BMW: Η Αυτόνομη οδήγηση “Επιπέδου 3” έρχεται το 2025


Η BMW συνεργάζεται στενά με τις εταιρείες τεχνολογίας Qualcomm και Arriver. Ο στόχος τους είναι να επεκταθεί η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 από το ηλεκτρικό iX και την επερχόμενη Σειρά 7 και να περάσει σε περισσότερα μοντέλα της BMW.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 15/3/2022

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία συνεργάζεται στενά με την Qualcomm και την Arriver από τα τέλη του 2021 και έχει συνάψει συμφωνίες συνεργασίας με τις δύο εταιρείες τεχνολογίας, και τώρα και οι τρεις εταιρείες ανακοίνωσαν ότι συνάπτουν μία μακροπρόθεσμη συνεργασία για να φέρουν την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 στα μοντέλα BMW έως το δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Μερικές από τις τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι το Snapdragon Ride Vision system-on-a-chip (SoC) της Qualcomm και η τεχνολογία ComputerVision της Arriver, η οποία θα παρέχει καλύτερες δυνατότητες AV από το τρέχον σύστημα της BMW που παρουσιάστηκε στην ηλεκτρική iX πέρυσι και έρχεται στη νέα Σειρά 7 τον επόμενο μήνα.

Παράλληλα, η BMWθα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει αυτή την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης σε μοντέλα ΜΙΝΙ και Rolls-Royce σε δεύτερο χρόνο.

Τι σημαίνει και τι περιλαμβάνει όμως το Επίπεδο 3 (Level 3) αυτόνομης οδήγησης; Εν συντομία, το Επίπεδο 3 θα επιτρέπει στους οδηγούς να οδηγούν χωρίς να χρειάζεται να αγγίζουν το τιμόνι ή να παρακολουθούν συνεχώς το δρόμο όταν βρίσκονται σε ορισμένους αυτοκινητόδρομους, αλλά ο οδηγός θα πρέπει να είναι συνεχώς έτοιμος να αναλάβει κάθε φορά που το σύστημα δεν μπορεί να οδηγήσει μόνο του.

Αυτής της είδησης θυμίζουμε ότι προηγήθηκε η προηγούμενη ανακοίνωση της βαυαρικής εταιρείας από τον Νοέμβριο του 2021, όταν η BMW είπε ότι το αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης επόμενης γενιάς θα χρησιμοποιούσε το σύστημα Snapdragon Ride Vision της Qualcomm-on-a-chip (SoC) και την τεχνολογία Computer Vision της Arriver. Η τρέχουσα τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης της BMW έκανε το ντεμπούτο της στην ηλεκτρική BMW iX το 2021 και έρχεται και στη νέα Σειρά 7. Η πλατφόρμα αυτόνομης οδήγησης Snapdragon Ride της Qualcomm μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού Επιπέδου 1 και 2 που υπάρχουν σήμερα στα περισσότερα νέα μοντέλα της γερμανικής μάρκας έως τα πλήρως αυτόνομα οχήματα Επιπέδου 5 που θα έρθουν στο μέλλον.

Η νέα πλατφόρμα θα περιλαμβάνει μια κοινή αρχιτεκτονική αναφοράς, κοινές προδιαγραφές αισθητήρων και απαιτήσεις ασφαλείας, δήλωσαν οι τρεις εταιρείες, και θα λάβει πληροφορίες από περισσότερους από 1.400 ειδικούς που εργάζονται σε όλο τον κόσμο πάνω στο project, συμπεριλαμβανομένου του Κέντρου Δοκιμών Αυτόνομης Οδήγησης BMW στην Τσεχία και των μηχανικών της Arriver στη Σουηδία, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ.