Οι περισσότεροι γρύλοι που κυκλοφορούν στην αγορά έρχονται με συγκεκριμένο όριο βάρους το οποίο ορίζουν οι εταιρείες που τους κατασκευάζουν. Στην Ελλάδα συναντάμε πιο συχνά γρύλους με μέγιστο φορτίο 1, 1.5, 2 και 3 τόνων, ενώ ψάχνοντας κανείς περισσότερο μπορεί να βρει ακόμα υψηλότερους αριθμούς.
Ποια είναι όμως η πραγματική τους αντοχή; Το κανάλι Hydraulic Press στο YouTube αποφάσισε να βάλει διάφορους γρύλους κάτω από την υδραυλική πρέσα και να διαπιστώσει τα όριά τους.
Το συμπέρασμα που προέκυψε είναι ότι οι γρύλοι μπορούν να αντέξουν αρκετό περισσότερο βάρος από αυτό που αναγράφεται στο εγχειρίδιο. Ωστόσο, θα πρέπει να τονιστεί πως οι συνθήκες που έγιναν οι δοκιμές διαφέρουν κατά πολύ σε σχέση με τις αντίστοιχες όταν αναγκαζόμαστε να στηρίξουμε το αυτοκίνητό μας πάνω στον γρύλο.
Για αυτό οι παρακάτω δοκιμές δεν θα πρέπει να δώσουν "θάρρος" στους οδηγούς, πιέζοντας τον γρύλο που χρησιμοποιούν πέρα από τα ενδεδειγμένα όρια.
Αρχικά δοκιμάζεται ένας γρύλος με τέσσερα πόδια και μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο τους 2 τόνους. Η δοκιμή γίνεται τόσο χωρίς την τοποθέτηση της περόνης ασφαλείας όπου ο γρύλος άντεξε βάρος μέχρι και 5.5 τόνους, ενώ όταν μπήκε η περόνη μπόρεσε να συγκρατήσει βάρος 8.4 τόνων!
Στη συνέχεια κάτω από την πρέσα μπήκε ένας γρύλος αντίστοιχος με αυτόν που βλέπουμε μέσα στην ρεζέρβα του αυτοκινήτου και ο οποίος μπορεί να σηκώσει, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, μέχρι 1.500 kg. Το τεστ σε αυτή την περίπτωση έδειξε ότι ο γρύλος ήταν λειτουργικός μέχρι και την πίεση 4.200 kg πριν αρχίσει να διαλύεται!
Δείτε τις δοκιμές στο παρακάτω video…