Η Lamborghini μόλις πρόσφατα παρουσίασε τη νέα Countachκαι τάραξε τα νερά των υπεραυτοκινήτων για άλλη μία φορά. Τώρα όμως έκανε κάτι άλλο, μία μοναδική αναδημιουργία της μοναδικής Countach LP 500 του 1971.
Η θρυλική Countach LP 500 του 1971 επέστρεψε. Μπήκε στην κατηγορία που προορίζεται για πρωτότυπα αυτοκίνητα και παρουσιάστηκε στο Concorso d’Eleganza στη Villa d’Este. Είναι μία ανακατασκευή που πραγματοποιήθηκε από το Polo Storico της Automobili Lamborghini που απαιτούσε πάνω από 25.000 ώρες εργασίας για λογαριασμό ενός σημαντικού συλλέκτη. Η συμβολή του Lamborghini Centro Stile ήταν θεμελιώδης στην ανακατασκευή του αμαξώματος και την επίβλεψη του ντιζάιν.
«Η Countach εφεύρε εκ νέου τα αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης», δήλωσε ο StephanWinkelmann, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Automobili Lamborghini, «και έγινε ένα έμβλημα από την άποψη της στιλιστικής γλώσσας που ακόμη και σήμερα, μετά από δεκαετίες, εξακολουθεί να εμπνέει τη σύγχρονη Lamborghini. Το να φέρουμε την ανακατασκευή του πρώτου Countach στην πρωτότυπη κατηγορία του Concorso d'Eleganza Villa d'Este, τη χρονιά που γιορτάζουμε τα 50 χρόνια από αυτό το μοντέλο, είναι κάτι το εξαιρετικό γιατί μας επιτρέπει να θαυμάσουμε το θρυλικό LP 500 του 1971 για πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια».
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1971, η Automobili Lamborghiniπαρουσίασε το LP 500 Countach. Το αυτοκίνητο έγινε αμέσως το αστέρι της έκθεσης και οι φωτογραφίες του, που έγιναν viral, δημοσιεύθηκαν σε μεγάλα περιοδικά σε όλο τον κόσμο. Αυτό το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει τη θρυλική Miura και έγραψε μια νέα σελίδα στην ιστορία του αυτοκινήτου, τόσο για την τεχνολογία όσο και τον σχεδιασμό του. Μετά από τρία χρόνια ανάπτυξης, το LP 500 θυσιάστηκε σε δοκιμές πρόσκρουσης τον Μάρτιο του 1974 και στη συνέχεια εξαφανίστηκε.
Στα τέλη του 2017, ένας λάτρης του κλασικού αυτοκινήτου και σημαντικός πελάτης της Lamborghini ρώτησε το Polo Storico εάν υπήρχε πιθανότητα δημιουργίας ανακατασκευής του Countach LP 500, ενός θρυλικού μοντέλου γνωστού μόνο μέσω φωτογραφιών της εποχής.
Οι πρώτοι μήνες δαπανήθηκαν για την απόκτηση όλου του διαθέσιμου υλικού και την πραγματοποίηση μιας σε βάθος ανάλυσης. «Η συλλογή εγγράφων ήταν ζωτικής σημασίας», υπογράμμισε ο Giuliano Cassataro, Head of Service και του Polo Storico. «Δόθηκε τόση προσοχή σε όλες τις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου, στη συνολική τους συνέπεια και στις τεχνικές προδιαγραφές». Φωτογραφίες, έγγραφα, αναφορές συνάντησης, πρωτότυπα σχέδια και αναμνήσεις μερικών πρωταγωνιστών της εποχής: όλα αυτά συνέβαλαν στην καθιέρωση της μορφής και της λειτουργίας κάθε λεπτομέρειας όσο το δυνατόν ακριβέστερα. Η υποστήριξη της Fondazione Pirelli ήταν επίσης θεμελιώδης για την παροχή ιστορικού αρχείου για την αναδημιουργία των ελαστικών που τοποθετήθηκαν στο αρχικό μοντέλο LP500.
Οι εργασίες ξεκίνησαν στο πλαίσιο της πλατφόρμας, εντελώς διαφορετικό από το σωληνωτό πλαίσιο των μοντέλων Countach που θα ακολουθούσαν. Εκτός από τον φυσικό επανασχεδιασμό του, το Polo Storico έπρεπε να αποφασίσει ποιο σύστημα εργασίας θα χρησιμοποιήσει για την κατασκευή του, ώστε να σέβεται τις μεθόδους παραγωγής της εποχής. Η ίδια διαδικασία χρησιμοποιήθηκε για το αμάξωμα, με διάφορα σύγχρονα τεχνολογικά όργανα που χρησιμοποιήθηκαν για την ανάλυση και τον ορισμό του. Μόλις έφτασε η φάση του χτυπήματος της λαμαρίνας, η τεχνολογία έδωσε τη θέση της στο παραδοσιακό ιταλικό σύστημα, που πραγματοποιήθηκε από τη «μπατιλάστρα» με τη δημιουργικότητα και τα εργαλεία του. Μια παρόμοια διαδικασία ακολουθήθηκε για το εσωτερικό, το οποίο περιελάμβανε τα φωτισμένα διαγνωστικά όργανα, όπως φαίνεται στο πρωτότυπο του 1971.
Για όλα τα μηχανικά εξαρτήματα, όπως το 1971, χρησιμοποιήθηκαν γνήσια ανταλλακτικά της Lamborghini ή αποκατασταθέντα εξαρτήματα της εποχής, ή σε περίπτωση που δεν υπήρχαν, όλα τα εξαρτήματα ανακατασκευάστηκαν πλήρως.
Για το κομμάτι της ιστορικής ανασυγκρότησης του αρχικού σχεδιασμού, το Polo Storico στράφηκε στο Lamborghini Centro Stile όπου η ομάδα με επικεφαλής τον Mitja Borkert, επικεφαλής σχεδίασης, ξεκίνησε να εργάζεται σε ένα πολύ δύσκολο έργο. «Το LP 500 είναι υψίστης σημασίας για τη Lamborghini, επειδή προκάλεσε το σχεδιαστικό DNA όλων των επόμενων μοντέλων». είπε ο Mitja Borkert. «Για να φτάσουμε στο αυτοκίνητο που έκανε το ντεμπούτο του στη Γενεύη το 1971, αναπτύχθηκε ένα μοντέλο στυλ 1:1, το οποίο μαζί με το ίδιο το αυτοκίνητο χάθηκε με την πάροδο του χρόνου, αλλά παραμένουν εκτεταμένα φωτογραφικά στοιχεία για αυτό. Αυτή είναι η ίδια προσέγγιση με την οποία αποφασίσαμε να αντιμετωπίσουμε το έργο. Ξεκινώντας από δημοσιεύσεις της εποχής, από εικόνες σε φύλλα ομολόγησης και άλλο υλικό που ανακτήθηκε από το Polo Storico, μπορέσαμε να ανασυγκροτήσουμε τα μαθηματικά που είναι απαραίτητα για τη δημιουργία του πρώτου μοντέλου κλίμακας 1: 1. Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να δημιουργήσουμε τον ακριβή όγκο του αυτοκινήτου και για αυτό χρησιμοποιήσαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια τρισδιάστατη σάρωση του LP 400 (σασί 001), η οποία ήταν μια τεράστια πηγή πληροφοριών. Μας πήρε συνολικά 2.000 ώρες εργασίας για να φτάσουμε στο τελικό μοντέλο, με γραμμές που μας ικανοποίησαν. Ακριβώς η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε και για το εσωτερικό».
Η συνεργασία με την Pirelli - που υπήρχε από το 1963 - για την ανακατασκευή των ελαστικών που τοποθετήθηκαν στο πρωτότυπο LP 500 αποδείχθηκε ανεκτίμητη. Χάρη στις εικόνες και τα υλικά που διατηρούνται στα αρχεία του Fondazione Pirelli, ήταν δυνατό να χρησιμοποιηθούν τα αρχικά σχέδια του ελαστικού Cinturato CN12 που τοποθετήθηκαν στο LP 500 για το ντεμπούτο του στη Γενεύη. Από αυτά τα έγγραφα, οι τεχνικοί της Μιλανέζικης εταιρείας ξεκίνησαν να δημιουργούν το Cinturato CN12 της σειράς Pirelli Collezione, τη σημερινή σειρά ελαστικών αφιερωμένων στα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν μεταξύ 1930 και 2000, τα οποία διατηρούν την πρωτοτυπία του καουτσούκ συνδυάζοντας μια vintage εικόνα με μοντέρνα τεχνολογία. Συγκεκριμένα, τα ελαστικά Pirelli Cinturato CN12 για το Lamborghini Countach LP 500 παραδόθηκαν στα μεγέθη 245/60R14 για εμπρός και 265/60R14 για πίσω, και τώρα είναι εξοπλισμένα με το ίδιο μοτίβο πέλματος και αισθητική όπως τη δεκαετία του 1970, αλλά με μια σύγχρονη σύνθεση και δομή.
Όσον αφορά την επιλογή του χρώματος, τα αρχεία αποδείχθηκαν καθοριστικά, καθιστώντας δυνατή την αναγνώριση, μετά από προσεκτική ανάλυση, της ακριβούς σύνθεσης για την παραγωγή του κίτρινου χρώματος που χρησιμοποιήθηκε, που προσδιορίστηκε ως "Giallo Fly Speciale".
Ποιο είναι το Lamborghini Polo Storico
Το Lamborghini Polo Storico, που εγκαινιάστηκε το 2015, είναι το τμήμα της Automobili Lamborghini που είναι υπεύθυνο για τη διατήρηση της ιστορικής ταυτότητας της εταιρείας από την Sant’Agata Bolognese. Τα κύρια καθήκοντά του περιλαμβάνουν την πιστοποίηση και την αποκατάσταση όλων των αυτοκινήτων Lamborghini που παράχθηκαν έως το 2001. Για το σκοπό αυτό, το Polo Storico επιβλέπει τη διατήρηση και την απόκτηση νέων πηγών για τα αρχεία της εταιρείας, γεγονός που καθιστά δυνατή τη διαπίστωση και τη διατήρηση της αξίας όλων των κλασικών Lamborghini. Λόγω των αιτημάτων από τους λάτρεις των κλασικών Lamborghini, δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην παραγωγή ανταλλακτικών που δεν είναι πλέον διαθέσιμα στην αγορά.