Το απόγευμα της Δευτέρας 12 Δεκεμβρίου 2022, σε μια λαμπρή τελετή που έγινε στο Domotel Kastri, τα μέλη του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» ανακοίνωσαν τον μεγάλο νικητή για το 2023, το Kia Sportage.
Η ανάδειξη προέκυψε μέσα από ψηφοφορία μεταξύ των 25 δημοσιογράφων-μελών ανάμεσα στους οποίους και τρεις συνεργάτες του Car and Driver, οι Νίκος Λουπάκης, Πέτρος Πιτσίνης και Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος.
Τα αυτοκίνητα αξιολογήθηκαν με γνώμονα, κυρίως, τις ανάγκες και προτεραιότητες του μέσου οδηγού. Τα κριτήρια επιλογής αφορούν την τεχνολογία, την ασφάλεια, την ποιότητα, την πληρότητα της γκάμας, τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, όπως επίσης το κόστος αγοράς και χρήσης.
Θυμίζουμε ότι πριν από λίγες ημέρες οι δημοσιογράφοι είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα 10 μοντέλα της τελικής φάσης στην πίστα των Μεγάρων και να βγάλουν τα τελικά συμπεράσματα πριν προχωρήσουν στην ψηφοφορία.
Το Κορεατικό SUV με υψηλή βαθμολογία κατέκτησε την πρώτη θέση στον θεσμό για την ανάδειξη του καλύτερου αυτοκινήτου για την ελληνική αγορά.
Ειδικότερα, με 334 βαθμούς το νέο KΙΑ Sportage βρέθηκε στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των εκλεκτόρων του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023 για την Ελλάδα», υπερισχύοντας κατά κράτος των αντιπάλων του.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το νέο Opel Astra με 276 βαθμούς, ενώ για στην 3η θέση ισοβάθμησαν η νέα BMW X1 και το νέο Peugeot 308.
Ο Πρόεδρος του συλλόγου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», Νίκος Λουπάκης, υπογράμμισε το ρόλο του θεσμού και καθενός από τους 25 εκλέκτορες ξεχωριστά, ως «κριτών» του πλέον κατάλληλου για την ελληνική πραγματικότητα καινούργιου μοντέλου στη δεδομένη χρονική στιγμή. Ο σύλλογος συμπληρώνει, ήδη, 16 έτη από την ίδρυσή του, ανανεώνεται, διαρκώς και πορεύεται στο μέλλον, με γνώμονα την εμπειρία, την αδιάκοπη γνώση και τη δημοσιογραφική δεοντολογία.
Σε παρέμβασή του, κατά την τελετή απονομής του τίτλου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», ο τομεάρχης μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, έδωσε έμφαση στην ανάπτυξη των υποδομών όσον αφορά το οδικό δίκτυο στην Ελλάδα, προκειμένου να υπάρχει αποτελεσματικότητα στις μετακινήσεις, σε περιβάλλον οικονομίας, ορθολογικής διαχείρισης πόρων και σύγχρονης αντίληψης ως προς την
ασφαλή οδήγηση. Ο ίδιος ενέταξε την αυτοκίνηση σε ένα ευρύτερο κύκλο συνδυασμένων μεταφορών, ενώ, τόνισε τη σημασία της αγοράς αυτοκινήτου, που αποτελεί ένα δυναμικό κλάδο της οικονομίας και δήλωσε ότι θεωρεί σημαντικό να υπάρχει συνέχεια στην αντιμετώπιση του κλάδου, αλλά και του ευρύτερου χώρου των μεταφορών από πλευράς πολιτείας κατά την εναλλαγή των πολιτικών δυνάμεων στην κυβέρνηση.
Η έκπληξη της εκδήλωσης ήταν η παρουσία του Έλληνα σχεδιαστή αυτοκινήτων Σωτήρη Κωβού, του διεθνούς φήμης συμπατριώτη μας, οποίος μίλησε για τα επιτεύγματα της ειδικότητάς του και θύμισε με παραστατικό τρόπο πως εξελίσσονται τα αυτοκίνητα από την αρχική έμπνευση/ιδέα μέχρι την τελική παραγωγή τους.
Αναλυτικά η βαθμολογία της τελικής 10άδας των αυτοκινήτων για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα»:
Κατάταξη | Μοντέλο | Βαθμοί |
1 | KIA Sportage | 399 |
2 | Opel Atra | 276 |
3 | BMW X1 | 258 |
4 | Peugeot 308 | 258 |
5 | DS4 | 239 |
6 | Toyota Yaris Cross | 226 |
7 | Dacia Jogger | 218 |
8 | Alfa Romeo Tonale | 214 |
9 | Hyundai Ioniq 5 | 211 |
10 | SKODA Fabia | 201 |
Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» ξεκίνησε την πορεία του το 2006 και αποτελεί έναν ανεξάρτητο δημοσιογραφικό θεσμό, μία ομάδα επαγγελματιών συντακτών που ασχολούνται με το αντίστοιχο ρεπορτάζ, καλύπτοντας τις εξελίξεις μιας παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας, η οποία επηρεάζει με καθοριστικό τρόπο πολλούς τομείς των κατά τόπους αγορών.
Από την ίδρυση του θεσμού μέχρι σήμερα τον τίτλο έχουν κατακτήσει τα παρακάτω μοντέλα:
2007 - Seat Leon
2008 - Mazda 2
2009 - Honda Jazz
2010 - Skoda Yeti
2011 - Volvo S60
2012 - Lancia Ypsilon
2013 - Volvo V40
2014 - Renault Clio
2015 - Opel Corsa
2016 - Jeep Renegade
2017 - Citroen C3
2018 - Ford Fiesta
2019 - Skoda Karoq
2020 - Peugeot 208
2021 - Renault Captur
2022 - Hyundai Tucson