Ράλι Φινλανδίας: Πώς ο Juha Kankkunen έγραψε για δεύτερη φορά ιστορία


Τριάντα πέντε χρόνια μετά το Ράλι Πορτογαλίας του 1990, ο Juha Kankkunen υπήρξε κομμάτι μίας πρωτοφανούς επίδοσης στο WRC.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: TGR WRT/MCKLEIN
  • 5/8/2025

Στο φετινό Ράλι Φινλανδίας, η Toyota έγραψε ιστορία, καθώς κατέλαβε τις πέντε πρώτες θέσεις στον τερματισμό, με τον νικητή Kalle Rovanpera να ηγείται των Takamoto Katsuta και Sebastien Ogier στο βάθρο, και των Elfyn Evans και Sami Pajari στις θέσεις 4 και 5, αντίστοιχα.

Το επίτευγμα αυτό είναι ιστορικό για δύο λόγους. Αρχικά, είναι η πρώτη φορά που ένας κατασκευαστής κάνει το 1-2-3 στο Ράλι των 1.000 Λιμνών. Έπειτα, είναι η δεύτερη φορά στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι που ένας κατασκευαστής κάνει το 1-2-3-4-5 σε έναν αγώνα.

Πρώτη το κατάφερε η Lancia στο Ράλι Πορτογαλίας του 1990, όταν πίσω από τον νικητή Miki Biasion τερμάτισαν οι Didier Auriol, Juha Kannkunen, Dario Cerrato και Carlos Bica με Lancia Delta Integrale 16V.

Κοινό στοιχείο και των δύο αυτών ιστορικών αποτελεσμάτων ο Kankkunen, τότε ως οδηγός, και τώρα ως επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing WRT.

«Οι διαφορές ήταν λίγο μεγαλύτερα εκεί. Το θυμάμαι αμυδρά. Δεν μπορείς να έχεις ένα πιο τέλειο Σαββατοκύριακο από αυτό. Αν χρειαστούν άλλα 35 χρόνια για την επόμενη πεντάδα, αμφιβάλλω αν θα είμαι εδώ για να το δω», είπε χαμογελαστός ο 4κις πρωταθλητής.

«Φυσικά, η Hyundai είχε απίστευτη κακοτυχία. Αυτό συμβαίνει μερικές φορές και μπορεί να συμβεί σε οποιονδήποτε. Όλοι οι οδηγοί οδήγησαν υπέροχα και τερμάτισαν με διαφορά ενός λεπτού μεταξύ τους. Μπορείς μόνο να το θαυμάσεις».

Ο Φινλανδός μίλησε και για την επίδοση του Rovanpera προσωπικά, καθώς ο 2 φορές πρωταθλητής πήρε την πρώτη του νίκη στο χώμα φέτος:

«Ο Kalle ήταν σε μια κατηγορία από μόνος του. Υπήρχε πάντοτε η ικανότητα, δεν έχει εξαφανιστεί. Είμαι σίγουρος ότι θα είναι δύσκολο να τον νικήσει κανείς σε πολλά ράλι προς το τέλος της σεζόν. Ποτέ δεν αμφέβαλα. Ήξερα ήδη πριν από το ράλι ότι αν όλα πάνε καλά, οι άλλοι θα πρέπει να πιέσουν πολύ».

«Ήταν μια νίκη ενός εργατικού ανθρώπου. Ο Kalle χαμογέλασε και μερικές φορές. Στην αρχή, αναρωτήθηκα αν γελούσε μαζί μου, αλλά απλώς ήταν ευχαριστημένος που όλα πήγαν καλά. Προσάρμοσε ελαφρώς τον τρόπο οδήγησής του, αλλά με αυτό το ελαστικό, πρέπει να το κάνεις. Δεν μπορείς να οδηγήσεις τόσο καθαρά όσο συνήθως κάνει ο Kalle. Πρέπει απλώς να το δοκιμάσεις και να ελπίζεις ότι ο δρόμος είναι αρκετά φαρδύς».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

WRC: Οι βαθμολογίες μετά τη νίκη του Rovanpera στο Ράλι Φινλανδίας

Επίσημο: Η Hyundai συνεχίζει και το 2026 στο WRC - Αβεβαιότητα για το 2027 όταν θα έρθουν οι νέοι κανονισμοί

WRC: Αποκαλύφθηκε το καλεντάρι για το 2026 - Πότε θα γίνει το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις