Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας ολοένα και εντείνεται. Αυτό είναι κάτι που όλοι το αναγνωρίζουν, τουλάχιστον όσοι μετακινούνται καθημερινά με τα οχήματά τους στους δρόμους της πρωτεύουσας.
Μέρα με τη μέρα, όμως, η κατάσταση επιδεινώνεται και πολύ σύντομα θα φτάσει στο «σημείο μηδέν», στο οποίο η Αθήνα «θα φρακάρει». Αυτό ξεκαθάρισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στην ΕΡΤ1.
«Σύμφωνα με αρκετές μελέτες που έχουν γίνει, στην Αθήνα, σε σχέση με άλλες πόλεις της Ευρώπης, το πρόβλημα της κίνησης δεν είναι τόσο έντονο. Δηλαδή άμα συγκρίνουμε την Αθήνα με άλλες μεγαλουπόλεις, έχουμε ακόμα ένα πολύ μικρό περιθώριο, το οποίο όμως κλείνει επικίνδυνα», ανέφερε αρχικά.
Και πρόσθεσε: «Όλα αυτά τα έργα τα οποία συζητάμε, είτε είναι η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως, είτε είναι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης είτε είναι η επέκταση στη Ραφήνα, είναι τα λεγόμενα έργα Αττικής που είναι απαραίτητο να γίνουν το συντομότερο δυνατόν, διότι αλλιώς - ειδικά με το μεγάλο αναπτυξιακό έργο που γίνεται στο Ελληνικό - η Αττική θα φρακάρει».
Ο κ. Καραμανλής παρουσίασε τον τρόπο για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση: «Επομένως, πρέπει να κάνουμε δύο πράγματα. Από τη μία να κάνουμε τα πολύ μεγάλα και σημαντικά έργα, τα οποία τα έχουμε ήδη δρομολογήσει - η Λεωφόρος Κύμης, η επέκταση, έχει ήδη δημοπρατηθεί, άρα είναι ένα έργο που ήδη δρομολογείται - και πρέπει και να ενισχύσουμε τα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως είναι το Τραμ, όπως είναι το Μετρό.
Όπως βλέπετε η Γραμμή 4, ένα τεράστιο έργο, αυτή τη στιγμή υλοποιείται με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Τη Δευτέρα, όπως ανακοίνωσε και ο Πρωθυπουργός, πάμε να κάνουμε το αυτονόητο σε αυτή τη χώρα, δηλαδή να συνδέσουμε αυτό που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, θα μου επιτρέψετε να πω, το λιμάνι με το αεροδρόμιο. Τη Δευτέρα θα έχουμε Μετρό και στον Πειραιά. Εμείς δεν κάνουμε εγκαίνια με μουσαμάδες. Με το που θα πάμε να εγκαινιάσουμε το Μετρό προς Πειραιά, την ίδια ημέρα θα ανοίξει για το επιβατικό κοινό».
Τα έργα της Γραμμής 4 του Μετρό
Ερωτώμενος για έργα της γραμμής 4 του Μετρό σε Εξάρχεια και Κολωνάκι, επισήμανε ότι για πρώτη φορά υπάρχει καλλωπισμός των εργοταξίων, έτσι ώστε να μη δίνεται η αίσθηση εργοταξίου με λαμαρίνες. Παραδέχθηκε όμως πως όταν πραγματοποιείται ένα σημαντικό έργο υποδομής, θα υπάρχει μία αναστάτωση στην πόλη.
Συγκεκριμένα όσον αφορά στην πλατεία Κολωνακίου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι σε περίπου 15 ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθούν ορισμένες επεμβάσεις.
Αναφορικά με τα έργα του Μετρό στα Εξάρχεια, εκτίμησε ότι η αναστάτωση δεν προέρχεται από τους κατοίκους, αλλά από μία ομάδα «γνωστών- αγνώστων», οι οποίοι θεωρούν ότι «η πλατεία τους ανήκει και κάθε φορά που πάει να γίνει κάτι πετούν μολότοφ και πέτρες». Επισήμανε όμως ότι το έργο δεν έχει καθυστερήσει και υπενθύμισε ότι: «Παλαιότερα οι κάτοικοι στην Αγία Παρασκευή είχαν αντιδράσει στο σταθμό στην πλατεία και τώρα - για να το πούμε λαϊκά - χτυπάνε το κεφάλι τους στον τοίχο».
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης
Ερωτηθείς γιατί η Κυβέρνηση δεν επέλεξε να παραδώσει το Μετρό Θεσσαλονίκης χωρίς το σταθμό Βενιζέλου ώστε να προχωρήσει πιο γρήγορα, ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι θα ήταν ένα Μετρό «κολοβό» και τόνισε: «Είπαμε στους Θεσσαλονικείς την αλήθεια. Ότι το έργο αυτό είχε κολλήσει και εμείς τελικά βρήκαμε τη λύση. Και έχουν συνειδητοποιήσει ότι το έργο βρίσκεται στην τελική του ευθεία».
Τέλος, επισήμανε ότι στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιούνται σήμερα δοκιμαστικά δρομολόγια στα 9 από τα 12 χιλιόμετρα της Γραμμής του Μετρό και σχολίασε: «Έχουμε θέσει ένα χρονοδιάγραμμα, έχουμε πει ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2023, και από αυτό θα κριθούμε».