Ο σκαραβαίος κατασκευάστηκε από τη Volkswagen μετά από προτροπή του Αδόλφου Χίτλερ, και πολύ γρήγορα έγινε το όχημα του λαού. «Μάγεψε» εκατομμύρια ανθρώπων, κι αποτελεί το μοντέλο με την πιο μακρόχρονη και μεγάλη, σε όγκο και αριθμό μονάδων, παραγωγή. Υπήρξε μέρος της γκάμας των Γερμανών από το 1938 μέχρι το 2003, με 21.529.464 μονάδες να έχουν εξέλθει από τα εργοστάσια της VW.
Μέχρι και σήμερα, αποτελεί ένα από τα πιο εύκολα αναγνωρίσιμα μοντέλα στον κόσμο και κουβαλά μία τεράστια κληρονομιά που κάνει τους λάτρεις της αυτοκίνησης να το αγαπούν ακόμα. Πρόκειται για ένα διαχρονικό, κλασικό δημιούργημα, πίσω από τον σχεδιασμό του οποίου βρίσκεται ο Ferdinand Porsche.
Πολλοί είναι οι τροποποιημένοι σκαραβαίοι που κυκλοφορούν στους δρόμους ανά τον κόσμο, ενώ και στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά παραδείγματα καλοσυντηρημένων μονάδων που κάθε χρόνο συμμετέχουν σε διάφορες εκδηλώσεις, μία από τις οποίες έγινε πριν από μερικές εβδομάδες στη Θεσσαλονίκη. Βέβαια, αυτό σημαίνει ότι οι «άθικτοι,» «αγνοί» κι «απείραχτοι» σκαραβαίοι γίνονται ολοένα και πιο δυσεύρετοι, οπότε η ανακάλυψη ενός τέτοιου είναι πάντα μια αρκετά συναρπαστική διαδικασία.
Στην ιστορία μας πρωταγωνιστεί ένας σκαραβαίος από τη δεκαετία του '60, ο οποίος βρέθηκε σε έναν αχυρώνα στη Σουηδία, όπου... ξεχάστηκε για 33 χρόνια! Η μεταμόρφωσή του από ένα καλυμμένο από σκόνη όχημα σε ένα πανέμορφο δείγμα της εποχής του είναι σίγουρα εντυπωσιακή, και χρειάστηκε μόνο ένα καλό πλύσιμο και κάποιες μικροεπισκευές.
Η κατάσταση του αμαξώματος δείχνει εξαιρετική στο video που δημοσίευσε στο YouTube ο Hampus Granstrom, αφού δε φέρει σημάδια φθοράς ή σκουριάς, ενώ και το εσωτερικό κατάφερε να διατηρηθεί στην εντέλεια, αφού τα καθίσματα είχαν καλυφθεί με κατάλληλο τρόπο.
Δυστυχώς, ο επίπεδος τετρακύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1,3 L που φέρει δε λειτουργεί πια, όμως θα μπορούσε να επισκευαστεί, ώστε να επιστρέψει σύντομα στο δρόμο.
Δείτε το video...