Δείτε τον Kalle Rovanepra να οδηγεί μονοθέσιο της Formula 1 στο Red Bull Ring (video)


Υπάρχει τελικά κάτι που δεν μπορεί να κάνει ο Φινλανδός;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: Michael Jurtin / Red Bull Content Pool
  • 7/11/2024

Ο δύο φορές Παγόσμιος Πρωταθλητής του WRC, Kalle Rovanpera, άφησε το μπάκετ του Toyota GR Yaris Rally1 του και κάθισε πίσω από το τιμόνι της Red Bull RB8, δηλαδή του μονοθεσίου με το οποίο ο Sebastien Vettel κέρδισε τον τρίτο του παγκόσμιο τίτλο στη Formula 1 το 2012.

Ο 24χρονος οδηγός ράλλυ μετέβη στην πίστα του Red Bull Ring πριν μερικές ημέρες, όπου είχε την ευκαιρία να οδηγήσει αρκετά μονοθέσια της Red Bull, ξεκινώντας από προδιαγραφές Formula 4 και φτάνοντας μέχρι το αυτοκίνητο που χάρισε στον Vettel το τρίτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Προκειμένου να προετοιμαστεί κατάλληλα, ο Φινλανδός επισκέφτηκε τις κεντρικές εγκαταστάσεις της ομάδας στο Milton Keynes, όπου ολοκλήρωσε το seat fitting, πριν περάσει σε δοκιμές στον προσομοιωτή.

«Κάναμε το seat fitting για το μονοθέσιο για να δούμε ότι έχω τα πάντα έτοιμα στο κόκπιτ για τη δοκιμή, και μετά κάναμε μερικές πρωινές δοκιμές στον προσομοιωτή, όπου οδήγησα διαφορετικά μονοθέσια μικρότερων κατηγοριών, φτάνοντας σταδιακά σε μεγαλύτερα. Κατάφερα να πάρω την αίσθηση της πίστας,» δήλωσε ο Rovanpera, μιλώντας στο Motorsport.com πριν οδηγήσει στην πίστα.

«Συνεχίζω να είμαι οδηγός αγώνων, οπότε θέλω να δείξω τις δυνατότητές μου και να προσπαθώ να τα πηγαίνω καλά.»

Ολοκλήρωσε περίπου 50 γύρους στην πίστα, την οποία γνωρίζει αρκετά καλά. Ο Rovanpera είχε συμμετάσχει στο πρωτάθλημα Porsche Carrera Cup Benelux νωρίτερα μέσα στο έτος, δοκιμάζοντας τον εαυτό του και στα supercars. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατέκτησε τη νίκη στο Red Bull Ring, όπως και στο Zolder, ενώ αγωνίστηκε και στο αντίστοιχο ιταλικό πρωτάθλημα Porsche Carrera Cup Italia στη Monza, όπου έφερε την ένατη θέση, έχοντας εκκινήσει 22ος.

«Ήταν μια πολύ καλή μέρα, οδήγησα τρία διαφορετικά μονοθέσια. Έκανα αρκετούς γύρους και, φυσικά, ήθελα εδώ και καιρό να οδηγήσω μονοθέσιο της F1, οπότε ήταν πολύ cool που επιτέλους το έκανα. Η μέρα πήγε πολύ καλά και με άφησε με πολύ όμορφα συναισθήματα,» είπε ο Rovanpera.

«Οι μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ των ράλλυ και της F1 είναι προφανώς ότι ένα αυτοκίνητο ράλλυ κινείται πολύ περισσότερο από το αμάξωμα – το μονοθέσιο F1 είναι κάπως σαν kart, δεν κινείται πολύ από την ανάρτηση, όμως έχει εκπληκτικά επίπεδα πρόσφυσης – και φυσικά, το μονοθέσιο παράγει τεράστια επίπεδα κάθετης δύναμης, που σου επιτρέπει να οδηγείς πολύ πιο γρήγορα στις στροφές. Είναι επίσης πιο δύσκολο σωματικά.

«Υπάρχουν και πολλές περισσότερες δυνάμεις G, το αυτοκίνητο σταματά πολύ ευκολότερα και στρίβει περισσότερο – έχει πολύ διαφορετική αίσθηση για τον οδηγό, οι δυνάμεις G είναι πολύ μεγαλύτερες και το μονοθέσιο έχει εκπληκτική πρόσφυση.

«Πραγματικά, την πρώτη φορά που κάθεσαι μέσα στο κόκπιτ, η αίσθηση είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με ένα αυτοκίνητο ράλλυ – επίσης κάθεσαι σε πολύ διαφορετική θέση – όμως ήταν πολύ cool που είχα αυτή την εμπειρία σήμερα,» ολοκλήωσε.

Δείτε το video:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Οριστικό: Άμεσο τέλος για τον υβριδισμό στο WRC

WRC: Αυτός είναι ο μόνος σίγουρος τρόπος για να κατακτήσει η Toyota τον τίτλο

WRC: Έρχονται αλλαγές στο σύστημα βαθμολογίας - Καταργούνται οι βαθμοί του Σαββάτου