Ράλλυ Ντακάρ 2025: Ο απόλυτος οδηγός για τη μάχη στην έρημο - Πρόγραμμα και συμμετοχές


Δύο εβδομάδες δράσης και πάλης με τα στοιχεία της φύσης ξεκινούν την Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου από τη νοτιοδυτική πλευρά της Σαουδικής Αραβίας. Αυτό είναι το Ράλλυ Ντακάρ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: Kin Marcin, Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool
  • 2/1/2025

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, η αγωνιστική σεζόν ξεκινά με τον πιο ιδιαίτερο αγώνα ράλλυ, έναν μαραθώνιο που διαρκεί 14 μέρες κι όμοιός του στον κόσμο του μηχανοκίνητο αθλητισμού δεν υπάρχει. Φυσικά, ο λόγος για τον μαγευτικό και πάντα σκληροπυρηνικό, Ράλλυ Ντακάρ.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα απαιτητική πρόκληση που, για να τη φέρει κανείς εις πέρας, είναι απαραίτητος ο απόλυτος συντονισμός ανθρώπου και μηχανής

Ιστορικά, το Ράλλυ Ντακάρ ξεκινούσε από το Παρίσι και κατέληγε στο Ντακάρ της Σενεγάλης. Από το 2020 και μέχρι και σήμερα, η Σαουδική Αραβία είναι χώρα που έχει αναλάβει τη φιλοξενία του δημοφιλούς αγώνα, στο πλαίσιο της αθλητικής εξωστρέφειας που χαρακτηρίζει τα τελευταία χρόνια το βασίλειο.

Η φετινή του, 47η έκδοση, ξεκινά στις 3 Ιανουαρίου στην Bisha, πόλη του νοτιοδυτικού τμήματος της χώρας, για να καταλήξει 12 ειδικές διαδρομές και 14 μέρες μετά στον τερματισμό στην πόλη της Shubaytah, στα σύνορα με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Αναλυτικά το πρόγραμμα της διοργάνωσης

ΔιαδρομήΗμερομηνίαΕκκίνηση - ΤερματισμόςΑπόσταση (Συνολική / Αγωνιστική)
PrologueΠαρασκευή, 3 ΙανουαρίουBisha > Bisha79 km / 29 km
Stage 1Σάββατο, 4 ΙανουαρίουBisha > Bisha499 km / 413 km
Stage 2 (Superstage 48 ωρών)Κυριακή, 5 Ιανουαρίου - Δευτέρα, 6 ΙανουαρίουBisha > Bisha1.058 km / 967 km
Stage 3Τρίτη, 7 ΙανουαρίουBisha > Al Henakiyah847 km / 495 km
Stage 4Τετάρτη, 8 ΙανουαρίουAl Henakiyah > Alula588 km / 415 km
Stage 5Πέμπτη, 9 ΙανουαρίουAlula > Hail492 km / 428 km
ΑνάπαυλαΠαρασκευή, 10 ΙανουαρίουHail-
Stage 6Σάββατο, 11 ΙανουαρίουHail > Al Duwadimi828 km / 604 km
Stage 7Κυριακή, 12 ΙανουαρίουAl Duwadimi > Al Duwadimi742 km / 478 km
Stage 8Δευτέρα, 13 ΙανουαρίουAl Duwadimi > Riyadh737 km / 487 km
Stage 9Τρίτη, 14 ΙανουαρίουRiyadh > Haradh589 km / 357 km
Stage 10Τετάρτη, 15 ΙανουαρίουHaradh > Shubaytah640 km / 120 km
Stage 11Πέμπτη, 16 ΙανουαρίουShubaytah > Shubaytah507 km / 275 km
Stage 12Παρασκευή, 17 ΙανουαρίουShubaytah > Shubaytah131 km / 61 km

Οι κατηγορίες

Συνολικά, 435 οχήματα από επτά κατηγορίες συμμετέχουν στο φετινό Ράλλυ Ντακάρ: 136 μοτοσυκλέτες, 64 αυτοκίνητα (Ultimate), 53 Challengers (T3), 38 SSV (T4), 44 φορτηγά, 95 κλασσικά αυτοκίνητα και 5 οχήματα της κατηγορίας M1000 (πρωτότυπα με καινοτόμες τεχνολογίες όπως η υδρογονοκίνηση).

Μέσα σε αυτές τις συμμετοχές βρίσκονται κορυφαίες εταιρείες, όπως είναι η Toyota, η Ford, η Mini, αλλά κι η Dacia, η οποία για πρώτη φορά στην ιστορία της λαμβάνει μέρος στον εμβληματικό αγώνα. Θυμίζουμε ότι η Audi αποχαιρέτησε τον εμβληματικό αγώνα το 2024, όταν κέρδισε με τον Carlos Sainz πίσω από το τιμόνι του πανίσχυρου RS Q e-tron.

Οι κατασκευαστές

M-Sport Ford

Όπως προαναφέρθηκε, η Audi θα απουσιάσει από τον αγώνα του 2025. Φυσικά, αυτό δε σημαίνει ότι ο 4κις νικητής του Ράλλυ Ντακάρ και «βασιλιάς» των αμμολόφων, Carlos Sainz, θα έλειπε από τη φετινή αγωνιστική δράση. Ο El Matador θα βρεθεί στην ομάδα της M-Sport Ford με τον Lucas Cruz πάντα στο πλευρό του ως συνοδηγός, οδηγώντας ένα Ford Raptor

Από την Audi έκανε επίσης τη μετάβασή του στη Ford ο Mattias Ekstrom με τον Emil Bergkvist, ενώ την ομάδα θα πλαισιώσουν επίσης οι Nani Roma / Alex Haro και Mitchell Guthrie / Kellon Walch.

