεί μοντέλο-ορόσημο στην ιστορία των Μιλανέζων αφού είναι το πρώτο τους αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο ενώ παράλληλα εγκαινιάζει μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία.

Κάπως έτσι δεχθήκαμε με χαρά την πρόσκληση που λάβαμε στο Car and Driver από την αυτοκινητοβιομηχανία για να ταξιδέψουμε στο αρχηγείο της, το Centro Stile στο Τορίνο, και να μιλήσουμε με τους ανθρώπους που δούλεψαν για να έρθει το τελικό αποτέλεσμα.

Ο Αλέξανδρος Λιώκης και η συνάντηση στο εστιατόριο... FIAT

Στην πόλη του ιταλικού βορρά μάς υποδέχθηκε ένας «δικός» μας, ο κ. Αλέξανδρος Λιώκης, ο Έλληνας designer που εργάζεται για την Alfa Romeo και έβαλε την υπογραφή του στην εξωτερική σχεδίαση της Tonale. Το ραντεβού δόθηκε σε ένα εστιατόριο με την ονομασία FIAT (!) και εκεί ο κ. Λιώκης έφτασε με ένα αψεγάδιαστο, μπλε FIAT Coupe 20V που είναι ένα από τα κλασικά μοντέλα που διατηρεί στο γκαράζ του.

Στις σχεδόν 2,5 ώρες που τον είχαμε απέναντί μας χρειάστηκε αρκετές φορές να αφήσει στο πιρούνι για να απαντήσει στον καταιγισμό ερωτήσεων που του κάναμε προσπαθώντας να μάθουμε όσα περισσότερα μπορούμε για το εξαιρετικά ενδιαφέρον αντικείμενο της δουλειάς του. Σχετικά με τη Junior ο Έλληνας σχεδιαστής δήλωσε ότι δεν συμμετείχε στο project ωστόσο είχε την ευκαιρία να οδηγήσει το αυτοκίνητο στο Centro Stille και οι εντυπώσεις που του άφησε ήταν εξαιρετικές, σημειώνοντας την εμπιστοσύνη που έχει στην ομάδα που ασχολήθηκε με τα δυναμικά χαρακτηριστικά και η οποία είναι η ίδια που εξέλιξε τον σύγχρονο θρύλο των Αlfisti, τη Giulia GTA.

Απόβαση στο Centro Stile και πρώτη επαφή με την Junior

Την επόμενη μέρα μεταφερθήκαμε στο αρχηγείο της Alfa Romeo, στο Centro Stile, και εκεί μας περίμεναν μία κόκκινη Junior με μαύρη οροφή και οι άνθρωποι που εργάστηκαν πάνω στο μοναδικό αμιγώς ιταλικό στοιχείο που φέρει: τη σχεδίασή της. Η πρώτη εντύπωση που σου δίνει η Junior είναι θετική, εντυπωσιάζει, παρόλο που στιγμιαία οι αναλογίες θυμίζουν «αδελφάκια» της Stellantis με τα οποία μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα. Όμως, όσο περισσότερο την ανακαλύπτει το μάτι, ολοένα και πιο πολλά «Alfa Romeo» στοιχεία εμφανίζονται στο σουλούπι της.

Χάρη στους μικρούς προβόλους, τα μυώδη φτερά και τη χαρακτηριστική «ουρά» που αποτελεί σαφή αναφορά στην Giulia TZ, οι αναλογίες της Junior αποτυπώνουν με τον πιο εμφατικό τρόπο την απλότητα του ιταλικού στιλ. Πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει το επιθετικό, μπροστινό μέρος η εικόνα του οποίου συνδυάζεται από την αναθεωρημένη γρίλια Scudetto, τα νεύρα πάνω στο καπό, τους μεγάλους αεραγωγούς αλλά και τους ενεργούς Full LED Matrix προβολείς με τους τρεις ξεχωριστούς τομείς που είχαμε δει και στην Tonale.

Για να δείτε αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά των υβριδικών και των ηλεκτρικών εκδόσεων της Junior, τις διαστάσεις αλλά και το πότε αναμένονται τα πρώτα αυτοκίνητα στην Ελλάδα, πατήστε ΕΔΩ.

Οι περιορισμοί της πλατφόρμας και η «ψυχή» της Alfa Romeo

Συνομιλώντας με τον κ. Giovanni Ribotta, Design Project Manager της Alfa Romeo Junior.
Συνομιλώντας με τον κ. Giovanni Ribotta, Design Project Manager της Alfa Romeo Junior.

Μετά την πρώτη βόλτα γύρω από το αυτοκίνητο συναντήσαμε τον κ. Giovanni Ribotta, Design Project Manager της Junior. Aρχικά του ζητήσαμε να μας μιλήσει για τους περιορισμούς που συναντά ένας σχεδιαστής όταν δημιουργεί ένα αυτοκίνητο πάνω σε μια κοινή πλατφόρμα, που χρησιμοποιείται ήδη από μοντέλα όπως τα Jeep Avenger, Fiat 600, Lancia Ypsilon κ.α. «Μπορεί για την Alfa Romeo να είναι η πρώτη φορά που τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιεί κοινή πλατφόρμα (και η Mito μοιραζόταν το ίδιο πάτωμα με το Fiat Punto), όμως για εμένα προσωπικά αλλά και για αρκετούς συνεργάτες μου αυτό δεν ισχύει. Έχω εργαστεί για τη Maserati και τη Lancia οπότε γνωρίζω καλά τις ιδιαιτερότητες που έχουν αυτά τα projects. Σίγουρα υπήρχαν περιορισμοί, όμως, είναι εμφανές ότι στο τέλος διαφοροποιηθήκαμε αρκετά, βάζοντας την ‘ψυχή’ της Alfa Romeo στο αυτοκίνητο».

Στη συνέχεια του ζητήσαμε να μας μιλήσει για τη σχεδιαστική κατεύθυνση που χαράχθηκε για να έρθει το τελικό αποτέλεσμα και η Junior να βγει από τη σκιά των «συγγενών» της στον όμιλο Stellantis. «Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι θα δείτε ότι έχουμε ξεφύγει από τα όρια των SUV, έτσι όπως τα έχουμε στο μυαλό μας, και έχουμε κινηθεί προς μια sport-coupe σιλουέτα. Στο μπροστά μέρος έχουμε κατέβει πιο χαμηλά από το Jeep Avenger, το καπό εμπνέει έναν δυναμισμό που ταιριάζει στο DNA της Alfa Romeo όπου διαχρονικά το σχήμα των αυτοκινήτων και τα δυναμικά χαρακτηριστικά πηγαίνουν χέρι-χέρι. Σημαντικές παρεμβάσεις υπήρξαν και στο πίσω μέρος όπου ‘κόψαμε’ το παράθυρο και δημιουργήσαμε μια ιδιαίτερη ουρά που προσδίδει πιο έντονη, sport εικόνα την οποία κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν έχει στην κατηγορία. Με τη Junior θεωρώ ότι πετύχαμε να περάσουμε το πνεύμα της Alfa Romeo στo B-segment».

Είναι αυτονόητο ότι για να γίνει πιο ευδιάκριτο αυτό το «πνεύμα» οι σχεδιαστές έπρεπε να ανατρέξουν στο παρελθόν της Alfa Romeo και να ανασύρουν διάφορα στοιχεία. «Πράγματι, κοιτάξαμε αρκετές φορές προς τα πίσω όσο σχεδιάζαμε το αυτοκίνητο και ενσωματώσαμε σχεδιαστικά στοιχεία από την ιστορία της Alfa Romeo, τα οποία φυσικά δέχθηκαν παρεμβάσεις για να έρθουν στο σήμερα», δήλωσε ο κ. Ribotta και συνέχισε: «Δείτε για παράδειγμα αυτό το ιδιαίτερο σχέδιο στις ζάντες των 20 ιντσών που είναι εμπνευσμένο από το Quadrifoglio, το τετράφυλλο τριφύλλι. Το ίδιο σχέδιο θα το συναντήσετε και στους αεραγωγούς στο εσωτερικό, ενώ στο C-pillar υπάρχει το σήμα Biscione. Και φυσικά υπάρχει η γρίλια Scudetto που για πρώτη φορά αποχωρίστηκε το σήμα της εταιρείας και μεταφέρθηκε πάνω στο καπό. Με αυτή την παρέμβαση θέλαμε να δείξουμε ότι η Junior είναι ένα αυτοκίνητο-σταθμός για την Alfa Romeo. Γενικά, με το Scudetto θα πειραματιστούμε και στα επόμενα μοντέλα τα οποία σχεδιάζουμε αυτή την εποχή».

Η επόμενη ημέρα της Alfa Romeo και ο ρόλος του Mesonero

O κ. Alejandro Mesonero-Romanos, Head of Alfa Romeo Design.
O κ. Alejandro Mesonero-Romanos, Head of Alfa Romeo Design.

Στη συνέχεια εμφανίστηκε στον χώρο της παρουσίασης ο επικεφαλής της σχεδιαστικής ομάδας της Alfa Romeo, ο άνθρωπος που τον Ιούλιο του 2021 ανέλαβε, με όπλο το πενάκι του, να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της φίρμας. Αναφερόμαστε στον κ. Alejandro Mesonero-Romanos, τον άνθρωπο που μεγαλούργησε στην Cupra πριν μετακομίσει στο Τορίνο και με τον οποίο είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε τόσο για την πρώτη Alfa Romeo που φέρει τη σφραγίδα του αλλά και για το πώς οραματίζεται το σχεδιαστικό μέλλον της εταιρείας.

Αρχικά μάς εξήγησε ότι η Alfa Romeo δεν είχε την πολυτέλεια να συνεχίσει να είναι απούσα από μία τόσο δημοφιλή κατηγορία, το B-Segment. Συμπλήρωσε δε ότι με τη Junior η Alfa Romeo στοχεύει σε ένα πιο νεανικό κοινό που δεν ανήκει απαραίτητα στον σκληρό πυρήνα των Alfisti. Αυτοί, άλλωστε, έχουν την επιλογή της Giulia την οποία αποκάλυψε ότι την έχει και ο ίδιος στο γκαράζ του και βιώνει μια ξεχωριστή εμπειρία κάθε φορά που κάθεται στη θέση του οδηγού.

Όταν ανακοινώθηκε η πρόσληψή του στην Alfa Romeo, το project της Junior είχε ήδη ξεκινήσει. Εύλογα μας γεννήθηκε η απορία για το πόσο διαφορετικά ήταν τα αρχικά σχέδια που βρήκε κατά την άφιξή του, με αυτά που πέρασαν τελικά στην παραγωγή. Ο ίδιος μας απάντησε ότι έπρεπε να γίνουν πολλές αλλαγές προκειμένου η Junior να κάνει δυναμική είσοδο στην κατηγορία και να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Από εκεί και πέρα συμπλήρωσε ότι η Junior είναι μόνο ένα από τα «τούβλα» που μπαίνουν σταδιακά για να χτιστεί το νέο οικοδόμημα της Alfa Romeo, έτσι όπως το οραματίζεται ο ίδιος, ενώ ακολουθεί στο τέλος του 2025 η ηλεκτρική Stelvio και λίγους μήνες μετά θα δούμε την ηλεκτρική Giulia. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι σε κάθε αναφορά που έκανε για τη δεύτερη τα μάτια του έλαμπαν από ενθουσιασμό, ενώ μίλησε για ακόμα δύο νέα μοντέλα που έρχονται, χωρίς να αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες.

Κλείνοντας, ο κ. Mesonero αναφέρθηκε και στην ονομασία «Junior» δηλώνοντας ότι ήταν εξαρχής μία από τις επιλογές και ενδεχομένως να είναι πιο ταιριαστή από τη στιγμή που συνοδεύει το μικρότερο αυτοκίνητο στη γκάμα της εταιρείας. Συμπλήρωσε, χαριτολογώντας, ότι ο «βενιαμίν» κάθε οικογένειας είναι συνήθως και το «διαβολάκι», αυτό που κάνει τις αταξίες και η Junior θέλει να έχει αυτό τον ρόλο αφού ο πρωταρχικός της στόχος είναι να φέρει τα πάνω-κάτω στην κατηγορία. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η απίστευτη δήλωση του Carlos Tavares για την τιμή της Alfa Romeo Junior

Ποια εταιρεία είχε αλλάξει όνομα σε μοντέλο της πολύ πριν την Alfa Romeo

Balocco: To «μαγικό εργαστήριο» που γεννιούνται οι Alfa Romeo (video)