Έχουν περάσει 33 χρόνια από την τελευταία φορά που μία Lancia βρέθηκε στις ειδικές διαδρομές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Μία γεμάτη εικοσαετία με αμέτρητες επιτυχίες, κατά την οποία οι Ιταλοί κατέκτησαν 10 τίτλους κατασκευαστών (αριθμός ρεκόρ), 5 τίτλους οδηγών και συνολικά 73 νίκες (46 με τη Delta) έλαβε τέλος και έκτοτε δεν υπήρξε καμία προοπτική επιστροφής. Μέχρι τώρα.
Η Stellantis εξετάζει ενεργά το ενδεχόμενο να επαναφέρει τη Lancia στο WRC, με αφορμή τις ριζικές αλλαγές στους κανονισμούς ενόψει 2027, όταν οι κατασκευαστές θα έχουν μεγαλύτερες ελευθερίες στο αμάξωμα και τον τύπο κινητήρα των αυτοκινήτων τους.
Η αρχή έχει ήδη γίνει, με την ιταλική μάρκα να λανσάρει την Ypsilon Rally4 HF, το πρώτο της αγωνιστικό για ράλι μετά από τρεις δεκαετίες, που τροφοδοτείται από έναν 3κύλινδρο κινητήρα με turbo ικανό για 212 PS, με την κίνηση να μεταδίδεται στον εμπρός άξονα χάρη σε ένα 5τάχυτο, σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων.
Για τους Ιταλούς, το επόμενο βήμα θα ήταν τα Rally2, όμωςμε την αλλαγή στους κανονισμούς σε λιγότερο από δύο χρόνια, στόχος πια είναι η κατασκευή ενός αυτοκινήτου για την κορυφαία κατηγορία.
Οι φήμες για την επιστροφή της Lancia φούντωσαν κατά τη διάρκεια του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ενώ πιστεύεται πως ενεργό ρόλο σε αυτήν την προσπάθεια διαδραματίζει ο Miki Biasion, ο οποίος είναι εξαιρετικά ενεργός στο project και ήταν καταλυτική η συνεισφορά του στην εξέλιξη της Ypsilon Rally4 HF.
Παρόλα αυτά, αξίζει να τονιστεί πως η Stellantis, η οποία θα πάρει την τελική απόφαση για το αν και πώς θα επιστρέψει η Lancia στο WRC, δεν έχει καταλήξει ακόμα στο πλάνο που θα έχει για την ιταλική μάρκα και την προβολή της στο διεθνές αγωνιστικό στερέωμα. Ως όμιλος έχει παρουσία σε διάφορες μορφές motorsport, όπως είναι τα Rally2 με τη Citroen και η Formula E με τη DS και τη Maserati, όμως το WRC έχει άλλο πρεστίζ, και μία επιστροφή με το brand της Lancia θα είναι σημαντικά οφέλη τόσο για την ίδια, όσο και για τη Stellantis συνολικά.
Πριν μερικά χρόνια, ο όμιλος είχε κάνει μία εκτεταμένη μελέτη σχετικά με το αν και κατά πόσο θα ήταν βιώσιμο να ασχοληθούν με το WRC υπό το πλαίσιο των κανονισμών Rally1, με τα υβριδικά κινητήρια σύνολα. Τα πράγματα έκτοτε έχουν αλλάξει δραματικά, ενώ το 2027 ανοίγει μία νέα πόρτα στο μέλλον του θεσμού, επομένως εκείνη η πρώτη διερευνητική κίνηση της Stellantis πλέον δεν μπορεί να χρησιμεύσει.
Το σίγουρο είναι πως άνθρωποι του ομίλου είναι σε συζητήσεις με τον promoter του πρωταθλήματος και τη FIA, και αναμένει το «κλείδωμα» των νέων κανονισμών ώστε να λάβει τις τελικές του αποφάσεις.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
WRC: Αλλαγή σκυτάλης στην κορυφή της βαθμολογίας μετά το Ράλι Εσθονίας