Εδώ κι αρκετό διάστημα υπήρχε αρκετή φημολογία για το μέλλον των Rally1 στο WRC. Σε πρώτη φάση, τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι ήταν υβριδικά, όμως από φέτος έχει αφαιρεθεί το ηλεκτρικό στοιχείο, επαναφέροντάς στην αμιγώς θερμική κίνηση, με 100% βιώσιμα καύσιμα.
Παράλληλα, όμως, ακουγόταν εντόνως ότι αυτή η κατηγορία, που βρίσκεται σε ισχύ από το 2022, θα πάψει να υφίσταται και η κορυφαία αγωνιστική κατηγορία θα απαρτίζεται από αυτοκίνητα Rally2.
Τώρα, ο συνεργάτης του Car and Driver Θωμάς Κ. Ευθυμίου μεταφέρει πως αυτές οι φήμες πλέον παίρνουν τη μορφή πραγματικότητας, μιας κι αυτή η αλλαγή δρομολογείται.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του, οι ομάδες βρέθηκαν προ αυτής της νέας κατάστασης όταν έφτασαν στο service park για το Ράλι Σαφάρι, καθώς η FIA δρομολογεί κανονικά την παύση των Rally1 και την αναγωγή των Rally2 σε κορυφαία κατηγορία αυτοκινήτων ράλι στον κόσμο.
Πρόκειται για μία απόφαση που βασίζεται καθαρά σε ζητήματα περιορισμού κόστους, καθώς θα αφορά αυστηρά το 2026, μιας κι από το 2027 θα ισχύουν νέοι κανονισμοί.
Σύμφωνα με αυτούς, τα νέα αυτοκίνητα 'WRC27' θα έχουν πιο πολυχρηστικό χαρακτήρα και θα κατασκευάζονται με γνώμονα το cost cap των 345.000 ευρώ. Αυτή η σημαντική μείωση του κόστους στοχεύει στην προσέλκυση περισσότερων κατασκευαστών κι ομάδων στο πρωτάθλημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή, ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας Rally1 κοστίζει σχεδόν 1 εκατ. ευρώ.
Οι νέοι κανονισμοί βασίζονται ουσιαστικά πάνω σε ένα αυτοκίνητο Rally2, αξιοποιώντας τους κινητήρες, τα κιβώτια και τα φρένα της εν λόγω κατηγορίας, με το βάρος να περιορίζεται στα 1.230 kg. Μάλιστα, τα αυτοκίνητα του 2027 θα διατηρήσουν την ίδια φιλοσοφία όσον αφορά στη σιλουέτα τους, επιτρέποντας σε οχήματα από διαφορετικές κατηγορίες να συμμετέχουν, όπως για παράδειγμα SUV ή και αυτοκίνητα των B και C segments.
Υπό αυτό το πρίσμα, η FIA θέλει τα κόστη να μειωθούν στο ελάχιστο και για αυτό παίρνει την απόφαση της υποχρεωτικής χρήσης Rally2 μόνο για το 2026 από τους τρεις κατασκευαστές (Toyota, Hyundai, M-Sport), εκμεταλλευόμενη και το γεγονός πως και οι τρεις έχουν πια εκπροσώπους σε αυτή την κατηγορία.
Πρόκειται για αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται από κινητήρες 1,6L με turbo, έχουν τετρακίνηση, ενώ έχουν αναλογία 4,2 PS/kg. Είναι, δηλαδή, πιο αδύναμα από τα Rally1 (ακόμα και χωρίς το υβριδικό), και πιο μικρά σε μέγεθος, όπως και πιο απλά σε αεροδυναμικά στοιχεία.
Τέλος, υπάρχει η πληροφόρηση (την οποία και μεταφέρουμε με επιφύλαξη) πως εφόσον αυτή η αλλαγή προχωρήσει, η Hyundai πιθανώς να αποφασίσει να αποχωρήσει από το WRC, με τα i20 N Rally2 να τρέχουν από ιδιώτες κι όχι από το εργοστάσιο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ράλι Σαφάρι - Shakedown: Ο Rovanpera στην κορυφή, ζημιά για τον Evans (video)
Ράλι Σαφάρι: Επιστροφή στη σαβάνα - Όλο το πρόγραμμα κι οι τηλεοπτικές μεταδόσεις
Tuukka Kauppinen: Ποιος είναι ο 18χρονος οδηγός που θεωρείται ο «νέος Rovanpera»