Ράλι Εσθονίας - 2η Μέρα: Καλπάζει στην κορυφή ο Solberg, μάχη για το βάθρο (videos)


«Σήμερα ήταν η καλύτερη μέρα της ζωής μου». Με αυτά τα λόγια έκλεισε ο Oliver Solberg τη δεύτερη μέρα στο Ράλι Εσθονίας, όντας -μάλλον ανέλπιστα- στην κορυφή της κατάταξης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: TGR WRT/McKlein
  • 18/7/2025

Μετά την πανηγυρική εκκίνηση και την υπερειδική διαδρομή που άνοιξε την αυλαία του Ράλι Εσθονίας, ο αγώνας μεταφέρθηκε στα δάση έξω από το Tartu, με την πρώτη μέρα να αποτελείται από επτά ειδικές διαδρομές, τρεις εκ των οποίων επαναλαμβανόμενες, συνολικούς μήκους 122,40 km.

Ο Oliver Solberg έδειξε από το πρωινό σκέλος την ταχύτητά του, όταν πήρε τη νίκη σε δύο ΕΔ για να περάσει από νωρίς στην πρωτοπορία του ράλι. Ο Σουηδός, στον πρώτο του αγώνα με το Toyota GR Yaris Rally1, εκμεταλλεύεται την θέση εκκίνησης που έχει, αλλά και την εξαιρετική δυναμική του αυτοκινήτου, και κλείνει την πρώτη μέρα πλήρους δράσης του αγώνα στην κορυφή. Χαρακτηριστική η δήλωσή του με το τέλος της Kambja 2, την οποία και κέρδισε: «Είδα τον Ott [Tanak] να πιέζει και σκέφτηκα 'γιατί όχι;'».

Δεύτερος βρίσκεται ο τοπικός ήρωας Ott Tanak, παρά το γεγονός ότι δεν ήταν ικανοποιημένος από την αίσθηση που είχε από το πίσω μέρος του Hyundai i20 N Rally1.

Στην αντεπίθεση πέρασε κατά το απογευματινό σκέλος ο Thierry Neuville. Ο εν ενεργεία πρωταθλητής έπεσε 2ος μετά την SS2 και 4ος ως το τέλος του πρωινού loop, όμως πήρε την SS5 και με ένα πολύ καλό πέρασμα στην SS6 μπόρεσε να περάσει τον Kalle Rovanpera  για να κλείσει τη 3ος.

Ο Φινλανδός δεν μπόρεσε να εντοπίσει κάποιον συγκεκριμένο λόγο που έχανε χρόνο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. «Λίγο πολύ, αυτό είναι το μέγιστο που μπορούμε να κάνουμε με αυτό το αυτοκίνητο. Δεν κάναμε λάθη, οδηγάμε καθαρά,» δήλωσε. «Άλλη μία μέρα γεμάτη δυσκολίες. Θα πρέπει να σφίξουμε τα δόντια και να πάμε προς ακόμα μία απογοήτευση όπως γίνεται πάντα», συμπλήρωσε ο απογοητευμένος Rovanpera.

Ο Adrien Fourmaux είχε ένα δύσκολο πρωινό καθώς δεν μπορούσε να βρει ρυθμό στις γρήγορες ΕΔ της Εσθονίας, όμως ένιωσε πολύ πιο άνετα κατά το απογευματινό σκέλος μετά τις απαραίτητες αλλαγές στο setup, με αποτέλεσμα να κερδίσει το πρώτο πέρασμα από την Kambja, για να κλείσει τη μέρα 5ος, προσπερνώντας τόσο τον Takamoto Katsuta, όσο και τον Elfyn Evans.

Σημαντικό πρόβλημα με τον κινητήρα αντιμετώπισε το πρωί ο Sami Pajari, ο οποίος από την SS2 έχανε την ισχύ από το μοτέρ σε διάφορα σημεία με αποτέλεσμα να μην μπορεί να βρει ρυθμό και να «αιμορραγεί» συνεχώς χρόνο. Το απόγευμα το ζήτημα είχε λυθεί, όμως και πάλι ήταν αρκετά διστακτικός στο να πιέσει μέχρι να βρει τον ρυθμό του.

Ακολούθησε η τριάδα των M-Sport, με τον Martins Sesks να κερδίζει την... ενδοοικογενειακή μάχη, μπροστά από τον Josh McErlean και τον Gregoire Munster. Ο Βέλγος είχε και κλατάρισμα στην SS4 που τον έριξε πίσω από τον Robert Virves στη γενική κατάταξη.

Νίκες σε ειδικές ως τώρα:

ΟδηγόςΕιδική διαδρομή
Thierry NeuvilleSS1, SS8
Oliver SolbergSS2, SS4, SS7
Ott TanakSS5
Adrien FourmauxSS6

Αναλυτικά η κατάταξη με το τέλος της SS8:

ΘέσηΠλήρωμαΑυτοκίνητοΧρόνοςΔιαφορά
1Solberg Oliver - Edmondson E.Toyota GR Yaris Rally11:06:33.4
2Tänak Ott - Järveoja MartinHyundai i20 N Rally11:06:45.8+12.4
3Neuville Thierry - Wydaeghe M.Hyundai i20 N Rally11:06:47.6+14.2
4Rovanperä Kalle - Halttunen J.Toyota GR Yaris Rally11:06:53.5+20.1
5Fourmaux Adrien - Coria A.Hyundai i20 N Rally11:07:03.2+29.8
6Katsuta Takamoto - Johnston A.Toyota GR Yaris Rally11:07:03.4+30.0
7Evans Elfyn - Martin ScottToyota GR Yaris Rally11:07:14.8+41.4
8Pajari Sami - Salminen MarkoToyota GR Yaris Rally11:07:38.5+1:05.1
9Sesks Martinš - Francis R.Ford Puma Rally11:07:44.8+1:11.4
10McErlean Josh - Treacy EoinFord Puma Rally11:08:03.4+1:30.0
11Munster Grégoire - Louka LouisFord Puma Rally11:08:14.0+1:40.6