Tanak για τη νίκη του στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: «Δεν ήμουν σίγουρος ότι θα μπορούσα να τερματίσω»


Ο Ott Tanak μίλησε για τον αγώνα του μετά την ολοκλήρωση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στη μικτή ζώνη, όπου βρέθηκε και το Car and Driver. Όσα δήλωσε ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
  • 29/6/2025

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 αποτελεί πλέον παρελθόν. Ο Ott Tanak στέφθηκε νικητής σε έναν άκρως επεισοδιακό αγώνα, ο οποίος χαρακτηρίστηκε από τη σκληρότητά του, τις υψηλές θερμοκρασίες και τα αμέτρητα κλαταρίσματα, τα οποία «χτύπησαν» και τον ομόσταβλο του Εσθονού, Thierry Neuville. Μετά την ολοκλήρωσή του, ο Tanak μίλησε για τον αγώνα του στη μικτή ζώνη, όπου βρέθηκε και το Car and Driver.

«Ήταν πραγματικά πολύ απαιτητικός, με την σκληρότητα, τη θερμοκρασία και το μήκος του αγώνα ήταν μια πολύ δύσκολη δοκιμασία», δήλωσε. «Φυσικά, είμαστε χαρούμενοι που μπορέσαμε να κολλήσουμε όλα τα κομμάτια του παζλ, να κρατήσουμε τα ελαστικά ζωντανά και ταυτόχρονα να έχουμε καλό ρυθμό. Από το Σάββατο το πρωί μπορέσαμε να ελέγξουμε τον ρυθμό μας αρκετά καλά, ένιωσα καλά μέσα στο αυτοκίνητο και για εμένα όλα δούλεψαν πολύ καλά σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες. Φυσικά, απόλαυσα την οδήγηση, όμως είναι πολύ εύκολο να πάθεις κλατάρισμα σε αυτές τις συνθήκες, οπότε έπρεπε ταυτόχρονα να είμαι προσεκτικός. Βέβαια, αυτό είναι πολύ πιο εύκολο όταν νιώθεις καλά μέσα στο αυτοκίνητο».

Μιλώντας για τη στρατηγική που ακολούθησε κατά τη διάρκεια του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο Tanak εξήγησε ότι εστίασε στο να διατηρήσει τα ελαστικά «ζωντανά» και σε καλή κατάσταση, όπως φυσικά και να αποφύγει τα κλαταρίσματα, τα οποία έπαιξαν καίριο ρόλο στην έκβαση του αγώνα.

«Είχαμε μια πολύ ξεκάθαρη στρατηγική: να κρατήσουμε τα ελαστικά ζωντανά και να καταφέρουμε να διαχειριστούμε τη φθορά των ελαστικών. Ωστόσο, κάναμε τα πάντα με τον σωστό τρόπο: πιέσαμε στα σημεία που ήταν πιο ομαλά και υπήρχε μικρότερο ρίσκο για κλατάρισμα, ενώ σε άλλα σημεία που ήταν πιο σκληρά συγκρατηθήκαμε, οπότε αυτό ήταν το «κλειδί» για αυτό το τετραήμερο», τόνισε.

Συνέχισε, λέγοντας: «Είναι δύσκολο να ξέρεις πού ακριβώς μπορεί να πάθεις κλατάρισμα. Είναι μια μεγάλη δουλειά, που κάνουμε με τα συνεργεία μας, με τους εαυτούς μας, και φυσικά, ψάχνουμε να βρούμε όλα τα σημεία που υπάρχει μεγαλύτερο ρίσκο».

Ο Εσθονός μίλησε και για το μηχανικό πρόβλημα που αντιμετώπισε στην PowerStage, δηλαδή το δεύτερο πέρασμα του Ταρζάν. Ενώ όλα πήγαιναν κατ' ευχήν για τον ίδιο καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα, το κιβώτιό του ξεκίνησε να δυσλειτουργεί, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να κόψει ρυθμό. Το δυσκολότερο και πιο αγχωτικό, όπως είπε, ήταν το γεγονός ότι χρειάστηκε να οδηγήσει 56 km από τον τερματισμό του Ταρζάν μέχρι το service park.

«Για να είμαι ειλικρινής, ανησύχησα πολύ. Μπαίνοντας μέσα στην τελευταία ειδική αντιλήφθηκα πρώτα ότι η τρίτη σχέση στο κιβώτιο έκανε πολύ θόρυβο, οπότε κατάλαβα ότι είχε σπάσει. Για τα επόμενα 2-3 km οι υπόλοιπες σχέσεις λειτουργούσαν κανονικά, όμως αρκετά σύντομα όλο το κιβώτιο έκανε πολύ θόρυβο. Ολοκλήρωσα την ειδική, όμως δεν ήμουν καθόλου σίγουρος ότι θα μπορούσα να επιστρέψω πίσω στο service park. Πολύ άγχος για τη νίκη του αγώνα», ολοκλήρωσε.

Μιλώντας για τις αναβαθμίσεις στο σασί του i20 N που έφερε η Hyundai για τα γρήγορα χωμάτινα ράλι, ο Tanak δήλωσε ότι νιώθει πολύ άνετα με το αυτοκίνητο, όμως υπάρχουν πράγματα που θα ήθελε να βελτιώσει. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο, ο 37χρονος οδηγός θα συμμετέχει σε έναν τοπικό αγώνα στην πατρίδα του, Εσθονία, ώστε να προετοιμαστεί για τα επόμενα δύο ράλι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος σε Εσθονία και Φινλανδία.

«Κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε. Οι αναβαθμίσεις στο σασί μοιάζουν να λειτουργούν, τουλάχιστον για εμένα, και νιώθω πολύ καλά με το αυτοκίνητο. Σίγουρα πρέπει να διορθώσουμε μερικά πράγματα και δεν έχουμε κάνει πολλούς γρήγορους αγώνες με αυτό το αυτοκίνητο και αυτή η εμπειρία είναι που μας λείπει.

«Την επόμενη εβδομάδα θα κάνουμε έναν μικρό, τοπικό αγώνα 90 km για να βρούμε τον ρυθμό μας για την Εσθονία και τη Φινλανδία, οπότε ελπίζω να πάρουμε μια καλή γεύση από τις αναβαθμίσεις».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ:

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Ο Takamoto Katsuta εξηγεί το λάθος που «διέλυσε» τον αγώνα του (photo-video)

Έξαλλος ο Neuville με τα κλαταρίσματα: «Τα ελαστικά δεν στέκονται στο ύψος των περιστάσεων»