Ολοκληρώθηκε η προτελευταία μέρα του Ράλι Εσθονίας, με εννέα ΕΔ, 4 επαναλαμβανόμενες και μία υπερειδική για το κλείσιμο, συνολικού μήκους 125,76 km.
Ήταν ακόμα μία μέρα στην οποία ο Oliver Solberg κράτησε την ψυχραιμία του, έδειξε ταχύτητα και έμεινε στην κορυφή της γενικής κατάταξης. Όλα δείχνουν ότι ο 23χρονος οδηγός, στην πρώτη του επαφή με το Toyota GR Yaris Rally1 και την πρώτη του συμμετοχή στην κατηγορία μετά το 2022, είναι πιο κοντά από ποτέ στην πρώτη του νίκη στο WRC. Πήρε τέσσερις ειδικές διαδρομές, φτάνοντας συνολικά τις επτά στον αγώνα, και δεν μοιάζει να μπορεί να τον απειλήσει κανείς.
Πίσω του, βέβαια, γίνεται ομηρική μάχη. Ott Tanak και Thierry Neuville ανταλλάζουν θέσεις από το πρωί, με τον Εσθονό τελικά να κλείνει τη μέρα πάνω από τον πρωταθλητή, με εξαιρετικά μικρή διαφορά. Χαρακτηριστικό ότι αμφότεροι έγραψαν τον ίδιο χρόνο στο δεύτερο πέρασμα από την ΕΔ Otepaa, προτού τους κερδίσει και τους δύο ο Solberg. Σε κάθε περίπτωση, ο Βέλγος ολοκλήρωσε την αντεπίθεση που είχε ξεκινήσει από το απόγευμα της Παρασκευής, όταν μερικές κρίσιμες αλλαγές στο setup τού έδωσαν την αυτοπεποίθηση να πιέσει στις ταχύτατες διαδρομές της Εσθονίας. Την ίδια στιγμή, το λάθος του Tanak στην εναρκτήρια διαδρομή της μέρας του κόστισε 7 sec και μαζί την ευκαιρία να παλέψει για τη νίκη.
Στην 4η θέση βρίσκεται ο Kalle Rovanpera, ο οποίος μοιάζει ιδιαίτερα δυσαρεστημένος από το πώς κύλησε το ράλι για τον ίδιο. Ο τρεις φορές νικητής σε αυτά τα χώματα είναι πολύ μακριά από τον ρυθμό των πρωτοπόρων, κι απλώς προσπαθεί για το καλύτερο.
Στην 5η θέση ο Adrien Fourmaux, που ξεκίνησε τη μέρα με καλύτερη αίσθηση σε σχέση με χθες, με αποτέλεσμα να γράψει αρκετά ανταγωνιστικούς χρόνους, κερδίζοντας και μία ειδική διαδρομή.
Ο Takamoto Katsuta δίνει τη δική του μάχη με τον Elfyn Evans, την οποία και κερδίζει, καθώς ο Ιάπωνες άνοιξε τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας.
Όγδοος ήταν ο Sami Pajari που μετά το πρόβλημα με τον κινητήρα που τον ταλαιπώρησε το πρωινό της Παρασκευής, έμεινε πολύ πίσω στην κατάταξη, και πλέον οδηγούσε για να βρει ρυθμό και να... προετοιμαστεί για το Ράλι Φινλανδίας.
Ακολούθησε η τριάδα των M-Sport, με τον Martins Sesks να κερδίζει την... ενδοοικογενειακή μάχη, μπροστά από τον Josh McErlean και τον Gregoire Munster.
Νίκες σε ειδικές ως τώρα:
Οδηγός | Ειδική διαδρομή |
Thierry Neuville | SS1, SS8, SS13 |
Oliver Solberg | SS2, SS4, SS7, SS9, SS10, SS11, SS15 |
Ott Tanak | SS5, SS12, SS14, SS16 |
Adrien Fourmaux | SS6 |
Αναλυτικά η κατάταξη με το τέλος της SS17:
Θέση | Οδηγός | Αυτοκίνητο | Χρόνος | Διαφορά |
---|---|---|---|---|
1 | Oliver SOLBERG | Toyota GR Yaris Rally1 | 2:08:05.4 | - |
2 | Ott TÄNAK | Hyundai i20 N Rally1 | 2:08:26.5 | +21.1 |
3 | Thierry NEUVILLE | Hyundai i20 N Rally1 | 2:08:30.5 | +25.1 |
4 | Kalle ROVANPERÄ | Toyota GR Yaris Rally1 | 2:08:57.0 | +51.6 |
5 | Adrien FOURMAUX | Hyundai i20 N Rally1 | 2:09:13.6 | +1:08.2 |
6 | Takamoto KATSUTA | Toyota GR Yaris Rally1 | 2:09:22.2 | +1:16.8 |
7 | Elfyn EVANS | Toyota GR Yaris Rally1 | 2:09:35.8 | +1:30.4 |
8 | Sami PAJARI | Toyota GR Yaris Rally1 | 2:10:19.9 | +2:14.5 |
9 | Martinš SESKS | Ford Puma Rally1 | 2:10:53.9 | +2:48.5 |
10 | Josh MCERLEAN | Ford Puma Rally1 | 2:12:19.0 | +4:13.6 |
11 | Grégoire MUNSTER | Ford Puma Rally1 | 2:12:53.9 | +4:48.5 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: