ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Οι νικητές και οι χαμένοι του σκληρού αγώνα


Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2024 αποτελεί παρελθόν, με χαμόγελα για κάποιους και σοβαρό προβληματισμό για άλλους.

  • ΦΩΤΟ: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool, Hyundai Motorsport GmbH / Austral
  • 9/9/2024

Το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ολοκληρώθηκε με επιτυχία, με τη Hyundai να κάνει το 1-2-3 και τον Thierry Neuville θριαμβευτή για δεύτερη φορά στην καριέρα του.

Ο εθνικός μας αγώνας, όμως, είχε και άσχημες στιγμές για ορισμένα πληρώματα, που φεύγουν από τη Λαμία με βαλίτσες γεμάτες... δυσφορία.

Οι νικητές

Thierry Neuville

Είναι προφανές πως ο αγώνας δεν θα μπορούσε -τελικά- να πάει καλύτερα για τον Thierry Neuville. Ο Βέλγος είχε προβλήματα την πρώτη μέρα του αγώνα, ενώ καθάριζε και τις Ε.Δ., όμως τη 2η μέρα πέρασε στην αντεπίθεση, και με την αστοχία στο turbo του Sebastien Ogier, δεν δίστασε να αφήσει το πόδι από το γκάζι για να φτάσει στη ράμπα του τερματισμού όντας στην κορυφή. Είναι μόλις η δεύτερη φετινή του νίκη, αλλά ίσως να είναι η πιο καθοριστική, όχι μόνο της σεζόν, αλλά και της καριέρας του, αφού -όπως φαίνεται- του χαρίζει το «μισό» πρωτάθλημα.

Dani Sordo

Έξι μήνες μακριά από το cockpit του Hyundai i20 N Rally1 έμοιαζαν σαν έξι μέρες για τον Dani Sordo στον εθνικό μας αγώνα. Χρειάστηκε να μπει σε ρυθμό την Παρασκευή, κάτι που παραδέχτηκε κι ο ίδιος μιλώντας στα flash interviews μετά από κάθε Ε.Δ., κι ενώ δε γλίτωσε το κλατάρισμα το απόγευμα του Σαββάτου, τελικά είχε τον ρυθμό να αντέξει στο βάθρο και να προσφέρει πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα του. Αν ήταν αυτό το τελευταίο του Ακρόπολις, πρόκειται για μία μεστή εμφάνιση που ξεχείλισε εμπειρία.

Sami Pajari

Μετά την 4η θέση γενικής στη Φινλανδία με το GR Yaris Rally1, ο Sami Pajari έπρεπε να επιστρέψει στο πολύ πιο γνώριμο Rally2 του, και πάλι πλασαρίστηκε 4ος, κερδίζοντας και στην κατηγορία του (έκανε ίδιο χρόνο στο τέλος με τον Robert Virves, αλλά πήρε τη νίκη γιατί ήταν ταχύτερος στην SS1).

Αυτή η εμφάνιση του νεαρού Φινλανδού αποδεικνύει, πιστοποιεί περισσότερο, το γεγονός ότι είναι ταλαντούχος και έτοιμος για προαγωγή. Σε ένα ράλλυ που πολύ πιο έμπειροι οδηγοί έπεσαν θύματα της έλλειψης συγκέντρωσής τους ή των δύσκολων διαδρομών, ο Pajari απλά δεν πάτησε λάθος στιγμή.

Οι χαμένοι

Sebastien Ogier

Μέχρι την PowerStage, ο Sebastien Ogier είχε ταχύτητα, αλλά και την τύχη με το μέρος του. Ήταν καθ’οδόν για το βάθρο, με μόνη αστοχία το turbo, που όμως σε καμία περίπτωση δεν τον επηρέασε όσο τον teammate του, Elfyn Evans. Ήταν σε θέση να πάρει σημαντικούς βαθμούς, όντας ταχύτερος στη Super Sunday, με στόχο να κρατήσει ζωντανές τις ελπίδες του για τον φετινό τίτλο.

Ωστόσο, ακόμα κι ένας 8κις πρωταθλητής μπορεί να κάνει λάθος. Ο Γάλλος είχε τούμπα στο Ελευθεροχώρι, σε μία σπάνια στιγμή «αδυναμίας» από την πλευρά του, μάζεψε τα κομμάτια του και τερμάτισε για να πάρει έστω τους βαθμούς που είχε συλλέξει ως το Σάββατο.

Ο ίδιος δήλωσε:

«Δεν ξέρω αν είμαι απογοητευμένος ή αν ήταν απλώς ένα Σαββατοκύριακο που πήγε στραβά. Κάναμε ένα λάθος στην τελευταία ειδική, πριν από αυτό σταθήκαμε άτυχοι με το τούρμπο την Παρασκευή και κατέληξα να παίρνω ρίσκο όλο το Σαββατοκύριακο για να ανακτήσω όσους περισσότερους βαθμούς μπορούσα. Δυστυχώς είχα κλατάρισμα στην Power Stage, δεν αντέδρασα νωρίς στα επόμενα φρένα και βγήκαμε από το δρόμο. Στο τέλος παίρνω την ευθύνη και η ζωή προχωρά».

Ott Tanak

Ο πλέον άτυχος του αγώνα. Ο Ott Tanak βρέθηκε πρώτος μετά την SS5 και το πρόβλημα του Ogier, όμως το πρωί του Σαββάτου, δύο Ε.Δ. μετά, είχε δύο κλαταρίσματα μέσα σε διάστημα 10 αγωνιστικών χιλιομέτρων, με αποτέλεσμα να χάσει 4 λεπτά και μαζί την πρωτιά, και κάθε ευκαιρία για διάκριση. Το μόνο που κατάφερε μετά ήταν να βρεθεί ξανά στο βάθρο, αλλά εκεί που η τύχη του χαμογέλασε για λίγο, τον έκανε να… κλάψει πολύ γρήγορα. Αυτή ήταν -πιθανότατα- κι η τελευταία του ευκαιρία για το πρωτάθλημα φέτος, αν και πέρασε 2ος στην κατάταξη, αφού έχει 34 βαθμούς διαφορά με τρία ράλλυ ακόμα.

Adrien Fourmaux

Ο Adrien Fourmaux ήταν καθ’ οδόν για ένα μεγάλο αποτέλεσμα, ακόμα και τη 2η θέση, στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Ένα λάθος, όμως, αρκούσε για να τα χάσει όλα μέσα από τα χέρια. Είναι με διαφορά το πιο σημαντικό λάθος της καριέρας του με βάση τον αντίκτυπο που αυτό είχε, αφού σε μία σεζόν που κάνει σταθερά καλές εμφανίσεις κι αποδεικνύει πως αξίζει και με το παραπάνω την θέση του στη μεγάλη κατηγορία, θα μπορούσε να έχει κι ένα βάθρο σε ένα από τα πιο σκληρά ράλλυ του προγράμματος. Ίσως του χρόνου…_Δ.Μ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Πώς τα πήγαν οι Έλληνες οδηγοί - Αναλυτικά η κατάταξη (πίνακας)

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024: Δείτε αναλυτικά την τελική κατάταξη των οδηγών (πίνακας)

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Τεράστια «καμπάνα» στον εκνευρισμένο Ogier - Η δήλωση που έφερε την αντίδραση της FIA