Dacia

Ίσως το μεγαλύτερο πρότζεκτ της χρονιάς κι εκείνο με τις μεγαλύτερες πιθανότητες να κερδίσει το 47ο Ράλλυ Ντακάρ είναι αυτό της Dacia. Η ρουμανική εταιρεία συμμετέχει για πρώτη φορά στον θρυλικό αγώνα, όμως όλα δείχνουν ότι είναι εκείνη με την οποία ο Sainz θα χρειαστεί να παλέψει. Η Dacia έχει εξελίξει το Sandrider από κοινού με τον όμιλο Renault και την Prodrive δημιουργώντας μια «συνταγή» που ήδη έχει αποδειχθεί νικηφόρα, αφού δύο από τα τρία πληρώματα της ομάδας έκαναν το 1-2 στο Ράλλυ Μαρόκκου τον περασμένο Οκτώβριο.

Πιο συγκεκριμένα, την ομάδα της Dacia απαρτίζουν ο 5κις νικητής του Dakar, Nasser Al-Atiyah με τον Edouard Boulanger για συνοδηγό του, την Cristina Gutierrez με τον Pablo Moreno και τον Sebastien Loeb με τον Fabian Lurquin στο πλευρό του.

Toyota

Πολλά έχουν αλλάξει στο παρασκήνιο της ομάδας της Toyota στο πρωτάθλημα Rally Raid, όμως η σύνθεση των πληρωμάτων της έχει παραμείνει ίδια με εκείνη της περσινής έκδοσης του αγώνα. Τη νίκη θα κυνηγήσει με το πανίσχυρο Hilux ο Lucas Moraes με τον Armand Monleon, οι οποίοι έχουν βρεθεί στο παρελθόν στο βάθρο του Ράλλυ Ντακάρ.

Από την ομάδα δε λείπει ο Seth Quintero (με τον Dennis Zenz), ο οποίος κρατά ακόμη το ρεκόρ των περισσότερων νικών σε ειδικές διαδρομές ενός Ντακάρ στην ιστορία του αγώνα. Το 2022, ο 22χρονος Αμερικανός κατάφερε να κερδίσει 11 από τις 12 διαδρομές στην κατηγορία Challenger. Τη σύνθεση της ομάδας ολοκληρώνουν οι Giniel De Villiers / Dirk Von ZitzewitzSaood Variawa / Francois Cazalet και Guy Botterill / Dennis Murphy

X-Raid MINI JCW

Μετά από αρκετές δυσκολίες κι αλλαγές, η MINI JCW επιστρέφει με μια πλήρη, ανανεωμένη εργοστασιακή ομάδα κι ελπίδα για τη νίκη. Τρία πληρώματα απαρτίζουν την ομάδα της: Οι Guerlain Chicherit / Alex WinocqGuillaume de Mevius / Mathieu Baumel και Joao Ferreira / Filipe Palmeiro.

Εξ αυτών, τόσο ο Chicherit, όσο κι ο de Mevius είναι ιδιαίτερα έμπειροι στους αμμόλοφους της Σαουδικής Αραβίας κι έχουν σημειώσει εξαιρετικές επιδόσεις όντας τα προηγούμενα χρόνια με την Overdrive, πελατειακή ομάδα της Toyota. Σημαντική είναι επίσης η προσθήκη του Baumel ως συνοδηγού του de Mevius, αφού έχει υπάρξει συνοδηγός του Al Attiyah στις 4 από τις 5 νίκες του στο Ράλλυ Ντακάρ.

Το «νέο αίμα» της ομάδας είναι ο Joao Ferreira, ο οποίος ήρθε πέμπτος στην κατάταξη της κατηγορίας SSV στην περσινή έκδοση του αγώνα.

Ελληνικό ενδιαφέρον

Για ακόμη μία χρονιά, ο μοναδικός Έλληνας συμμετέχων του αγώνα είναι ο Βασίλης Μπούδρος στις μοτοσυκλέτες. Ο 40χρονος αναβάτης επιστρέφει και πάλι στο Ράλλυ Ντακάρ, επιθυμώντας να επαναλάβει τις δύο προηγούμενες επιτυχημένες του συμμετοχές το 2022 όπου τερμάτισε 70ός και το 2024 όπου ήρθε 81ος στη γενική κατάταξη παρά το γεγονός ότι είχε σπάσει το δάχτυλό του.

Θα οδηγήσει και πάλι μια Husqvarna 450 Rally Replica και θα αποτελέσει μέρος της κατηγορίας Rally 2 στις μοτοσυκλέτες. Ο ίδιος είχε δηλώσει πριν την έναρξη του αγώνα ότι θα περνούσε δύο εβδομάδες στο Ντουμπάι προκειμένου να προπονηθεί στην άμμο. «Όλα είναι έτοιμα. Η μοτοσυκλέτα είναι καλά προετοιμασμένη», είχε πει ο Έλληνας αναβάτης.