Ράλι Εσθονίας - 2η Μέρα (πρωί): Εντυπωσιάζει και πιάνει κορυφή ο Solberg (video)


Δεν θα μπορούσε να ζητήσει κάτι παραπάνω ο Oliver Solberg στην επιστροφή του στην κορυφαία κατηγορία, καθώς ηγείται του Ράλι Εσθονίας με δύο κερδισμένες ΕΔ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: TGR WRT/McKlein
  • 18/7/2025

Μετά την πανηγυρική εκκίνηση και την υπερειδική διαδρομή που άνοιξε την αυλαία του Ράλι Εσθονίας, ο αγώνας μεταφέρθηκε στα δάση έξω από το Tartu, με το πρωινό σκέλος της Παρασκευής να αποτελείται από τέσσερις ΕΔ συνολικού μήκους 71,44 km.

Το περιθώριο λάθος ήταν απειροελάχιστο, τόσο λόγω της ταχύτατης φύσης των διαδρομών, όσο και των πολύ στενών δρόμων με τα δέντρα να βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από την αγωνιστική γραμμή.

Ο Oliver Solberg δεν θα μπορούσε να έχει καλύτερο ξεκίνημα στην πρώτη του συμμετοχή με Rally1 μετά από δύο χρόνια. Οδηγώντας για πρώτη φορά το GR Yaris Rally1, ο Σουηδός πήρε τις δύο από τις τέσσερις ΕΔ του loop και βρίσκεται στην πρωτοπορία του αγώνα. «Είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που έχω οδηγήσει ποτέ», δήλωσε μετά την SS4, ενώ μετά την πρώτη του νίκη σε ειδική διαδρομή του WRC, ήταν εμφανώς συγκινημένος.

Ο Ott Tanak ανέφερε ότι δυσκολευόταν να οδηγήσει διαφορετικά, λέγοντας «είμαι πολύ παλιομοδίτης για να μάθω νέα κόλπα», πιθανώς εννοώντας ότι δεν μπορεί να οδηγήσει όπως τον αναγκάζουν τα ελαστικά αλλά όπως εκείνος έχει συνηθίσει και ξέρει. Ακόμα κι έτσι, βέβαια, ο Εσθονός είναι 2ος στην κατάταξη, 8,5 sec πίσω από τον Solberg.

Στην τρίτη θέση έχει βρεθεί ως τώρα ο Kalle Rovanpera. Ο Φινλανδός, νικητής τριών εκ των τεσσάρων ράλι που έχουν διεξαχθεί στην Εσθονία στο WRC, είναι άκρως ανταγωνιστικός, όμως όπως κι ο Tanak ξεκινά νωρίς στη σειρά εκκίνησης και «καθαρίζει» τον δρόμο, ακόμα και σε αυτές τις εξαιρετικά γρήγορες διαδρομές.

Τέταρτος είναι ο Thierry Neuville, ο οποίος τόνισε ότι αν και έχει ρυθμό, «παλεύει» συνεχώς με το i20 N Rally1, καθώς μοιάζει να μην έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο γεγονός που του στερεί χρόνο.

Ακολούθησαν οι Takamoto Katsuta και Elfyn Evans, με τον Ουαλό να έχει και πάλι τον άχαρο ρόλο να «καθαρίζει» τον δρόμο, καθώς ξεκινά πρώτος σήμερα σε όλες τις ΕΔ.

Δυσκολεύεται ο Adrien Fourmaux, που έκανε και λάθος στην SS4 γεγονός που τον έχει αφήσει 7ο στην κατάταξη ως τώρα.

Σημαντικό πρόβλημα με τον κινητήρα αντιμετωπίζει ο Sami Pajari, ο οποίος από την SS2 χάνει την ισχύ από το μοτέρ σε διάφορα σημεία με αποτέλεσμα να μην μπορεί να βρει ρυθμό και να χάνει συνεχώς χρόνο.

Ακολούθησε η τριάδα των M-Sport, με τον Josh McErlean να κερδίζει την... ενδοοικογενειακή μάχη, μπροστά από τον Martins Sesks και τον Gregoire Munster. Ο Βέλγος είχε και κλατάρισμα στην SS4 που τον έριξε πίσω από τον Robert Virves στη γενική κατάταξη.

Αναλυτικά η κατάταξη με το τέλος της SS5:

ΘέσηΠλήρωμαΑυτοκίνητοΔιαφορά
1Solberg Oliver - Edmondson E.Toyota GR Yaris Rally1
2Tänak Ott - Järveoja MartinHyundai i20 N Rally1+8.5
3Rovanperä Kalle - Halttunen J.Toyota GR Yaris Rally1+2.2
4Neuville Thierry - Wydaeghe M.Hyundai i20 N Rally1+1.3
5Katsuta Takamoto - Johnston A.Toyota GR Yaris Rally1+9.4
6Evans Elfyn - Martin ScottToyota GR Yaris Rally1+0.5
7Fourmaux Adrien - Coria A.Hyundai i20 N Rally1+12.2
8Pajari Sami - Salminen MarkoToyota GR Yaris Rally1+21.4
9McErlean Josh - Treacy EoinFord Puma Rally1+4.8