Σχεδόν 10 χρόνια μετά την διακοπή των μοντέλων με περιστροφικό κινητήρα μαζικής παραγωγής, ο Wankel επιστρέφει αυτή τη φορά ως γεννήτρια μέσω του Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV το οποίο ξεκινά την εμπορική του πορεία στην Ελλάδα, με τον εγχώριο εισαγωγέα να ανακοινώνει τον πλήρη τιμοκατάλογο και τις διαθέσιμες εκδόσεις.
Μόλις πριν από λίγες ημέρες το Car and Driver είχε την ευκαιρία να οδηγήσει τη PHEV έκδοση του MX-30 και μπορεί να διαβάσετε αναλυτικά τις εντυπώσεις μας πατώντας ΕΔΩ.
Το MX-30 e-Skyactiv R-EV είναι συμβατό τόσο με κανονική, όσο και με ταχεία φόρτιση, προσφέρει λειτουργία τροφοδοσίας 1500 W και είναι εξοπλισμένο με τρία προγράμματα οδήγησης που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός, και να ταιριάζουν σε διαφορετικές καταστάσεις οδήγησης.
Χρησιμοποιεί μία υβριδική μονάδα που βασίζεται σε ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα, και προσθέτει μια γεννήτρια σε συνδυασμό με έναν συμπαγή κινητήρα για να εξαλείψει τον προβληματισμό σχετικά με την αυτονομία οδήγησης.
Η τεχνική προσέγγιση της Mazda ήταν «φτιάχνουμε ένα Plug-in υβριδικό, με τη δυνατότητα να φορτίζει από οποιαδήποτε παροχή» αλλά ταυτόχρονα υπάρχει ο βενζινοκινητήρας, ο οποίος σε αντίθεση με ότι γνωρίζουμε εδώ και σχεδόν 15 χρόνια, δε θα κινεί το αυτοκίνητο αλλά θα χρησιμοποιείται εξιδανικευμένα και χωρίς πίεση τέρμα γκάζι (άρα υψηλή κατανάλωση) για την μετατροπή της ισχύος του Wankel κινητήρα των 830 cc σε ηλεκτρική. Η οποία φορτίζει μπαταρίες ιόντων λιθίου 17,8 kWh (και βάρους μόλις 188 kg) και αυτές με τη σειρά τους κινούν αμιγώς ηλεκτρικά το μικρό SUV της Mazda μέσω ενός σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα ισχύος 170 PS και με 260 Nm ροπής.
Η Mazda υπόσχεται μια αστική αυτονομία περί τα 110 km μόνο με τα ηλεκτρόνια από την πρίζα αλλά μπορείτε άνετα να προσθέσετε την ηλεκτρική αυτονομία των 630 km (!) που «γεννά» ο Wankel «πίνοντας» αμόλυβδη από ένα ρεζερβουάρ 50 λίτρων.
Σχεδιαστικά το MX-30 το γνωρίζαμε εδώ και λίγα χρόνια χρόνια με την πρώτη αποκάλυψη της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης. Το μήκος του φτάνει τα 4.395 mm, το μεταξόνιο τα 2.655 mm ενώ περιμετρικά του αμαξώματος μπορεί να εντοπίσει κανείς πολλά όμορφα σχεδιαστικά ευρήματα (βλέπε φωτιστικά σώματα).
Σημειώστε επίσης ότι το εξωτερικό του MX-30 e-Skyactiv R-EV έχει δύο μοναδικά σήματα. Το πρώτο είναι ένα έμβλημα e-Skyactiv R-EV στην πίσω δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου. Το δεύτερο είναι ένα έμβλημα σε σχήμα ρότορα πάνω από τα μπροστινά φτερά. Το κέντρο του σχεδίου κοσμεί το γράμμα "e" σε πορτοκαλί απόχρωση, που αντιπροσωπεύει τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του μοντέλου.
