Το 2027 ανατέλλει μία νέα εποχή για το WRC. Πέρα από το γεγονός ότι η Red Bull ψάχνει να πουλήσει τα δικαιώματα του σπορ, παρά το γεγονός ότι έχει ακόμα επτά χρόνια στο συμβόλαιό της, η FIA έχει ήδη αποφασίσει να προχωρήσει σε ριζικές αλλαγές στους κανονισμούς, με στόχο και την προσέλκυση νέων κατασκευαστών ή ακόμα και tuners.
Το σύνολο κανονισμών, στο οποίο δόθηκε το πράσινο φως από το Παγκόσμιο Συμβούλιο τον Δεκέμβριο του 2024, προβλέπει ότι τα νέα αυτοκίνητα 'WRC27' θα έχουν πιο πολυχρηστικό χαρακτήρα και θα κατασκευάζονται με γνώμονα το cost cap των 345.000 ευρώ. Αυτή η σημαντική μείωση του κόστους στοχεύει στην προσέλκυση περισσότερων κατασκευαστών κι ομάδων στο πρωτάθλημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή, ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας Rally1 κοστίζει σχεδόν 1 εκατ. ευρώ.
Οι νέοι κανονισμοί βασίζονται ουσιαστικά πάνω σε ένα αυτοκίνητο Rally2, αξιοποιώντας τους κινητήρες, τα κιβώτια και τα φρένα της εν λόγω κατηγορίας, με το βάρος να περιορίζεται στα 1.230 kg. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι το νέο σετ κανονισμών θα βρίσκεται σε ισχύ για τα επόμενα 10 χρόνια μετά την εφαρμογή του, διπλασιάζοντας δηλαδή τον κύκλο ζωής του σε σχέση με προηγούμενες αλλαγές κανονισμών.
Το ρεπορτάζ αναφέρει πως πρόθεση των ιθυνόντων του σπορ είναι να βασιστούν αρκετά και στα αεροδυναμικά της δεύτερης κατηγορίας, καθώς τα φτερά και τα πρόσθετα εξαρτήματα θα επηρεαστούν από εκείνα στα Rally2. Το ελεύθερα διαμορφώσιμο αμάξωμα διαθέτει επίσης τεχνολογία Rally2.
Μάλιστα, για να πάρει το αυτοκίνητο ομολογκασιόν, οι κανονισμοί ορίζουν ότι πρέπει να κατασκευαστούν τουλάχιστον δέκα οχήματα εντός ενός έτους. Αυτό σημαίνει ότι κι ένας tuner να μπει στο «παιχνίδι», θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος να μπορέσει να κατασκευάσει αυτό το όχημα και σε επιβατική μορφή.
Τέλος, κατά τα πρώτα έτη ισχύος των κανονισμών θα επιτρέπονται μόνο οι γνωστοί κινητήρες turbo 1,6 L με ισχύ περίπου 300 PS. Αυτοί διαθέτουν περιοριστή μάζας αέρα 32 χιλιοστών και σταθερή πίεση υπερτροφοδότησης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποια είναι η Pernilla, η μητέρα του Oliver Solberg;
Αποκλειστικό: Το Car and Driver στα άδυτα της τηλεοπτικής κάλυψης του WRC (photos)
Ο Ogier «φορτσάρει» για τον 9ο τίτλο - Σε ποια ράλι θα τρέξει ως το τέλος της σεζόν