Η νέα γενιά του Toyota Land Cruiser είναι εδώ! Οι Ιάπωνες τράβηξαν επιτέλους το κάλυμμα και έδειξαν στο κοινό τη νέα πρόταση του εμβληματικού off-roader το οποίο επιστρέφει με φρέσκια σχεδιαστική γραμμή, πιο άκαμπτο πλαίσιο, diesel κινητήρα και επιλογή ανάμεσα σε πενταθέσια ή επταθέσια έκδοση.
Αυτό που διακρίνει κανείς με την πρώτη ματιά στο φωτογραφικό πακέτο του νέου Land Cruiser, είναι ότι ο κατασκευαστής τού έδωσε την προσοχή που του αρμόζει. Μιλάμε άλλωστε για το πιο εμβληματικό SUV στη γκάμα του το οποίο έχει πουλήσει περισσότερες από 10 εκατ. μονάδες από το ντεμπούτο του το 1951.
Σχεδιαστικά η Toyota αποφάσισε να… τετραγωνίσει το θηριώδες SUV δίνοντας του νέα εικόνα η οποία είναι άκρως εντυπωσιακή και αναδεικνύει τα off-road γονίδια. Ήταν γνωστό άλλωστε εδώ και καιρό ότι το μοντέλο θα δανειστεί αρκετά στοιχεία από το Lexus GX ένα εκ των οποία είναι και η πλατφόρμα (GA-F) που προσφέρει κατά 50% βελτιωμένη ακαμψία.
Η Toyota τονίζει ότι όλα τα μέρη του αμαξώματος έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να αφαιρούνται εύκολα και με χαμηλό κόστος, σε περίπτωση που υποστούν φθορές στις εκτός δρόμου περιπλανήσεις .
Το μήκος έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με τον προκάτοχό του και έχει φτάσει τα 4,92 m. Επίσης είναι πιο φαρδύ (1,98 m.), πιο ψηλό (1,87 m.) ενώ το μεταξόνιο είναι στα 2,85 m. αυξάνοντας τους διαθέσιμους χώρους στο εσωτερικό.
Παράλληλα η Toyota αποκάλυψε ότι για πρώτη φορά η σειρά λαμβάνει ηλεκτρική υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να κάνει πιο ακριβείς ελιγμούς στις περιπλανήσεις του στη φύση. Ακόμα μία καινοτομία είναι η μπροστινή αντιστρεπτική ράβδος η οποία μπορεί να απομονωθεί με διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό. Ανάλογα με την έκδοση είναι διαθέσιμες και οι λειτουργίες Multi-Terrain Select που προσαρμόζουν το όχημα στις απαιτήσεις κάθε επιφάνειας.
Η εικόνα του εσωτερικού βασίζεται κυρίως στο οριζόντιο ταμπλό που έχει ενσωματώσει την οθόνη για το σύστημα πολυμέσων με διαγώνιο 12,3 ίντσες. Το ίδιο επιβλητική είναι και η κεντρική κονσόλα με τον μεγάλο επιλογέα των σχέσεων, ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο diesel κινητήρας των 2,8 lt και των 204 PS που συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των 8 σχέσεων και περνάει την κίνηση και στους 4 τροχούς. Όπως έγινε γνωστό το 2025 θα προστεθεί στη γκάμα και μία ήπια υβριδική πρόταση των 48V.
Το άνοιγμα των παραγγελιών για την Ευρώπη αναμένεται τον προσεχή Οκτώβριο ενώ αρχικά θα είναι διαθέσιμη μια περιορισμένη έκδοση 3.000 μονάδων που θα ονομαστεί First Edition και θα αναδεικνύει τον ρετρό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να φτάσουν στις εκθέσεις μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024.