Το εσωτερικό είναι τυπικό Mazda, κομψό και όμορφο με πληθώρα χώρων για μικροαντικείμενα, τρεις οθόνες για τα δέοντα και αρκετά βιώσιμα υλικά. Η εργονομία είναι ιδιότυπη αλλά τουλάχιστον υπάρχουν κάποιοι βασικοί φυσικοί διακόπτες.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι μια κάποια σοβαρή παραχώρηση καθώς οι αντικριστά ανοιγόμενες πόρτες και η έλλειψη μεσαίας κολόνας προσθέτουν στο design αλλά στερούν από την πρακτικότητα και την ευκολία εισόδου πίσω. Πάντως, το πορτμπαγκάζ είναι εξαιρετικό με 350 λίτρα με δεδομένο ότι και μπαταρίες υπάρχουν και κανονικό ρεζερβουάρ.
Οι διαθέσιμες εξοπλιστικές εκδόσεις στην Ελλάδα είναι πέντε: Prime Line, Exclusive Line, Advantage, Makoto, Edition-R.
Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο:
ΕΚΔΟΣΗ | ΛΤΜΦ |
DJBCEAA MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD PRIME-LINE | 42.637,05 |
DJBCEAC MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD ADVANTAGE (MODERN CONFIDENCE) | 44.434,74 |
DJBCEAD MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD ADVANTAGE (INDUSTRIAL VINTAGE) | 44.434,74 |
DJBCEAE MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD EXCLUSIVE-LINE | 43.588,77 |
DJBCEAF MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (MODERN CONFIDENCE) | 45.174,96 |
DJBCEAG MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (MODERN CONFIDENCE) DASO | 46.549,66 |
DJBDEAB MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (MODERN CONFIDENCE) DASO SUNR | 47.607,11 |
DJBCEAH MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (INDUSTRIAL VINTAGE) | 45.174,96 |
DJBCEAJ MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (INDUSTRIAL VINTAGE) DASO | 46.549,66 |
DJBDEAC MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (INDUSTRIAL VINTAGE) DASO SUNR | 47.607,11 |
DJBCEAK MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (URBAN EXPRESSION) | 45.174,96 |
DJBCEAB MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (URBAN EXPRESSION) DASO | 46.549,66 |
DJBDEAA MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (URBAN EXPRESSION) DASO SUNR | 47.607,11 |
DJBDEAD MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD EDITON-R (including metallic paint) | 49.510,54 |
DJBCEAQ MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD ADVANTAGE (MODERN CONFIDENCE)-w/o ALH | 44.170,37 |
DJBCEAR MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD ADVANTAGE (INDUSTRIAL VINTAGE)-w/o ALH | 44.170,37 |
DJBCEAM MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (MODERN CONFIDENCE)-w/o ALH | 44.910,59 |
DJBCEAL MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (MODERN CONFIDENCE) DASO-w/o ALH | 46.285,29 |
DJBDEAE MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (MODERN CONFIDENCE) DASO SUNR-w/o ALH | 47.342,75 |
DJBCEAP MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (INDUSTRIAL VINTAGE)-w/o ALH | 44.910,59 |
DJBCEAN MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (INDUSTRIAL VINTAGE) DASO-w/o ALH | 46.285,29 |
DJBDEAF MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (INDUSTRIAL VINTAGE) DASO SUNR-w/o ALH | 47.342,75 |
DJBCEAT MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (URBAN EXPRESSION)-w/o ALH | 44.910,59 |
DJBCEAS MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (URBAN EXPRESSION) DASO-w/o ALH | 46.285,29 |
DJBDEAG MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD MAKOTO (URBAN EXPRESSION) DASO SUNR-w/o ALH | 47.342,75 |
DJBDEAH MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD EDITON-R-w/o ALH (incuding metallc paint) | 49.246,18 |
DJBCEAU MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD EDITON-R-w/o Sunroof (incuding metallc paint) | 48.453,08 |
DJBCEAW MX-30 2023 e-Skyactiv R-EV 170hp AT 2WD EDITON-R-w/o ALH w/o Sunroof (incuding metallc paint) | 48.188,72 |
* Ο τιμοκατάλογος δεν περιλαμβάνει χρέωση μεταλλικού χρώματος, έξοδα διεκπεραίωσης & πινακίδες
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mazda RX-7 πρώτης γενιάς ψάχνει το νέο του σπίτι (photos)
Ταξιδεύουμε στον Αθανάσιο Διάκο Φωκίδας με Mazda CX-60 PHEV AWD
Τι σχέση έχουν τα ζελεδάκια Haribo την Mazda - Η ιστορία μιας ξεχωριστής συνεργασίας