Έχοντας φτάσει πλέον στη δύση της πορείας του, με το διάδοχό του να ετοιμάζεται για να αποκαλυφθεί το προσεχές διάστημα, το τρέχον μοντέλο του Honda Civic Type R μπήκε στην πίστα και έδειξε τις «αγωνιστικές» του αρετές.
Δεύτερος μεγάλος πρωταγωνιστής της προσπάθειας ήταν ο οδηγός Tony D’Alberto που ανέλαβε να καθοδηγήσει τα δύο μοντέλα Type R στην πίστα μήκους 4.95 km. Ο D’Alberto είναι πρώην πρωταθλητής στα Super 2 και Australian GT Endurance ενώ τα τελευταία χρόνια τρέχει με την Honda στο TCR της Αυστραλίας.
Η πρώτη προσπάθεια έγινε με ένα «κλασικό» Honda Civic Type R το οποίο ολοκλήρωσε τον γύρο με χρόνο 2.13.251, σπάζοντας το ρεκόρ που είχε σημειωθεί το 2019 από το ίδιο μοντέλο κατά ένα περίπου δευτερόλεπτο.
Στη συνέχεια ο οδηγός μεταφέρθηκε μέσα σε ένα Type R Limited Edition που είναι πιο ελαφρύ και έχει «σεταριστεί» για ακόμα πιο γρήγορα περάσματα. Σε αυτή την περίπτωση το lap time σταμάτησε στο 2.12.260 σημειώνοντας ακόμα ένα ρεκόρ πίστας για τη συγκεκριμένη έκδοση.
Αν αναρωτιέται κανείς για ποιο λόγο η Honda προχώρησε σε αυτή τη δοκιμή εφόσον το μοντέλο έχει ουσιαστικά ολοκληρώσει τον κύκλο του, η απάντηση βρίσκεται στον Covid-19. Το εγχείρημα είχε προγραμματιστεί για πέρυσι όμως τα περιοριστικά μέτρα δεν επέτρεψαν να συμβεί, με τους ανθρώπους της Honda να χρησιμοποιούν τn συγκεκριμένη ενέργεια για να αποχαιρετήσουν την 10η γενιά του Type R.
Αναφορικά με το νέο μοντέλο της επόμενης γενιάς, το οποίο το είδαμε πριν λίγες εβδομάδες να… αλωνίζει στην πίστα της Suzuka, δείχνει να έχει έναν πιο συντηρητικό σχεδιασμό ενώ την ίδια στιγμή λέγεται ότι θα διατηρήσει τον δίλιτρο turbo κινητήρα που -με κάποιες παρεμβάσεις- θα ξεπερνάει του 310 PS.
Η κίνηση θα είναι κλασικά στους μπροστινούς τροχούς, το κιβώτιο θα είναι κλασικά χειροκίνητο ενώ το στοιχείο που έχουμε ξεχωρίσει απ' τις φωτογραφίες που έχουν κυκλοφορήσει είναι η τεράστια αεροτομή.
Δείτε το video...