Σε αντίθεση με το περσινό Ράλλυ Ιαπωνίας, που αμφότεροι οι παγκόσμιοι τίτλοι είχαν κριθεί πριν το WRC φτάσει στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, η φετινή έκδοση του αγώνα είναι ιδιαίτερης σημασίας τόσο για το πρωτάθλημα των οδηγών, όσο και για εκείνο των κατασκευαστών. Πρόκειται για το τελευταίο ράλλυ της σεζόν, το οποίο θα κρίνει τα πάντα, με την «αυλαία» της σεζόν να πέφτει με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο.
Η Hyundai έχει «κλειδώσει» μαθηματικά ότι ένας από τους δύο βασικούς οδηγούς της θα κατακτήσει τον τίτλο του πρωταθλητή. Ο Thierry Neuville, που βρίσκεται στην πρωτοπορία της βαθμολογίας από το Ράλλυ Μονακό, δηλαδή τον πρώτο αγώνα της σεζόν, θα προσπαθήσει να προσθέσει στα επιτεύγματά του το πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, ενώ ο Ott Tanak θα κάνει τα μέγιστα ώστε να αύξησει τον αριθμό των δικών του τίτλων στους δύο.
Το έργο του Βέλγου μοιάζει σημαντικά ευκολότερο, σε σχέση με εκείνο του Εσθονού, αφού έχει χτίσει μια απόσταση ασφαλείας 22 βαθμών από τον ομόσταβλό του. Έτσι, ακόμη κι αν ο Tanak βρεθεί πρώτος στην προσωρινή κατάταξη του Σαββάτου και τα πάει εξαιρετικά στη Super Sunday και την Power Stage, θα πρέπει να ελπίζει σε ένα DNF ή μια σημαντική αστοχία του Neuville, ώστε να στεφθεί πρωταθλητής για δεύτερη φορά στην καριέρα του.
Όσο για τη «μάχη» στο κατασκευαστών, εδώ τα πράγματα είναι κάπως πιο θολά. Η Hyundai διατηρεί το προβάδισμα επί της Toyota, όμως η μεταξύ τους διαφορά είναι μόλις 15 βαθμοί και σε καμία περίπτωση αυτό δεν είναι αποτρεπτικό για τους Ιάπωνες. Θα πρέπει, ωστόσο, να θέσουν ως στόχο το 1-2 σε όλες τις βαθμολογούμενες κατατάξεις (Σαββάτου, Super Sunday και Power Stage), ώστε να μπορέσουν να ανατρέψουν την ελαφρώς μειονεκτική θέση στην οποία βρίσκονται αυτή τη στιγμή.
Στα του αγώνα, η Ιαπωνία φιλοξένησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ για πρώτη φορά το 2004 κι ως το 2007 η βάση του αγώνα ήταν στην περιοχή Τοκάτσι-Ομπιχίρο της νήσου Χοκάιντο. Από το 2020, ο αγώνας μεταφέρθηκε στο μεγαλύτερο νησί της χώρας, το Χονσού, και στην περιοχή της Ναγκόγια. Περνά από τα βουνά του Αΐτσι και του Γκίφου, που βρίσκονται περί τις 3 ώρες από το Τόκιο.
Η Toyota, τόσο ως εταιρεία όσο κι ως... περιοχή, αποτέλεσε καταλυτικός παράγοντας για την επιστροφή του αγώνα στο καλεντάρι, και αυτό πιστοποιείται κι από το στήσιμο του service park στο Toyota Stadium. Τα τρία περάσματα από την SSS στο στάδιο έχουν διατηρηθεί, ενώ το ίδιο ισχύει και για το διπλό πέρασμα από την SSS στην πόλη Οκαζάκι.
Αναλυτικά το πρόγραμμα σε ώρες Ελλάδας:
Ειδική διαδρομή | Ονομασία | Απόσταση | Ώρα εκκίνησης |
SS1 | Toyota Stadium SSS 1 | 2,15 km | Πέμπτη 12:05 |
SS2 | Isegami's Tunnel 1 | 23,67 km | Παρασκευή 00:44 |
SS3 | Inabu / Shitara 1 | 19,38 km | 01:44 |
SS4 | Shinshiro 1 | 17,41 km | 03:12 |
SS5 | Isegami's Tunnel 2 | 23,67 km | 06:32 |
SS6 | Inabu / Shitara 2 | 19,38 km | 07:32 |
SS7 | Shinshiro 2 | 17,41 km | 09:00 |
SS8 | Okazaki SSS 1 | 2,54 km | 11:35 |
SS9 | Okazaki SSS 2 | 2,54 km | 11:44 |
SS10 | Mt. Kasagi 1 | 14,78 km | Σάββατο 01:05 |
SS11 | Nenoue Kougen 1 | 3,18 km | 02:03 |
SS12 | Ena 1 | 3,18 km | 03:16 |
SS13 | Mt. Kasagi 2 | 20,32 km | 06:05 |
SS14 | Nenoue Kougen 2 | 14,78 km | 07:08 |
SS15 | Ena 2 | 6,70 km | 08:16 |
SS16 | Toyota Stadium SSS 2 | 2,10 km | 12:05 |
SS17 | Nukata 1 | 20,23 km | Κυριακή 00:39 |
SS18 | Lake Mikawako 1 | 13,98 km | 01:35 |
SS19 | Nukata 2 | 20,23 km | 02:38 |
SS20 | Toyota Stadium SSS 3 | 2,15 km | 05:17 |
SS21 | Lake Mikawako 2 [Power Stage] | 13,98 km | 07:15 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Χωρίς υβριδισμό το WRC από το 2025
Η Hyundai υπόσχεται αλλαγές στο i20 N Rally1 εν όψει 2025 - Πού εστιάζει
WRC: Έρχονται αλλαγές στο σύστημα βαθμολογίας - Καταργούνται οι βαθμοί του Σαββάτου