Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να χτυπάνε το «καμπανάκι» για την εφαρμογή του Euro 7 και τις αλυσιδωτές αντιδράσεις που θα φέρει στον χώρο. Αυτή τη φορά ήταν η σειρά στελέχους της Skoda να προχωρήσει σε μια σοκαριστική δήλωση σημειώνοντας την Κυριακή σε τηλεοπτική συζήτηση ότι η εφαρμογή του νέου πρότυπου εκπομπής ρύπων, με την υπάρχουσα μορφή του, θα αναγκάσει την εταιρεία στο να βάλει «λουκέτο» σε ένα εργοστάσιό της.
«Εάν εγκριθεί το Euro 7, με αυτή τη μορφή που έχει σήμερα, αυτό σημαίνει ότι η Skoda θα κλείσει ένα εργοστάσιο γιατί αυτομάτως θα σταματήσουμε να παράγουμε τα μικρότερα μοντέλα στη γκάμας μας, Fabia, Scala, Kamiq. Αυτό σημαίνει ότι θα χαθούν τουλάχιστον 3.000 θέσει εργασίας», δήλωσε ο Martin Jahn μέλος του Δ.Σ. και επικεφαλής στον τομέα των πωλήσεων, δείχνοντας ουσιαστικά τη γραμμή παραγωγής της πόλης Mlada Boleslav όπου κατασκευάζονται τα μοντέλα.
Θυμίζουμε ότι το πρότυπο Euro 7 θα πέσει φέτος στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης ανάμεσα στους νομοθέτες της Ε.Ε. και τις χώρες. Ο λόγος που φωνάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι επειδή τα επιτρεπόμενα όρια στους επιβλαβείς για την υγεία ρύπους έχουν ενισχυθεί, συμπεριλαμβανομένων και των οξειδίων του αζώτου.
Όλη η δυσκολία αυτών των αλλαγών έγκειται στην εφαρμογή του προτύπου Euro 7. Αυτό δεν επικεντρώνεται τόσο στις εκπομπές CO2, όπως τα προηγούμενα Euro 6 και Euro 6d, αλλά στις εκπομπές επιβλαβών αερίων, όπως το οξείδιο του αζώτου (NOx), το μονοξείδιο του άνθρακα (CO) και άκαυστοι υδρογονάνθρακες, καθώς και λεπτά σωματίδια.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες φωνάζουν πως η εφαρμογή θα τους κοστίσει πολλά δις, ωστόσο η Ε.Ε. τονίζει πως τα οφέλη για την υγεία θα είναι πολύ υψηλότερα από οποιοδήποτε κόστος.
Αν και εφόσον τα λόγια του Martin Jahn επιβεβαιωθούν και η Skoda οδηγηθεί στην κατάργηση των τριών μοντέλων, θα έχουμε να κάνουμε με ένα τεράστιο πλήγμα για την εταιρεία αφού τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα αντιστοιχούν στο 1/3 των πωλήσεων των Τσέχων.
Τέλος, θυμίζουμε ότι η Γερμανία τις προηγούμενες ημέρες έστησε ένα μπλοκ με άλλες χώρες πηγαίνοντας κόντρα τόσο στην Ε.Ε., τόσο για την εφαρμογή του Euro 7 όσο και για τον αποκλεισμό των συνθετικών καυσίμων από το σχέδιο για την πράσινη μετάβαση.