Το WRC ξεκινά στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο (23-26 Ιανουαρίου), μπαίνοντας σε ένα ταξίδι 14 προορισμών που θα φτάσει ως τη Σαουδική Αραβία τον Νοέμβριο.
Εννέα πληρώματα θα κάνουν όλο το πρόγραμμα, και εμείς εξετάζουμε πώς ξεκινούν τη νέα χρονιά και τι μπορούν να προσβλέπουν.
#1 Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1)
2024: 2 νίκες, 6 βάθρα
Ο πρωταθλητής ξεκινά τη νέα σεζόν με τον αέρα το #1 στις πόρτες του, και πώς όχι άλλωστε; Τα κατάφερε σε ένα πρωτάθλημα με πολλά σκαμπαναβέσματα και αναπάντεχες απειλές, οδηγώντας ένα σαφώς βελτιωμένο i20N Rally1 ειδικά μετά τα μισά της σεζόν. Η Hyundai μοιάζει να έχει βρει λύση στις δυσκολίες που αντιμετώπιζε με το αυτοκίνητό της, ενώ κι ο ίδιος φαίνεται πιο ικανός από ποτέ να πάρει κάθε δυνατό βαθμό, αποφεύγοντας την... πρακτική που είχε να χάνει δικά του αποτελέσματα τα παλαιότερα χρόνια.
Το ζητούμενο είναι να κρατήσει τη φόρμα που είχε και φέτος, που επιστρέφει ο μεγάλος του αντίπαλος, Kalle Rovanpera, σε πλήρεις ρυθμούς και με ανανεωμένο ηθικό μετά από έναν χρόνο στα μετόπισθεν.
#33 Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1)
2024: 1 νίκη, 7 βάθρα
Ο Ουαλός αποδείχθηκε αξιόμαχος την περυσινή χρονιά, αν και (κατά τις προβλέψεις του γράφοντος) θα έπρεπε να είναι πολύ πιο κοντά στο να «χτυπήσει» τον τίτλο, δεδομένης της απουσίας του Rovanpera και της δυναμικής του GR Yaris.
Ακόμα κι έτσι, o Evans έχει την ταχύτητα να διεκδικήσει κάτι καλό και φέτος, αν και το έργο του γίνεται σαφώς δυσκολότερο εξαιτίας του υψηλού επιπέδου του ανταγωνισμού. Πιθανώς να είναι πάλι στη μάχη για νίκες, θα ανέβει στο βάθρο αρκετές φορές, αλλά θα πρέπει πέρα από την ασφάλεια που προσφέρει η οδήγησή του και η προσήλωσή του στο να έρθει πίσω στον τερματισμό, να συνδυαστεί με μία ταχύτητα που θα του επιτρέπει να παλεύει για το κάτι παραπάνω που του λείπει συστηματικά.
#8 Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai I20 N Rally1)
2024: 2 νίκες, 6 βάθρα
Αν κάτι έριξε τον Ott Tanak στο καναβάτσο το 2024, αυτό ήταν η αδυναμία του να είναι σταθερά ψηλά, έχοντας τρεις αγώνες στους οποίους δεν βαθμολογήθηκε, λόγω ατυχημάτων που σε μεγάλο βαθμό είναι δική του ευθύνη.
Για το 2025, θα πρέπει να βρει τρόπο να μείνει στον δρόμο και να φέρνει αποτελέσματα, τα οποία αποδεδειγμένα μπορεί να πάρει, καθώς και την ταχύτητα έχει, και με το i20N Rally1 έχει βρει τα πατήματά του, παρά τα παράπονά του εδώ κι εκεί.
Το ζητούμενο για τον Εσθονό είναι να μπορέσει να αποδείξει ότι έχει τη δυναμική να αντιταχθεί στον πρωταθλητή teammate του, σε μία συνθήκη γνώριμη για τον ίδιο από τα χρόνια του στην M-Sport με τον Sebastien Ogier.
#17 Sebastien Ogier-Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1)
2024: 2 νίκες, 7 βάθρα (σε 11 αγώνες)
Ο Γάλλος δεν πρόκειται να κάνει πλήρη σεζόν, αλλά πέρυσι, όταν «μύρισε αίμα», αυτό έπραξε, και η Toyota μετά χαράς το δέχτηκε, χρησιμοποιώντας τον ως αντίβαρο στη δυναμική της Hyundai και του Neuville.
Ο ίδιος δεν τα κατάφερε, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι αποτελεί ήσσονος σημασίας αντίπαλος στο ξεκίνημα αυτής της σεζόν. Όσο ο Ogier βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός αγωνιστικού στις ειδικές διαδρομές, θα μπορεί να παλέψει για πράγματα, και αυτό θα κάνει και φέτος. Η επιστροφή Rovanpera τον τοποθετεί σίγουρα πιο χαμηλά στην ιεραρχία εντός του ιαπωνικού εργοστασίου, αλλά θα αποτελεί πάντα μία υπαρκτή απειλή.
#16 Adrien Fourmaux-Alexandre Coria (Hyundai i20 N Rally1)
2024: 5 βάθρα
Ο Adrien Fourmaux έχει καταφέρει να μεταμορφωθεί από έναν οδηγό που ελάχιστοι είχαν ψηλά στη λίστα τους ως ανερχόμενο ταλέντο σε ένα από τα πιο «καυτά» ονόματα της αγοράς, γεγονός που του εξασφάλισε και τη μεταγραφή-αναβάθμιση στη Hyundai για το 2025.
Μπορεί να κάνει τρομερά πράγματα με καλύτερο εξοπλισμό πλέον στα χέρια του, και δεν θα είναι έκπληξη να χτυπήσει και νίκη όταν μπορέσει να εγκλιματιστεί στα νέα πράγματα.
#69 Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1)
2024: 4 νίκες (7 αγώνες)
Ο Kalle Rovanpera απέδειξε πέρυσι (έστω και με μερικό πρόγραμμα στο κορυφαίο επίπεδο) ότι είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τον τίτλο του 2025. Σε επτά αγώνες κατάφερε να κατακτήσει τέσσερις φορές την πρωτιά, ενώ τα κακά του αποτελέσματα σε Σουηδία, Πορτογαλία και Φινλανδία μπορούν να αποδοθούν και στην έλλειψη συστηματικής τριβής με το πρωτάθλημα και το αυτοκίνητο.
Με ανανεωμένο κίνητρο και ένα γρήγορο GR Yaris Rally1 στα χέρια του, ο Φινλανδός μπορεί να στοχεύσει με άνεση στο 3ο πρωτάθλημα της καριέρας του.
#13 Gregoire Munster-Louis Louka (Ford Puma Rally1)
2024: Καλύτερη θέση: 5η (x3)
Ο Munster δεν είναι το «πουλέν» που ήταν ο Fourmaux για την M-Sport, όμως αν μπορέσει να βρει ρυθμό και να τερματίζει όσο πιο ψηλά στη δεκάδα, μπορεί να ξεχωρίσει και να δώσει κάτι στην ομάδα του, που έτσι κι αλλιώς τον έχει σε θέση μόνιμου οδηγού καθαρά λόγω μπάτζετ.
Δεν είναι «επικίνδυνος», δεν είναι ο οδηγός που θα κοστίσει σε ζημιές και σφάλματα, αλλά δεν είναι κι ο οδηγός που θα φέρει κάτι το ξεχωριστό, όπως ο Γάλλος που... πέταξε για Κορέα μεριά.
#5 Sami Pajari-Marko Salminen (Toyota GR Yaris Rally1)
2024: Καλύτερη θέση: 4η (x2)
Πρόκειται για τον Rovanpera 2.0 στα μάτια της Toyota, κι όχι άδικα. Ο Pajari έχει δείξει ψήγματα του ταλέντου του στην κορυφαία κατηγορία, ενώ στο WRC2 υπήρξε καταλυτικός παράγοντας όταν βρήκε τα πατήματά του με το νεότευκτο GR Yaris Rally2. Έχει την ταχύτητα, τη δυναμική και την απόλυτη στήριξη της ομάδας να ξεχωρίσει, και ίσως να γίνει και βραχνάς για τον Evans που όσο δεν φέρνει τα απαιτούμενα αποτελέσματα, τόσο θα πρέπει να κοιτάζει τον έτερο Φινλανδό στην Κολωνία.
#55 Josh McErlean-Eoin Treacy (Ford Puma Rally1)
Ο άγνωστος Χ του φετινού ρόστερ. Ο 25χρονος Ιρλανδός, με την υποστήριξη της Motorsport Ireland, βρέθηκε στο μπάκετ του Puma Rally1, μετά από 4 χρόνια οδηγώντας i20 N Rally2 και μία χρονιά με την Toksport (Skoda). Δεν έχει δείξει κάτι που να δικαιολογεί με αγωνιστικούς όρους την εμπιστοσύνη στο πρόσωπό του, αλλά δεν θα είναι ούτε η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά που η M-Sport θα έχει κάνει μία τέτοια επιλογή.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
WRC 2025: Σε μερικό πρόγραμμα με την M-Sport ο Sesks - Σε ποιους αγώνες θα τρέξει
Πότε θα κάνει ντεμπούτο το αναβαθμισμένο Hyundai i20 N Rally1
Ο Ogier νιώθει πιο ανέτοιμος από ποτέ για την πρεμιέρα στο Μόντε Κάρλο