Επίσημο: Χωρίς υβριδισμό το WRC από το 2025


Η κορυφαία κατηγορία των αγώνων ράλλυ θα σταματήσει να βασίζεται στον υβριδισμό άμεσα, απλουστεύοντας τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 και μειώνοντας το βάρος τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ACROPOLIS RALLY MEDIA - Nikos Katikis - RALLYPIXELS, FIA
  • 15/11/2024

Η FIA επιβεβαίωσε αυτό που είχε ήδη γίνει γνωστό τις τελευταίες εβδομάδες: Τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ θα αποχωριστούν το υβριδικό τους σύστημα αρχής γενομένης το 2025.

Τα νέα αυτοκίνητα Rally1 θα χρησιμοποιούν 100% βιώσιμα καύσιμα, με αποτέλεσμα να είναι ελαφρύτερα, ευκολότερα στην οδήγηση, λιγότερο περίπλοκο να συντηρηθούν, αλλά και φθηνότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση της FIA. Εκτός αυτού, η απλούστευση του συστήματος κίνησης των οχημάτων θα κάνει τη μετάβαση των οδηγών από τα Rally2 στα Rally1 ομαλότερη.

Άλλωστε, ο Martins Sesks έδειξε ότι είναι δυνατό τα επίπεδα αγωνιστικότητας να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα ακόμη και χωρίς το υβριδικό σύστημα, όταν έτρεξε με ένα μη-υβριδικό Ford Puma Rally1 στο Ράλλυ Πολωνίας. Ο Λετονός σημείωσε χρόνους εντός της κορυφαίας τριάδας σε τέσσερις Ε.Δ, ενώ κατάφερε να διατηρηθεί δεύτερος στη γενική κατάταξη για τρεις διαδρομές.

Από το 2025, τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 θα ζυγίζουν 1.180 kg, έναντι των 1.260 kg που ισχύει μέχρι και το 2024. Εκτός αυτού, το μέγεθος της εισαγωγής αέρα θα μικρύνει από τα 36 στα 35 mm, ώστε να διατηρηθεί η ίδια αναλογία βάρους-ισχύος μεταξύ των αυτοκινήτων του 2024 και του 2025.

Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, δήλωσε σχετικά: «Η πλούσια κληρονομιά και ξεχωριστή ελκυστικότητα αυτού του σπορ, το οποίο βρίσκεται τόσο κοντά στην καρδιά μου, είναι ανεκτίμητα, και δεσμευόμαστε να διασφαλίσουμε το μέλλον του. Αυτή η εξέλιξη είναι σημαντική όχι μόνο για την προσαρμογή των μετόχων του πρωταθλήματος στο εξελισσόμενο τοπίο της ενέργειας, αλλά και για τον περιορισμό του κόστους.

«Εστιάζοντας σε βιώσιμα καύσιμα κι απλοποιώντας την τεχνολογία των αυτοκινήτων, εξασφαλίζουμε ότι το WRC θα παραμείνει γοητευτικό για τους fans κι επιτεύξιμο για τους αγωνιζόμενους.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

WRC: Αυτός είναι ο μόνος σίγουρος τρόπος για να κατακτήσει η Toyota τον τίτλο

WRC: Έρχονται αλλαγές στο σύστημα βαθμολογίας - Καταργούνται οι βαθμοί του Σαββάτου

WRC: Η Hyundai έχει κάνει ήδη την επιλογή της για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή