Ράλι Χιλής - 1η Μέρα: Στην πρωτιά ο Fourmaux και 1-2 η Hyundai


Ο Adrien Fourmaux ηγείται του lock-out του βάθρου της Hyundai με το πέρας της πρώτης μέρας του Ράλι Χιλής. Κλατάρισμα για τον Kalle Rovanpera, παραλίγο καταστροφή για τον Josh McErlean.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: Hyundai Motorsport GmbH / Austral
  • 12/9/2025

Το Ράλι Χιλής ξεκίνησε σε ένα τοπίο χειμερινό και βροχερό, με την ομίχλη και την υγρασία να επηρεάζουν τα πληρώματα στις προσπάθειές τους. 

Η πρώτη μέρα αποτελείτο από 6 ΕΔ (τρεις επαναλαμβανόμενες), συνολικούς μήκους 112,76 km, με τη μεγαλύτερη να είναι η San Rosendo στα 23,32 km.

Άπαντες αναφέρθηκαν στην έλλειψη πρόσφυσης και στο πόσο έπρεπε να «καθαρίσουν» οι πρώτοι στη σειρά εκκίνησης, με αποτέλεσμα να χάνεται χρόνος.

Ο Ott Tanak βρισκόταν άνετα πρώτος, αλλά όπως και για τον Rovanpera νωρίτερα, έτσι και για αυτόν τα πράγματα δεν πήγαν καλά, αφού στα 5,6 km της τελευταίας ΕΔ της μέρας είχε ατύχημα με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει ενώ έμοιαζε να κάνει ένα αποφασιστικό βήμα για τη νίκη.

Ως εκ τούτου, ο Adrien Fourmaux πέρασε στην πρωτοπορία του αγώνα, με διαφορά μόλις 1 sec από τον ομόσταβλό του, Thierry Neuville, κάνοντας το 1-2 για τη Hyundai στο τέλος της πρώτης μέρας.

Ο Sebastien Ogier ξεκίνησε νωχελικά το ράλι, όμως μετά το μεσημέρι άρχισε να πιέζει και να δείχνει τον ρυθμό του, ξεχωρίζοντας με την επίδοσή του στο φινάλε της μέρας. Βρίσκεται στην 3η θέση σε απόσταση 2,3 sec από την κορυφή, αφήνοντας τα πάντα ανοιχτά ενόψει Σαββάτου.

Στην 4η θέση αναρριχήθηκε ο Sami Pajari, με τον Φινλανδό να δείχνει την ταχύτητά του κερδίζοντας την SS4, με την ελπίδα ότι θα αποφύγει τις κακοτοπιές και θα πάρει ένα καλό αποτέλεσμα που του λείπει.

Πέμπτος είναι ο Elfyn Evans, με τον Ουαλό να δυσκολεύεται ανοίγοντας τον δρόμο, αν και σίγουρα ο συνδυασμός των συμβάντων των μεγάλων του αντιπάλων του στο πρωτάθλημα τον ευνοεί, αφήνοντας ως μόνη απειλή πλεόν τον Ogier. 

Ακολούθησε ο Takamoto Katsuta και ο Gregoire Munster, με τον Ιάπωνα να μην έχει εμπειρίες από τον αγώνα καθώς δε συμμετείχε σε αυτόν την περασμένη σεζόν.

Ο Kalle Rovanpera ήταν για τις πρώτες δύο ΕΔ στην κορυφή, όμως ένα κλατάρισμα (το οποίο οφείλεται -κατά τον ίδιο- στο ότι πάτησε εκτός αγωνιστικής γραμμής) τον άφησε 9ο πλέον, καθώς έχασε 1 λεπτό και 11 δευτερόλεπτα οδηγώντας με σκασμένο το πίσω αριστερό ελαστικό.

Παραλίγο να δει τον αγώνα του να τελειώνει πριν καν αρχίσει ο Josh McErlean, καθώς στα μισά της SS1 βρέθηκε να χτυπά σε ένα ανάχωμα με αποτέλεσμα να χάνει τον εμπρός προφυλακτήρα και μαζί πολύ χρόνο, αποφεύγοντας όμως την εγκατάλειψη.

Τέλος, εκτός δεκάδας συνεχίζει απλά για τη χαρά της συμμετοχής ο Alberto Heller, ο Χιλιανός οδηγός με το Ford Puma Rally1 που οδηγεί για δεύτερη φορά στην καριέρα του.

Οι οδηγοί που έχουν κερδίσει ΕΔ ως τώρα:

Kalle RovanperaSS1, SS2
Elfyn EvansSS3
Sami PajariSS4
Ott TanakSS5
Sebastien OgierSS6

Αναλυτικά η κατάταξη με το τέλος της SS6:

ΘέσηΠλήρωμαΑυτοκίνητοΧρόνοςΔιαφορά από 1ο
1Fourmaux Adrien – Coria A.Hyundai i20 N Rally157:48.50.0
2Neuville Thierry – Wydaeghe M.Hyundai i20 N Rally157:49.5+1.0
3Ogier Sébastien – Landais V.Toyota GR Yaris Rally157:50.8+2.3
4Pajari Sami – Salminen MarkoToyota GR Yaris Rally157:59.7+11.2
5Evans Elfyn – Martin ScottToyota GR Yaris Rally158:01.6+13.1
6Katsuta Takamoto – Johnston A.Toyota GR Yaris Rally158:29.5+41.0
7Munster Grégoire – Louka LouisFord Puma Rally158:38.3+49.8
8Rovanperä Kalle – Halttunen J.Toyota GR Yaris Rally158:53.5+1:05.0
9McErlean Josh – Treacy EoinFord Puma Rally11:00:24.2+2:35.7

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Επίσημο: Η Lancia ξανά στο WRC - Με ποιο αυτοκίνητο επιστρέφει (photos)

WRC: Οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών μετά το Ράλι Παραγουάης

WRC: Με αεροδυναμικά Rally2 τα κορυφαία αγωνιστικά του 2027 - Τι γνωρίζουμε ως τώρα