Μετά την πανηγυρική εκκίνηση και την υπερειδική διαδρομή που άνοιξε την αυλαία του Ράλι Εσθονίας, ο αγώνας μεταφέρθηκε στα δάση έξω από το Tartu, με την πρώτη μέρα να αποτελείται από επτά ειδικές διαδρομές, τρεις εκ των οποίων επαναλαμβανόμενες, συνολικούς μήκους 122,40 km.
Ο Oliver Solberg έδειξε από το πρωινό σκέλος την ταχύτητά του, όταν πήρε τη νίκη σε δύο ΕΔ για να περάσει από νωρίς στην πρωτοπορία του ράλι. Ο Σουηδός, στον πρώτο του αγώνα με το Toyota GR Yaris Rally1, εκμεταλλεύεται την θέση εκκίνησης που έχει, αλλά και την εξαιρετική δυναμική του αυτοκινήτου, και κλείνει την πρώτη μέρα πλήρους δράσης του αγώνα στην κορυφή. Χαρακτηριστική η δήλωσή του με το τέλος της Kambja 2, την οποία και κέρδισε: «Είδα τον Ott [Tanak] να πιέζει και σκέφτηκα 'γιατί όχι;'».
Raw emotions ??#WRC | #RallyEstonia ???? pic.twitter.com/LMIgOI2kob
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) July 18, 2025
Δεύτερος βρίσκεται ο τοπικός ήρωας Ott Tanak, παρά το γεγονός ότι δεν ήταν ικανοποιημένος από την αίσθηση που είχε από το πίσω μέρος του Hyundai i20 N Rally1.
Στην αντεπίθεση πέρασε κατά το απογευματινό σκέλος ο Thierry Neuville. Ο εν ενεργεία πρωταθλητής έπεσε 2ος μετά την SS2 και 4ος ως το τέλος του πρωινού loop, όμως πήρε την SS5 και με ένα πολύ καλό πέρασμα στην SS6 μπόρεσε να περάσει τον Kalle Rovanpera για να κλείσει τη 3ος.
Ο Φινλανδός δεν μπόρεσε να εντοπίσει κάποιον συγκεκριμένο λόγο που έχανε χρόνο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. «Λίγο πολύ, αυτό είναι το μέγιστο που μπορούμε να κάνουμε με αυτό το αυτοκίνητο. Δεν κάναμε λάθη, οδηγάμε καθαρά,» δήλωσε. «Άλλη μία μέρα γεμάτη δυσκολίες. Θα πρέπει να σφίξουμε τα δόντια και να πάμε προς ακόμα μία απογοήτευση όπως γίνεται πάντα», συμπλήρωσε ο απογοητευμένος Rovanpera.
A fast start in the forests of Estonia ????#ToyotaGAZOORacing#GRYaris#WRC#RallyEstonia ???? pic.twitter.com/8JEkws2LcE
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) July 18, 2025
Ο Adrien Fourmaux είχε ένα δύσκολο πρωινό καθώς δεν μπορούσε να βρει ρυθμό στις γρήγορες ΕΔ της Εσθονίας, όμως ένιωσε πολύ πιο άνετα κατά το απογευματινό σκέλος μετά τις απαραίτητες αλλαγές στο setup, με αποτέλεσμα να κερδίσει το πρώτο πέρασμα από την Kambja, για να κλείσει τη μέρα 5ος, προσπερνώντας τόσο τον Takamoto Katsuta, όσο και τον Elfyn Evans.
Σημαντικό πρόβλημα με τον κινητήρα αντιμετώπισε το πρωί ο Sami Pajari, ο οποίος από την SS2 έχανε την ισχύ από το μοτέρ σε διάφορα σημεία με αποτέλεσμα να μην μπορεί να βρει ρυθμό και να «αιμορραγεί» συνεχώς χρόνο. Το απόγευμα το ζήτημα είχε λυθεί, όμως και πάλι ήταν αρκετά διστακτικός στο να πιέσει μέχρι να βρει τον ρυθμό του.
Ακολούθησε η τριάδα των M-Sport, με τον Martins Sesks να κερδίζει την... ενδοοικογενειακή μάχη, μπροστά από τον Josh McErlean και τον Gregoire Munster. Ο Βέλγος είχε και κλατάρισμα στην SS4 που τον έριξε πίσω από τον Robert Virves στη γενική κατάταξη.
Νίκες σε ειδικές ως τώρα:
Οδηγός | Ειδική διαδρομή |
Thierry Neuville | SS1, SS8 |
Oliver Solberg | SS2, SS4, SS7 |
Ott Tanak | SS5 |
Adrien Fourmaux | SS6 |
Αναλυτικά η κατάταξη με το τέλος της SS8:
Θέση | Πλήρωμα | Αυτοκίνητο | Χρόνος | Διαφορά |
---|---|---|---|---|
1 | Solberg Oliver - Edmondson E. | Toyota GR Yaris Rally1 | 1:06:33.4 | — |
2 | Tänak Ott - Järveoja Martin | Hyundai i20 N Rally1 | 1:06:45.8 | +12.4 |
3 | Neuville Thierry - Wydaeghe M. | Hyundai i20 N Rally1 | 1:06:47.6 | +14.2 |
4 | Rovanperä Kalle - Halttunen J. | Toyota GR Yaris Rally1 | 1:06:53.5 | +20.1 |
5 | Fourmaux Adrien - Coria A. | Hyundai i20 N Rally1 | 1:07:03.2 | +29.8 |
6 | Katsuta Takamoto - Johnston A. | Toyota GR Yaris Rally1 | 1:07:03.4 | +30.0 |
7 | Evans Elfyn - Martin Scott | Toyota GR Yaris Rally1 | 1:07:14.8 | +41.4 |
8 | Pajari Sami - Salminen Marko | Toyota GR Yaris Rally1 | 1:07:38.5 | +1:05.1 |
9 | Sesks Martinš - Francis R. | Ford Puma Rally1 | 1:07:44.8 | +1:11.4 |
10 | McErlean Josh - Treacy Eoin | Ford Puma Rally1 | 1:08:03.4 | +1:30.0 |
11 | Munster Grégoire - Louka Louis | Ford Puma Rally1 | 1:08:14.0 | +1:40.6 |