Οριστικό: Άμεσο τέλος για τον υβριδισμό στο WRC


Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ θα πάψει να έχει υβριδικά αυτοκίνητα στην κορυφαία κατηγορία του.

  • ΦΩΤΟ: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool, Acropolis Rally Media
  • 5/11/2024

Το μέλλον των υβριδικών αυτοκινήτων της κατηγορίας Rally1 τέθηκε υπό αμφισβήτηση με τη μορφή ηλεκτρονικής ψηφοφορίας από τη FIA πριν το Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης. Αυτή η κίνηση ήρθε ως φυσική κατάληξη της συνεχιζόμενης συζήτησης γύρω από την αξία και τελικά το κόστος του υβριδισμού στο WRC ενόψει 2025.

Και φαίνεται πως η απάντηση είναι «μικρή» και «τεράστιο» στα δύο παραπάνω ζητήματα, καθώς σε συνάντηση της Επιτροπής του WRC σήμερα (5/11), αποφασίστηκε η αφαίρεση του υβριδικού στοιχείου από τα κινητήρια σύνολα των αυτοκινήτων της κορυφαίας κατηγορίας, αρχής γενομένης από την επόμενη σεζόν.

Η επισημοποίηση αυτής της απόφασης, αν και καθαρά τυπική, θα έρθει από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού όταν αυτό συνεδριάσει ξανά στα τέλη του έτους.

Πρόκειται για μία μεγάλη αλλαγή στο πώς αντιμετωπίζει το παρόν και το μέλλον του το WRC, μόλις δύο χρόνια μετά την εγκαθίδρυση της υβριδικής κατηγορίας των Rally1.

Η πρώτη πράξη αυτής της αλλαγής ήρθε στις αρχές του 2024, όταν η FIA πρότεινε την κατάργηση του υβριδισμού, με τις ομάδες να αντιστέκονται σθεναρά απέναντι στην Ομοσπονδία, προασπιζόμενες τα συμφέροντα των αυτοκινητοβιομηχανιών που εκπροσωπούν στις ειδικές διαδρομές.

Παρόλα αυτά, η στιγμή που έκανε και τις ομάδες να αλλάξουν στη στάση τους ήταν οι νέες οδηγίες της Compact Dynamics, προμηθεύτριας των υβριδικών μερών του μοτέρ, στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, αν η υβριδική μονάδα υποστεί πάνω από τρία σφάλματα σε δυνάμεις άνω των 15G ή ένα σε δυνάμεις άνω των 25G, θα πρέπει να αφαιρεθεί και να επιστραφεί στην εταιρεία για πλήρη ανακατασκευή, ενώ μέχρι πρότινος το εν λόγω reset μπορούσε να γίνει από τις ίδιες τις ομάδες κατά τη διάρκεια του εκάστοτε ράλλυ.

Τούτη η απόφαση αυξάνει ριζικά τα κόστη για τις ομάδες, με την M-Sport να αναφέρει πως με αυτό το μέτρο η συμμετοχή της στο πρωτάθλημα θα έπαυε να είναι οικονομικά βιώσιμη.

Με την αφαίρεση του υβριδικού στοιχείου από τους κινητήρες, δεν επηρεάζεται η χρήση 100% βιώσιμων καυσίμων, που έχει υιοθετηθεί από το 2022.

Πηγή: Autosport

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

WRC: Αυτός είναι ο μόνος σίγουρος τρόπος για να κατακτήσει η Toyota τον τίτλο

WRC: Έρχονται αλλαγές στο σύστημα βαθμολογίας - Καταργούνται οι βαθμοί του Σαββάτου

WRC: Η Hyundai έχει κάνει ήδη την επιλογή της για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή