WRC: Τι μάθαμε από το Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης;


Παραλειπόμενα, αποκλειστικές ειδήσεις, σχόλια από τον Θωμά K. Ευθυμίου aka Mr WRC.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΘΩΜΑΣ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ, ΦΩΤ.: RED BULL CONTENT POOL
  • 28/10/2024

* Ott Tanak: Ναι, είναι αλήθεια. Μετά την εγκατάλειψη του Ogier στην προτελευταία Ε.Δ. του CER, ο επικεφαλής της Hyundai Cyril Abiteboul έδωσε οδηγίες στον Tanak να «κόψει» ώστε να πάρει τον τίτλο ο Neuville και να πάνε όλοι στην Ιαπωνία με σίγουρο τον ένα τίτλο και να διεκδικήσουν εκεί το νταμπλ. Φυσικά ο Εσθονός δεν άκουσε ούτε εντολές, ούτε «συμβουλές».

Πάτησε το γκάζι θυμίζοντας σε όλους ότι όταν επέστρεψε στην Hyundai ο μόνος όρος που έβαλε ήταν να μπορεί στα ίσια να διεκδικήσει το πρωτάθλημα. Το ήξεραν από την πρώτη ημέρα. Οπότε προς τι ο προβληματισμός του κυρίου Cyril που απλά είναι «με άλλα λόγια αγαπιόμαστε»; Είναι πλέον γνωστό ότι τώρα θα «σφαχτούν» στην Ιαπωνία για τον τίτλο των οδηγών, κάτι που μπορεί να προκαλέσει εξόδους και πιθανή απώλεια του πρωταθλήματος κατασκευαστών που οι Κορεάτες αυτόν θέλουν -βασικά πάνω από όλα- και τον θέλουν μέσα στην έδρα της Toyota… Όλοι ήξεραν. Τώρα, υπομονή…  

* Μεταγραφολογία: Και ισχύουν και δεν ισχύουν ό,τι διαβάζετε στο διαδίκτυο αλλά και στα social. Αν τα πρωταθλήματα είχαν κριθεί στο «τριεθνές» ασφάλτινο τώρα πολλά από αυτά θα είχαν νόημα, και ίσως ουσία. Για την ώρα άσχετα από επί μέρους συμφωνίες στα τέλη του Νοέμβρη μετά την Ιαπωνία θα ανοιχτούν τα χαρτιά από τις ομάδες.

Και επειδή πολύς λόγος γίνεται για τον Oliver Solberg το θέμα είναι εάν ο προσωπικός του χορηγός μπορεί να καλύψει τα έξοδα συμμετοχής του (με οποιαδήποτε ομάδα) στο WRC. Για την ώρα δεν υπάρχουν πληροφορίες από την άλλη όχθη του Ατλαντικού. Όσο για τον Adrien Fourmaux εκείνος ξέρει εάν θα πάει στην Hyundai. Και αυτό έχει άμεση σχέση με τι ειδήσεις (οικονομικές κυρίως) έρθουν επίσης από την άλλη όχθη του Ατλαντικού… Οι πιτσιρικάδε Sesks και Pajari είναι backup υποθέσεις για την ώρα.

* Κοιτώντας το ’25 - Toyota: Στην Toyota που η απώλεια τουλάχιστον ενός τίτλου (αν όχι και των δύο) στο τέλος της σεζόν θα ήταν λογική κατάληξη μετά την μερική «απόσυρση» του Rovanpera, έφτασαν στο τσακ με εκ περιτροπής πρόγραμμα οδηγών να «βλέπουν» νταμπλ μέχρι και το CER. Η πλήρης εμπλοκή του Rovanpera την επόμενη χρονιά θα καθορίσει την τριάδα του ρόστερ. Με τον Ogier οι Ιάπωνες είναι στραβωμένοι όχι με τα απανωτά οδηγικά λάθη του, αλλά με την εικόνα συμπεριφοράς που έβγαλε στο Ακρόπολις. Και ας συνειδητοποιήσουμε ότι η δυσαρέσκεια στην Toyota δεν εκφράζεται με λόγια. Aλλά με την σιωπή… Επίσης στον ουρανό της ομάδας αρχίζουν να εμφανίζονται -αραιά και που- και κάποια σύννεφα έμφορτα γκρίνιας για τον Latvala

* Κοιτώντας το ’25 - Hyundai: Η Hyundai θα συνεχίσει ως έχει και το 2025 αλλά χωρίς εκ περιτροπής οδηγούς αφού αυτό το πείραμα δεν απέδωσε. Τα Rally1 αυτοκίνητα όπως έχω ξαναπεί μπορεί να οδηγηθούν από περίπου τέσσερις, το ανώτερο πέντε οδηγούς. Οι υπόλοιποι τα διαχειρίζονται. Για αυτό όταν ανεβαίνει η πίεση βγαίνουν τα λάθη. Στην Κορεατική ομάδα οι «κρύοι» Sordo, Lappi και Mikkelsen βοήθησαν ελάχιστα με την μη συνεχή εμπλοκή τους. Δεν μπορεί σε τόσο κορυφαίο επίπεδο συναγωνισμού να τινάζεις την ναφθαλίνη από τις φόρμες και να έχεις την απαίτηση να μπουν οδηγοί που δεν κάνουν καν «προπόνηση» με αυτοκίνητα άλλων κατηγοριών, να μπουν σε Rally1 και να διαπρέψουν. Αυτά τελείωσαν με τα rallycars προηγούμενης γενιάς. Τώρα για το 2026 πολλά ακούγονται αλλά ας ξεκαθαρίσουμε κάτι: Το ότι ο όμιλος Hyundai μπαίνει στο WEC (με την premium Genesis) δεν έχει καμία σχέση με την πορεία της ομάδας στο WRC. Λεφτά υπάρχουν για όλα και ας μην ξεχνάμε ότι ο στόχος των Hyundai/Kia είναι να είναι ο πρώτος Ασιάτης κατασκευαστής το 2030. Οπότε στο «στόχαστρό» της υπάρχει μόνο η Toyota και οι δραστηριότητές της.

* Κοιτώντας το ’25 – M-Sport Ford: Πάμε να δούμε κι εδώ τι γίνεται. Υπάρχει μία παροιμία στο χωριό μου (κωμόπολη είναι η αλήθεια…) ότι «τα αυγά με πορδές δεν βάφονται»… Όπερ σημαίνει ότι και «παπάδες» να κάνει η ομάδα του Malcolm Wilson, με προϋπολογισμό που ίσα που αγγίζει το 1/3 των άλλων δύο εργοστασιακών ομάδων, δεν μπορεί να κάνεις τίποτα. Λυπάμαι που διαβάζω ειρωνικά σχόλια για τις επιδόσεις των οδηγών της ομάδας και των Puma Rally1 γιατί καταλήγω στο συμπέρασμα ότι ή είναι κακοί επαγγελματίες ή επιεικώς άσχετοι. Αν κάνεις ένα στοιχειώδες ρεπορτάζ κάτι θα μάθεις. Και δεν θα εκφράζεσαι τόσο επιτιμητικά. Τελοσπάντων. Ακόμα και εάν ο WRC Promoter κάνει ότι μπορεί να κρατήσει την M-Sport Ford στο WRC, εν τούτοις οι δυσκολίες είναι μεγάλες. Προφανώς ο Wilson θέλει να μείνει στο WRC, αλλά αυτή την στιγμή το μεγάλο project της Blue Oval είναι το Dakar και αυτό όχι μόνο για το 2025, αλλά και για το προσεχές μέλλον. Με εξασφαλισμένη την παρουσία των Fiesta Rally σε Junior WRC και του Raptor T1 Plus στο Cross Country, δεν υπάρχει καούρα για τα Rally1, τουλάχιστον εάν δεν εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα της ομάδας από στοιχειώδες προϋπολογισμό. Θα μάθουμε σύντομα.

* Sebastien Ogier 1: Αλήθεια , τι πρόκειται να κάνει το 2025 ο Ogier; Προφανώς και θέλει να συνεχίσει σε πλήρες πρόγραμμα (κάτι που για την ώρα παραείναι χλωμό) ενώ υπενθυμίζω ότι οι εσωτερικές γκρίνιες των άλλων οδηγών υφίστανται, όπως άλλωστε και πριν δύο χρόνια…Επίσης οι πληροφορίες μου λένε ότι αν κατακτούσε τον τίτλο ετοίμαζε μία μεγάλη γιορτή στο Monte-Carlo Rallye του 2025 με Yaris βαμμένο επετειακά (το είχε κάνει και ο Loeb αυτό με χρυσόμαυρο Citroen DS3). Και μετά; Οι ίδιες πληροφορίες μου προερχόμενες από Αλσατία μεριά, μου είπαν ότι έχει «δεσμευτεί» να πάρει μέρος στο DTM… Ναι, ναι, καλά διαβάζετε! Πως έφτασε να συζητάει να πάρει μέρος στο DTM; Όλοι έχουμε κάποιον στην ζωή μας που μας επειρεάζει… Ελάτε τώρα… Έτσι δεν είναι;…

* Sebastien Ogier 2: Επαναλαμβάνω -παρακάτω- ακριβώς ότι έγραψα και μετά το Ράλι Χιλής. Τόσο ίδια με μία επιπλέον -αρνητικού πρόσημου- προσθήκη… Τα νεύρα εξηγούν το θόλωμα του μυαλού ή και το αντίστροφο. Με την πραγματικότητα στην οποία ζει να προβάλει στο καθημερινό του οπτικό πεδίο τον πολυπόθητο αριθμό «9», κάνει τα πάντα ώστε να ισοφαρίσει τον αξεπέραστο -πιθανόν- αριθμό πρωταθλημάτων του Loeb. Μόνο που εκείνος τα πήρε σε κανονική ροή, ενώ ο Ogier διεκδικεί τον ένατο τίτλο μέσα από εκ περιτροπής συμμετοχές και «τσονταρίσματα» εμφανίσεων. Και αυτό του έχει δημιουργήσει απίστευτο εκνευρισμό σε σημείο να γίνεται αντικοινωνικός, αγενής, και θολωμένος. Και αυτό το θόλωμα τον έχει οδηγήσει σε δύο αγώνες που μπορούσε να κερδίσει (Ακρόπολις και Χιλή) να  τερματίζει στην 18η και 36η θέση αντίστοιχα…

* Sebastien Ogier 3: Και στο Κεντρικής Ευρώπης; Το διπλό λάθος του Neuville τον έφερε στην πρώτη θέση και με τους βαθμούς που θα έπαιρνε στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς θα τα έπαιζε όλα και ναι, θα μπορούσε να κερδίσει το «ιερό Graal» της ζωής του τον 9ο τίτλο. Όμως, στην προτελευταία Ειδική Διαδρομή βγήκε και εγκατέλειψε χάνοντας κάθε πιθανότητα για το πρωτάθλημα. Τρία στα τρία για τον Γάλλο που μας έδειξε ότι τα άτιμα τα χρόνια μετράνε στις πλάτες των ανθρώπων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

WRC: Η Hyundai έχει κάνει ήδη την επιλογή της για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή

Martins Sesks: Ένα ανερχόμενο αστέρι χωρίς ξεκάθαρο μέλλον

Lancia Gamma: Πλησιάζει η επιστροφή της - Όλα όσα γνωρίζουμε (photo)